Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σλοβακία: Είναι η 1η χώρα στην Ε.Ε. που βάζει όριο ταχύτητας στα πεζοδρόμια

1.890 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2025)
Σλοβακία: Είναι η 1η χώρα στην Ε.Ε. που βάζει όριο ταχύτητας στα πεζοδρόμια
2 Φωτογραφίες »

Το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 6 χιλιόμετρα την ώρα.
Η διατύπωση «όριο ταχύτητας για πεζούς» που κυκλοφόρησε στα ΜΜΕ είναι παραπλανητική.
Η ρύθμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε ποδηλάτες.
Πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη.

autotriti team

Το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 6 χιλιόμετρα την ώρα

Η Σλοβακία γίνεται η πρώτη χώρα της Ε.Ε. που καθορίζει νομικά τη λεγόμενη «ταχύτητα πεζής κίνησης», ορίζοντάς την στα 6 χιλιόμετρα την ώρα. Η νέα διάταξη, που εγκρίθηκε από το κοινοβούλιο και τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026, εντάσσεται στον επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και στοχεύει στην πρόληψη ατυχημάτων στα πεζοδρόμια.
Σύμφωνα με το νέο άρθρο, το όριο δεν αφορά τους ανθρώπους που περπατούν, αλλά εκείνους που κινούνται με ηλεκτρικά πατίνια, ποδήλατα ή άλλα μέσα μικροκινητικότητας στους πεζόδρομους και τα πεζοδρόμια. Όποιος κινείται ταχύτερα από 6 km/h θεωρείται ότι δεν κινείται «με ρυθμό πεζού» και μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο ή καταγγελία, εφόσον προκαλέσει κίνδυνο σε πεζούς.

Η διατύπωση «όριο ταχύτητας για πεζούς» που κυκλοφόρησε στα ΜΜΕ είναι παραπλανητική

Η διατύπωση «όριο ταχύτητας για πεζούς» που κυκλοφόρησε στα διεθνή ΜΜΕ είναι παραπλανητική, καθώς δεν προβλέπεται κανένας έλεγχος ή ραντάρ για όσους περπατούν γρήγορα. Το υπουργείο Εσωτερικών της Σλοβακίας εξηγεί ότι τα 6 km/h αποτελούν τεχνικό ορισμό, χρήσιμο σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή διαφορών, ώστε οι αρχές να μπορούν να κρίνουν αν κάποιος χρησιμοποίησε μέσο με υπερβολική ταχύτητα σε χώρο αποκλειστικά για πεζούς.

Η ρύθμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε ποδηλάτες

Παρά τη διευκρίνιση των αρχών, η νέα ρύθμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από οργανώσεις ποδηλατών και κόμματα της αντιπολίτευσης, που κάνουν λόγο για νομοθέτηση χωρίς πρακτική εφαρμογή. Όπως υποστηρίζουν, «κανείς δεν μπορεί να κρατήσει ισορροπία με ποδήλατο στα 6 km/h», ενώ το πρόβλημα δεν είναι η ταχύτητα, αλλά η έλλειψη ασφαλών υποδομών για πατίνια και ποδήλατα.
Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, υπερασπίζεται τη διάταξη λέγοντας πως επιτρέπει σαφέστερη τεκμηρίωση σε περιστατικά και αποτρέπει τη σύγχυση σχετικά με το τι θεωρείται «νόμιμη χρήση» του πεζοδρομίου.
 

Πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη

Αν και ο νόμος θα τεθεί σε ισχύ την Πρωτοχρονιά του 2026, ο τρόπος ελέγχου και επιβολής παραμένει ασαφής. Οι αρχές εξετάζουν εάν θα υπάρξουν πιλοτικοί έλεγχοι σε κεντρικές πόλεις ή αν το όριο θα χρησιμοποιείται μόνο ως σημείο αναφοράς σε καταγγελίες ή δικαστικές υποθέσεις. Το Υπουργείο Εσωτερικών δεν αποκλείει μάλιστα το ενδεχόμενο να προχωρήσει μελλοντικά σε ολική απαγόρευση των e-scooters στα πεζοδρόμια, εκτός αν υπάρχει ειδική σήμανση που τα επιτρέπει.

Autotriti.gr
giti protes topothetisis