• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
3 φωτογραφίες »

Η ενεργητική τετραδιεύθυνση είναι ένας μηχανισμός που αναλαμβάνει την περιστροφή των πίσω τροχών. Αντίθετα στην παθητική τετραδιεύθυνση, η πίσω ανάρτηση δίνει ανοχές που επιτρέπουν μικρή αλλαγή κλίσης.

Τα πλεονεκτήματα της τετραδιεύθυνσης

29.555 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/5/2020

Πριν από αρκετά χρόνια, οι τότε μηχανικοί είχαν αναρωτηθεί πως θα επηρεαστεί η συμπεριφορά του οχήματος, αν ελέγχουμε πέρα από τους εμπρός τροχούς και τους πίσω. Τα συμπεράσματα ήταν εντυπωσιακά! Σε μικρές ταχύτητες, αν οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό η ευελιξία του οχήματος, μιας και το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται λες και το μεταξόνιο του έχει μειωθεί. Κάτι τέτοιο βελτιώνει σημαντικά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο σε κίνηση εντός πόλης, όπως για παράδειγμα στη στάθμευση ή τη στροφή σε στενούς δρόμους, αλλά και τη γρήγορη οδήγηση σε «κλειστές» στροφές.

Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Porsche ισχυρίζεται πως η αντίθετη περιστροφή των πίσω τροχών της 911 Carrera S σε χαμηλές ταχύτητες δίνει την «αίσθηση» ότι το μεταξόνιο έχει μειωθεί κατά 150 χιλιοστά. Καθώς όμως η ταχύτητα αυξάνεται, οι πίσω τροχοί θα πρέπει να στρίψουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, ώστε να βελτιωθεί η συμπεριφορά του οχήματος. Σε αυτή την περίπτωση, ένα μεγάλο ποσοστό των δυνάμεων που αναπτύσσονται στα εμπρός ελαστικά κατά την αλλαγή πορείας, μοιράζεται και στους πίσω τροχούς. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται τα φαινόμενα υπερστροφής και βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό η πρόσφυση του οχήματος προσφέροντας σταθερότητα στην αλλαγή κατεύθυνσης, ειδικά σε «ανοιχτές» καμπές με μεγάλη ταχύτητα. Στην περίπτωση της 911 Carrera S, η γερμανική φίρμα πιστεύει ότι δίνεται μία αίσθηση αύξησης του μεταξονίου κατά 500 χιλιοστά.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)