Οι απώλειες ισχύος από τον κινητήρα μέχρι τους τροχούς ξεπερνούν το 10%, ενώ στα τετρακίνητα οχήματα αγγίζουν το 25%.

Ισχύς στον κινητήρα και στους τροχούς. Που οφείλεται η διαφορά;

74.003 Επισκέψεις στο άρθρο

Σας θυμίζουν κάτι οι συμβολισμοί BHP-WHP, ή μήπως καλύτερα οι φράσεις «ισχύς στον κινητήρα» και «ισχύς στους τροχούς»; Πέρα από τις διάφορες μονάδες μέτρησης της ισχύος στις οποίες αναφερθήκαμε προηγουμένως, υπάρχουν και δύο διαφορετικοί τρόποι αξιολόγησης ενός αυτοκινήτου σχετικά με την ιπποδύναμη. Η πρώτη μέθοδος αφορά στην ισχύ του κινητήρα και ονομάζεται brake-horsepower (BHP). Η μέτρηση γίνεται στην «έξοδο» του κινητήρα και πιο συγκεκριμένα στον σφόνδυλο, το τελευταίο εξάρτημα του κινητήρα πριν η ισχύς περάσει στο σύστημα μετάδοσης. Αντίθετα, η δεύτερη μέθοδος αφορά στην ισχύ που φτάνει στους τροχούς και ονομάζεται wheel-horsepower (WHP). Αναμφισβήτητα, η δεύτερη είναι σημαντικότερη, μιας και εκφράζει την πραγματική διαθέσιμη ισχύ ενός οχήματος. Όπως είναι λογικό, πάντα θα υπάρχει μείωση ισχύος από τον κινητήρα μέχρι τους τροχούς. Που οφείλεται, όμως, αυτή η διαφορά; Ασφαλώς στα εξαρτήματα που μεταφέρουν την κίνηση. Οι απώλειες ενέργειας λόγω της παρουσίας του συμπλέκτη, του κιβωτίου ταχυτήτων και του διαφορικού είναι μερικές από τις αιτίες μείωσης, ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο των απωλειών ισχύος συνήθως κυμαίνεται στο 10%. Στην περίπτωση των τετρακίνητων οχημάτων, οι απώλειες είναι ακόμα μεγαλύτερες και πολλές φορές ξεπερνούν το 25%.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
skoda