Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ψηφιακών καθρεπτών

    14.244 Επισκέψεις στο άρθρο

    Στην υπόθεση «ψηφιακοί καθρέπτες» η αρχή έχει ήδη γίνει, το ερώτημα είναι αν στο μέλλον θα επικρατήσουν. Και πριν δώσουμε μία ξεκάθαρη απάντηση, ας δούμε αναλυτικά τα υπέρ και τα κατά σε αυτό το νέο εγχείρημα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

    Στην κορυφή των πλεονεκτημάτων δε θα μπορούσε να υπάρξει κάτι άλλο από την αεροδυναμική βελτίωση, μιας και η μικρή επιφάνεια της κάμερας μειώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας σε σχέση με τους ογκώδεις καθρέπτες που έχουμε συνηθίσει. Κάτι τέτοιο βελτιώνει τόσο την κατανάλωση, όσο και την αυτονομία, με τη δεύτερη να είναι το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης. Αλλο ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι η βελτίωση της ορατότητας, με τους ψηφιακούς καθρέπτες να μεγαλώνουν το εύρος θέασης και να ελαττώνουν τη «νεκρή γωνία», ενώ ταυτόχρονα οι ειδικά κατασκευασμένοι φακοί των καμερών προσφέρουν άριστη ορατότητα σε άσχημες καιρικές συνθήκες και σε χαμηλό φωτισμό.

    Από τα αρνητικά δε θα μπορούσε να λείπει το επιπλέον κόστος, μιας και μέχρι σήμερα σε κανένα αυτοκίνητο οι ψηφιακοί καθρέπτες δε συγκαταλέγονται στον βασικό εξοπλισμό, αλλά και το κόστος επισκευής σε περίπτωση ατυχήματος που αναμφισβήτητα θα είναι πιο «τσουχτερό» από αυτό των συμβατικών καθρεπτών. Τέλος, η πολυπλοκότητα ενός συστήματος κάμερας-οθόνης θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία σίγουρα δε θα εμφανίζονταν σε ένα καθρέπτη με κρύσταλλο.

    Η απάντηση στο αν σε μερικά χρόνια οι καθρέπτες όπως τους γνωρίζαμε θα αποτελούν παρελθόν είναι θετική και, όπως συμβαίνει σε κάθε νέα τεχνολογία, αρχικά οι κάμερες θα τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα της «Premium» κατηγορίας. Αρκεί βέβαια, να ξεπεραστεί και το εμπόδιο του νομοθετικού πλαισίου, που μέχρι σήμερα στην πλειονότητα των χωρών τους καθιστά απαγορευτικούς.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Hyundai
    vw