Κάθε segment έχει μερικά μοντέλα που αποτελούν σημείο αναφοράς του. Στα MPV, λοιπόν, αυτό είναι το Renault Scenic, το οποίο εδώ και μία 25ετία ξεχωρίζει ως το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό στην ιστορία της αυτοκίνησης. Πλέον βρίσκεται στην 4η γενιά του και η Renault δείχνει πως δεν έχει «ξεχάσει» την κατηγορία της χρηστικότητας και της ευρυχωρίας παρά την άνθιση των SUV σε κάθε κατηγορία.
Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του
Η πρώτη γενιά Scenic παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 1996, με την προοπτική του μοντέλου να αναγνωρίζεται άμεσα, παρόλο που η ίδια η Renault δεν αξιολόγησε σωστά τις ανάγκες της αγοράς. Έτσι, αναγκάστηκε να πενταπλασιάσει την γραμμή παραγωγής, καθώς από τις 450 ημερήσιες μονάδες έφτασε τελικά στα 2.500 κομμάτια το 24ωρο! Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς το 1997 με αρχική ονομασία Megane Scenic, αποτέλεσε μία επιλογή που επιβεβαίωνε στην πράξη το όνομά του. Ως μοντέλο για κάθε σκοπό, τις χρηστικές τεχνολογίες, την άνεση αλλά και την ασφάλεια.
Ακολούθησαν τέσσερις γενιές Renault Scenic, καθεμιά από τις οποίες συνέχιζε ευλαβικά να ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή. Ο πρακτικός χαρακτήρας ήταν προτεραιότητα, με έξυπνες προτάσεις να δίνουν λύσεις σε κάθε πρόβλημα και δυσκολία. Από την εύκολη πρόσβαση, το τεράστιο πορτ μπαγκάζ, και τις θήκες για μικροαντικείμενα, μέχρι τα συρόμενα καθίσματα, τις τεράστιες πόρτες, την ευκολία πρόσδεσης των παιδιών στα καθισματάκια και την ευκολια στο παρκάρισμα, το πολυμορφικό της Renault ήταν και παραμένει ένα κλασικό... γαλλικό κλειδί.
Με την τέταρτη γενιά Scenic, κάμπτονται και οι όποιες ενστάσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του MPV, μιας και η σύγχρονη εμφάνιση και το μοντέρνο στυλ «συνεργάζονται» με την πρακτικότητα.
Οι προηγούμενες γενιές
Renault Scenic I (1996-2003)
Το facelift του 1999 «επισημοποίησε» την ονομασία Renault Scenic, καθώς λόγω των επιρροών (γκάμα κινητήρων, πλαίσιο) από το Megane, είχε δημιουργηθεί αρχικά το πρώτης γενιάς Renault Megane Scenic.
Renault Scenic II (2003-2009)
Ευρύχωρο και λειτουργικό, η σειρά του δικίνητου Scenic Conquest της δεύτερης γενιάς (2003-09) θυμίζει έντονα SUV χάρη στον εξωτερικό του διάκοσμο με τα πλαϊνά μαρσπιέ, τις ράγες οροφής και τις αλουμινένιες ποδιές.
Renault Scenic III (2009-2015)
Τις πρώτες τρεις γενιές ολοκληρώνει το Scenic III, που μεταξύ άλλων, είχε στην γκάμα του μία crossover έκδοση με ονομασία XMOD και το ανανεωμένο επταθέσιο Compact MPV Grand Scenic.
Το Scenic είναι αυτοκίνητο - καμάρι της Renault και ταυτόχρονα ντροπή της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ενα κατεξοχήν αυτοκίνητο για εικογένειες, από το 2016 που βγήκε, το έφεραν μόλις στο τέλος του 2020 και μάλιστα στην πιο ακριβή του έκδοση με τιμή στα 28.000+ ενώ θα μπορούσε κάποιος να το αποκτήσει με 25.000. Φαίνεται πουλούσαν πολλά Qashqai και δεν ήθελαν να χαλάσουν τη δουλειά, που ξεκινούσε γυμνό από τις 20.000.
@Nikos Σωστός. όπως είχα σχολιάσει στο άρθρο για το Captur κάνει πάνω απο 30, όχι 28! έχω ρωτήσει την αντιπροσωπεία. επίσης σου λένε για 20άρες ζάντες χρώματα εξατομίκευση και στο τέλος σου λένε "ααα το έχουμε φέρει σε αυτά τα 2 χρώματα με αυτές τις ζάντες" (που δεν είναι οι ωραίες οι δίχρωμες).
αν δεν ηταν αυτες οι 20αρες ζαντες , με τα αντιστοιχα ακριβα ελαστικά και αν υπήρχε μια προσιτη τιμη του αυτοκινητου, σίγουρα θα ηταν πιο ενδιαφερον.