Τα κίνητρα και τα bonus για «καθαρά» Ι.Χ

9.192 Επισκέψεις στο άρθρο (7/5/2020)

Πλήθος κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων νέων αυτοκινήτων ετοιμάζουν τα υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος-Ενέργειας. Μέσα στο καλοκαίρι κατατίθεται το σχέδιο νόμου. Διαβάστε τι προβλέπει.


Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί το πακέτο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για να προωθηθεί η πώληση ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχοντας ως στόχο την σταδιακή απόσυρση των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την μείωση των παλαιών βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό, τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα.

Τα υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος-Ενέργειας έχουν συγκροτήσει ειδική επιτροπή που διαμορφώνει το σχέδιο νόμου που θα φτάσει στην Βουλή έως τα τέλη του Ιουνίου. Επιδίωξη όλων των εμπλεκόμενων πλευρών είναι έως το 2030, το 30% των οχημάτων που θα πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.

Τα κίνητρα που εξετάζονται για τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ θα αφορούν την αγορά και τη χρήση τους. Όσον αφορά την αγορά, θα προβλέπεται επιδότηση του κόστους αγοράς τους, μείωση των τελών ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, εφαρμογή ειδικής τιμολογιακής πολιτικής στα προγράμματα ασφάλισης, πληρωμή μειωμένων τελών στα διόδια και  παροχή εκπτώσεων στις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις. Στα κίνητρα που θα αφορούν τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων εξετάζονται η καθημερινή και χωρίς περιορισμούς κυκλοφορία τους στα μεγάλα αστικά κέντρα, το ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των δήμων η καθιέρωση χαμηλών τιμολογίων ή φοροαπαλλαγών για τη φόρτιση τους σε ιδιωτικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης κλπ. Τα κίνητρα αυτά θα διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν παρέχονται για ιδιωτικής χρήσης, δημόσιας χρήσης, ταξί ή κρατικά ηλεκτρικά οχήματα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται τους δικούς τους σταθμούς φόρτισης και για αυτό τον λόγο αναπτύσσει ειδικό μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτή.Το Μητρώο μέσω της ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα (application) θα παρέχει online στοιχεία στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως για τη διαθεσιμότητα των σημείων , τη τρέχουσα κατάσταση τους (ελεύθερο /κατειλημμένο) καθώς και δεδομένα που θα αφορούν τον τρόπο τιμολόγησης και πληρωμής.

Ακόμα, στο νομοσχέδιο θα ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα και την κατοχή άδειας ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Αντίστοιχα κίνητρα θα παρέχονται και για την ανανέωση του γερασμένου στόλου των επιβατών δημόσιας χρήσης οχημάτων και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως 3,5 τόνους. Όσον αφορά τα ταξί, εξετάζεται η επιδότηση με ποσό 5.000 έως 8000 ευρώ της αγοράς νέου ηλεκτρικού οχήματος και της απόσυρσης από την κυκλοφορία του παλαιού το οποίο θα οδηγείται προς σκραπ.

Πηγή: Tα Νέα, dikaiologitika.gr

Mercedes
moto