2 φωτογραφίες »

Fiat Panda Natural Power

Κόστος χρήσης, συντήρησης & δίκτυο στην Ελλάδα

49.360 Επισκέψεις στο άρθρο

Η οικονομία που επιτυγχάνεται με ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου είναι πολύ καλύτερη από ενός αντίστοιχού βενζίνης και καλύτερη ενός αυτοκινήτου diesel. Χονδρικά και χωρίς να μπαίνουμε σε πολύ υψηλή ανάλυση, ένα αυτοκίνητο που έχει πραγματική κατανάλωση περίπου 6 λτ./100 χλμ. βενζίνης, θα έχει 4 kg/100 χλμ. φυσικό αέριο. Αυτό σε κόστος, αντιστοιχεί περίπου σε 9 ευρώ βενζίνη και 3,3 ευρώ για το φυσικό αέριο. Σε ό,τι αφορά το diesel, το αντίστοιχο κόστος είναι περίπου 5,63 ευρώ με κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. Συνεπώς, στο κόστος μετακίνησης, το όφελος είναι σημαντικό. 

Σε ότι αφορά τη συντήρηση, τα μπουζί αλλάζονται συχνότερα σε έναν κινητήρα φυσικού αερίου, ενώ χρειάζεται μια ετήσια συντήρηση. Το κόστος αγοράς του οχήματος είναι αυξημένο στην περίπτωση του φυσικού αερίου σε σχέση με την βενζίνη, ενώ ισοφαρίζει περίπου το αντίστοιχο diesel.

Το μεγάλο μειονέκτημα του φυσικού αερίου θα λέγαμε ότι είναι το δίκτυο ανεφοδιασμού που είναι πολύ περιορισμένο στην Ελλάδα, με τα πρατήρια να είναι λίγα και με ολόκληρες γεωγραφικές περιοχές όπως Πελοπόννησος και νησιά να μην έχουν πρόσβαση σε αυτό. Γίνεται όμως προσπάθεια επέκτασης του δικτύου, ωστόσο και το κόστος για αυτό είναι πολύ σημαντικό, κάτι που αποτελεί και αυτό τροχοπέδη. 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
moto