20 φωτογραφίες »

Test οικονομίας: Γίνεται το Ford Kuga PHEV να «καίει» σαν… scooter;

29.159 Επισκέψεις στο άρθρο (15/4/2021)

Και όμως. H plug-in έκδοση του Kuga καταφέρνει στην πράξη κορυφαία οικονομία με κατανάλωση που είναι ανάλογη ενός… scooter. Πως το καταφέρνει αυτό;


Αρχίζει να γίνεται ρουτίνα η δοκιμή plug-in SUV μοντέλων, τα οποία προσφέρονται για ευχάριστες αποδράσεις με χαμηλή κατανάλωση και ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Ε, το νέο Ford Kuga κυριολεκτικά το… τερμάτισε. Mετά την ολοκλήρωση του κύκλου των μετρήσεων κατανάλωσης, κοιτούσαμε και ξανακοιτούσαμε τις ενδείξεις και σχεδόν δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε πως το υπερπρακτικό οικογενειακό SUV της Ford είχε πραγματική μέση κατανάλωση κάτω από 4 λτ./100 χλμ. Όταν φυσικά αυτή δεν ήταν μηδενική με το Ford Kuga PHEV να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Πάντως, δεν είναι και τόσο εύκολο να διακρίνεις πως το συγκεκριμένο Ford Kuga μέσα του κρύβει plug-in υβριδική τεχνολογία. Μόνο αν παρατηρήσεις το πορτάκι στο μπροστά αριστερά φτερό ή το σηματάκι «Plug-in Hybrid» δεξιά στην πίσω πόρτα θα καταλάβεις την κατά το ήμισυ ηλεκτρική του φύση. Το Kuga PHEV έχει θερμικό κινητήρα 152 ίππων, ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων και μπαταρία 14,4 kWh. Είναι διαθέσιμο μόνο στην σπορτίφ και πλούσια έκδοση ST-Line Χ, με πληθώρα σπορτίφ λεπτομερειών που τονίζουν το δυναμισμό του και στοιχεία εξοπλισμού όπως ηχοσύστημα B&O, ημιδερμάτινες επενδύσεις και προβολείς LED. Η τιμή του είναι 45.715 ευρώ.

Πως καίει λιγότερα από 4 λτ./100 χλμ.;
Για να καταφέρει ρεκόρ οικονομίας ανάμεσα σε όλα τα SUV οχήματα που έχουμε δοκιμάσει το Ford Kuga βασίζεται φυσικά στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει. Αυτό συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λτ κινητήρα κύκλου Άτκινσον με ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. H συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 225 ίππους. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ. Με μπαταρία και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η κατανάλωση ήταν τριγύρω στα 3,5 λτ./100 χλμ. Και όλα αυτά με γαργαλιστικές επιδόσεις, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας (0-100 σε 8,9 δλ., 60-100 σε 4,3 δλ. και 80-120 σε 5,3 δλ.). Μόνο που όταν πατάς τέρμα το γκάζι, πέρα από την εξανέμιση του ηλεκτρικού αποθέματος, το αυτόματο CVT κιβώτιο παράγει ένα βουητό που όμως δεν είναι τόσο ενοχλητικό, όπως σε άλλες αντίστοιχες εφαρμογές.

Σε κάθε περίπτωση και πλέον των προγραμμάτων λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Slippery, Snow.Sand) το υβριδικό σύνολο έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Toyota
moto