Ώρα για μάθημα: Πού διαφέρουν άμεσος & έμμεσος ψεκασμός καυσίμου;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ώρα για μάθημα: Πού διαφέρουν άμεσος & έμμεσος ψεκασμός καυσίμου;

65.544 Επισκέψεις στο άρθρο

- Πρώτα είχαμε τα καρμπυρατέρ, μετά ήρθε ο ψεκασμός ενός σημείου
- Ακολούθησε ο έμμεσος ψεκασμός, δηλαδή πριν την βαλβίδα εισαγωγής
- Ο άμεσος ψεκασμός ψεκάζει κατευθείαν μέσα στο θάλαμο καύσης
- Έτσι γεμίσαμε μικρά τουρμπάτα & δυνατά μοτέρ

Από το καρμπυρατέρ στο μπεκ μέσα στο θάλαμο καύσης


Πως γίνεται η τροφοδοσία του καυσίμου μέσα στον θάλαμο καύσης του μοτέρ σου;

Πως γίνεται η τροφοδοσία του καυσίμου μέσα στον θάλαμο καύσης του μοτέρ σου;

Ποιος είναι ο ένας από τους σημαντικότερους στόχους κάθε ομάδας μηχανικών κατά τη σχεδίαση και δημιουργία ενός κινητήρα; Ασφαλώς η αποδοτικότητα, που με απλά λόγια σημαίνει να δίνεις το λιγότερο καύσιμο και να παίρνεις όσο το δυνατόν περισσότερο μηχανικό έργο. Ο μηχανισμός που αναλαμβάνει την παροχή καυσίμου στους κινητήρες ονομάζεται σύστημα τροφοδοσίας και σε αυτό το κείμενο θα αναφερθούμε στους δύο τρόπους με τους οποίους γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία σε σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τον άμεσο ψεκασμό και τον ψεκασμό πολλαπλών σημείων.

Ασφαλώς, πριν από αυτές τις δύο τεχνολογίες που αναφέραμε, είχαμε το καρμπιρατέρ και το σύστημα ψεκασμού μονού σημείου, άλλους τρόπους τροφοδοσίας που σήμερα έχουν αντικατασταθεί από τα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού. Πώς γίνεται η έγχυση του καυσίμου όμως στον κινητήρα του οχήματος μας; Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα σε άμεση έγχυση και ψεκασμό πολλαπλών σημείων; Ήρθε η στιγμή να τους αναλύσουμε, να εξετάσουμε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά και να δούμε τη συνεισφορά της κάθε τεχνολογίας στο «downsizing» και την οικολογική λειτουργία. Πριν από όλα αυτά, βέβαια, ας θυμηθούμε πώς λειτουργεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τροφοδοσίας!

@info
Το σύστημα άμεσου ψεκασμού ήταν γνωστό σαν τεχνολογία εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δύο εμπόδια το κράτησαν μακριά από τις γραμμές παραγωγής για αρκετά χρόνια. Το ένα ήταν το κόστος, μιας και απαιτούνται ανθεκτικά υλικά για την κατασκευή των εγχυτήρων, οι οποίοι είναι εκτεθειμένοι σε ακραίες συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας μέσα στον θάλαμο καύσης, καθώς και έξτρα κόστος για το σύστημα υψηλής πίεσης. Το δεύτερο εμπόδιο ήταν η παραγωγή υψηλότερων ποσοστών αιθάλης, λόγω υψηλής πίεσης και μη ικανοποιητικής ανάμιξης του μίγματος κατά τη διάρκεια της καύσης, αλλά και οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία δεν μπορούσαν να διασπαστούν σε καταλύτες προηγούμενων γενεών.
Σελίδα 2Πώς λειτουργεί ένα σύγχρονο σύστημα τροφοδοσίας;
Σελίδα 3Από τον έμμεσο ψεκασμό…
Σελίδα 4…στον άμεσο ψεκασμό!
Σελίδα 5Ξέρετε ότι
Mercedes
moto