Θερινό ή all season λάστιχο Michelin, στα ίδια λεφτά;

49.354 Επισκέψεις στο άρθρο (5/4/2024)
Θερινό ή all season λάστιχο Michelin, στα ίδια λεφτά;
3 Φωτογραφίες »

- 4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στη βροχή το all season CrossClimate 2 από το θερινό Primacy 4+
- Στη βροχή το all season στρίβει 5 χλμ./ώρα χειρότερα από το θερινό, στο στεγνό κρατάει το ίδιο (αποφεύγουν εμπόδιο με 78,2 χλμ.)
- Το all season πάει χωρίς αλυσίδες σε χιόνι μέχρι 10 πόντους αλλά είναι λιγότερο άνετο στην οδήγηση & κάνει 20% περισσότερη φασαρία
- Τελευταίας 3ετίας το θερινό Primacy 4+, του 2020 το all season CrossClimate 2

4 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα στη βροχή το all season CrossClimate 2 από το θερινό Primacy 4+

Σε ίδια λεφτά (155 ευρώ/λάστιχο) και διάσταση (215/55 R17) συγκρίνουμε σε φρενάρισμα και κράτημα δύο προϊόντα της ίδιας μάρκας (Michelin), αλλά διαφορετικής κατηγορίας. Από την μία πλευρά έχουμε το θερινό Michelin Primacy 4+, από την άλλη τοποθετούμε το all season Michelin CrossClimate 2.

Ξεκινώντας με το φρενάρισμα στο βρεγμένο και οδηγώντας ως αυτοκίνητο αναφοράς το ένα ήπια υβριδικό Ford Puma (125 PS με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο), το θερινό Primacy 4+ είχε καλύτερα αποτελέσματα («κοκκάλωσε» στα 39,6 μέτρα). Η συγκεκριμένη επίδοση γενικότερα ξεχωρίζει στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center (Top5 ανάμεσα σε 52 λάστιχα).

Όσον αφορά all season το Michelin CrossClimate 2, όταν βρέχει ακινητοποίεται από τα 100 χλμ./ώρα 4 μέτρα πιο μακριά σε σχέση με το θερινό (43,4 μέτρα), όπως ο γενικός κανόνας είναι. Μην ξεχνάμε πως το θερινό έχει ετικέτα Wet A ενώ το all season Wet B.

Στη βροχή το all season στρίβει 5 χλμ./ώρα χειρότερα από το θερινό, στο στεγνό κρατάει το ίδιο (αποφεύγουν εμπόδιο με 78,2 χλμ.)

Όσον αφορά το κράτημα, σε στεγνό δρόμο τα δύο λάστιχα στρίβουν το ίδιο, λίγο πάνω από τα 78 χλμ./ώρα. Το πράγμα αλλάζει στη βροχή, με το all season CrossClimate 2 να «πέφτει» σημαντικά σε απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, με το all season της Michelin μπορείς να αποφύγεις εμπόδιο μέχρι τα 69,6 χλμ./ώρα όταν το θερινό Primacy 4+ ολοκληρώνει τη δοκιμασία αποφυγής κινδύνου με πετυχημένη πέρασμα στα 74,8 χλμ./ώρα, δηλαδή με 5 χλμ./ώρα μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου.

Το all season πάει χωρίς αλυσίδες σε χιόνι μέχρι 10 πόντους αλλά είναι λιγότερο άνετο στην οδήγηση & κάνει 20% περισσότερη φασαρία

Έπειτα, με το all season Michelin CrossClimate 2 δεν χρειάζεται να έχεις αλυσίδες μαζί σου, αλλά πηγαίνεις στο χιόνι μέχρι 10 πόντους. Για αυτό, κιόλας, έχουν ειδική ένδειξη M+S (Mud and Snow) με την χαρακτηριστική ένδειξη. Επιπλέον, φέρουν και XL σκληρά και ενισχυμένα πλαϊνά που δεν σκίζονται εύκολα. Έτσι οδηγείς πιο άφοβα εκτός δρόμου (π.χ. να καβαλήσεις πέτρα), αλλά την ίδια στιγμή στην άσφαλτο είναι περισσότερο «σκληρά» και «κοπανάνε». Αυτό αποτυπώνεται και στην ετικέτα τους, με το παραγόμενο εξωτερικό θόρυβο. Το θερινό έχει δείκτη 69 dB ενώ το all season 71 dB (20% περισσότερη φασαρία).
 

Μάρκα/Μοντέλο Michelin CrossClimate 2 Michelin Primacy 4+
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
All Season Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
37,6 Μέτρα    36,7 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
43,4 Μέτρα    39,6 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Κράτημα στο στεγνό (χλμ./ώρα)
78,2 Χλμ/ώρα 78,3 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Κράτημα στο βρεγμένο (χλμ./ώρα)
69,6 Χλμ/ώρα 74,8 Χλμ/ώρα

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Σελίδα 2Μετρήσεις, τιμές, αξιολόγηση & τεχνικά χαρακτηριστικά των Ελαστικών
Σελίδα 3Ό,τι πρέπει να ξέρετε για τα λάστιχα της Michelin
FORD E-TRANSIT
NISSAN