- Είναι παλιό και το οδηγείς 15-20 χρόνια.
- Μετά απο 100άδες χιλιάδες χλμ. ίσως το βαριέσαι.
- Μπορείς να φτιάξεις μόνος μια μικρή ζημιά ή απλά να το πλύνεις.
- Aλλοι απλά αλλάζουν θέση το κάθισμα για να νιώσουν τη διαφορά!
Από μια μικροεπισκευή μέχρι μια αναβάθμιση στο ηχοσύστημα ή τις ζάντες!
Λίγα αυτοκίνητα σε κρατάνε όσα χρόνια κι αν τα έχεις. Και αν τα χρόνια αυτά είναι πολλά, όπως συμβαίνει τώρα, πρέπει να κάνεις κάτι για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον σου ζωντανό. Τι κάνεις ώστε να γουστάρεις ακόμη να οδηγείς το παλιό σου αυτοκίνητο;
Αλήθεια είναι πως μετά από 10 χρόνια με ένα αυτοκίνητο, έχεις ανακαλύψει τα πάντα. Πως στρίβει, πως επιταχύνει, πως φρενάρει, όλα. Έχεις επίσης μάθει και όλα του τα κουσούρια. Πότε τρίζει, πότε κοπανάει, και πότε ακούγεται όταν το ζορίζεις.
Όμως πρέπει να ζήσεις με το αυτοκίνητό σου, και τελικά πρέπει να βρεις τρόπους ώστε όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι, να γουστάρεις ακόμη. Πως;
Ο καλύτερος τρόπος είναι να το διατηρείς σαν καινούργιο. Από το σέρβις στην ώρα του, μέχρι και το πλύσιμο, όταν ασχολείσαι με το αμάξι σου, το γουστάρεις. Και όσο πιο πολύ το γουστάρεις, τόσο πιο πολύ ασχολείσαι.
Και εδώ είναι το μυστικό. Τα μικρομαζέματα, γύρω γύρω, μια γρατζουνιά που πέρασες αλοιφή, ένα σκάσιμο στη ζάντα που πέρασες με γυαλόχαρτο μέχρι να γίνει σαν καινούργιο. Ένα καινούργιο σετ γυαλοκαθαριστήρες, ή αυτή η μικρή επισκευή της πίσω αντίστασης με λίγη μεταλλική μπογιά και τωρα ξεθολώνει το παρμπρίζ σαν καινούργιο.
Οι συντήρηση και οι επισκευές δεν κάνουν το αυτοκίνητό σου πιο ερωτεύσιμο. Αλλά σε κάνουν περήφανο για τον κόπο σου, και αυτό από μόνο του είναι λόγος να θες να του ρίξεις μια ματιά ακόμη, να το κάνεις μια βόλτα. Και ας έχεις κάνει 200.000 χιλιόμετρα μαζί του.
Κάτι που ακόμη βοηθάει είναι μικρές αναβαθμίσεις ή αλλαγές. Ένα νέο ηχοσύστημα, με καινούργιες τεχνολογίες (πχ. να παίρνει στικάκι αντί CD), ή ένα σετ ηχεία, κάνουν μεγάλη διαφορά. Και μην ξεχνάς και τα θετικά του παλιού, τα φθηνά μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Εκείνο το τιμόνι, πλαστικό, ξερό και φθαρμένο, μπορεί να αλλαχτεί με ένα δερμάτινο, από ακριβότερη έκδοση, που τώρα κάθεται σε κάποιον «κόφτη». Και τέτοιες αναβαθμίσεις είναι πολλές. Ειδικά όταν τα παλιά έχουν αρκετή φθορά, με λίγα χρήματα η αντικατάστασή τους κάνει μεγάλη διαφορά.
Στις αναβαθμίσεις είναι και ένα σετ ζαντολάστιχα, αν βρεθεί η ευκαιρία, ή ένα σετ ζελατίνες στα τζάμια. Ακόμη καλύτερα, μία αλλαγή χρώματος, με μεμβράνη, ή με ένα ολικό βάψιμο αν και εδώ τα χρήματα είναι αρκετά, και αν έχεις χτυπήματα γύρω γύρω, αξίζει να τα συμμαζέψεις όλα μια και καλή.
Άλλοι αλλάζουν ακόμη και τη θέση οδήγησης από βδομάδα σε βδομάδα για να ξεχνάνε πως είναι στο ίδιο αμάξι. Εσύ όμως τι κάνεις; Πως κρατάς το ενδιαφέρον σου ζωντανό για το παλιό σου αυτοκίνητο;