Best 6: Τα πιο βολικά μικρά για να κάνεις αναστροφή σε... αδιέξοδο

8.549 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2023)
Best 6: Τα πιο βολικά μικρά για να κάνεις αναστροφή σε... αδιέξοδο
2 Φωτογραφίες »

Τι να τις κάνω τις compact διαστάσεις αν δεν μπορώ να κάνω με τη μία αναστροφή, εφόσον φυσικά επιτρέπεται; Τα μικρά αυτοκίνητα για να είναι ευέλικτα μέσα στην πόλη πρέπει να έχουν μικρό κύκλο στροφής. Αυτά είναι τα 6 supermini με τιμόνι που «κόβει» με την μία μέσα σε... αδιέξοδο.

Από τι εξαρτάται ο κύκλος στροφής;

Υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που επηρεάζουν τον κύκλο στροφής ενός αυτοκινήτου. Επειδή μιλάμε για μικρά μοντέλα, είναι προφανές ότι οι διαστάσεις τους (μήκος, μεταξόνιο και μετατρόχια) είναι παράμετροι που κάνουν την διαφορά. Από εκεί και πέρα, η μικρότερη ή μεγαλύτερη διάμετρος του κύκλου αυτού επηρεάζεται και από την τοποθέτηση του κινητήρα (π.χ. αν μπαίνει πίσω το μοτέρ οι εμπρός τροχοί στρίβουν περισσότερο), καθώς και από τη θέση της ανάρτησης.
 
Εκτός των παραπάνω, σημασία έχει και το βήμα της κρεμαγιέρας η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης. Αυτή προκύπτει όταν βάλουμε στον αριθμητή βάλουμε τις μοίρες στροφής του τιμονιού και στον παρονομαστή το πόσο τελικά στρίβουν οι τροχοί. Για παράδειγμα, αν σε μία περιστροφή του τιμονιού (360 μοίρες) οι τροχοί στρίψουν 30 μοίρες, τότε έχουμε βήμα 12:1. Επομένως, το πόσο στρίβουν οι κατευθυντήριοι τροχοί εξαρτάται από το πόσες στροφές κάνει το τιμόνι και από το βήμα της κρεμαγιέρας. Για αυτό, άλλωστε, στα σύγχρονα συστήματα διεύθυνσης βλέπουμε κρεμαγιέρες με μεταβλητό βήμα, που σε μεγάλες ταχύτητες κόβουν λιγότερο και σε χαμηλές περισσότερο.

Τα 6 supermini αυτοκίνητα με τον μικρότερο κύκλο στροφής

Με κύκλο στροφής 9,6 μέτρα, το Suzuki Swift είναι το πιο ευέλικτο μικρό της αγοράς. Και το πετυχαίνει αξιοποιώντας τις μικρές του διαστάσεις (3.845 χλστ.) και τις 3,1 στροφές του τιμονιού του από άκρη σε άκρη. Ισοπαλία έχουμε στην δεύτερη θέση με 9,8 μέτρα κύκλο από κράσπεδο σε κράσπεδο. Εκεί βρίσκουμε το Toyota Yaris (3.940 χλστ. μήκος) και Mazda 2 (4.065 χλστ.). Το ότι έχουν μήκος 4 μέτρα και μικρό κύκλο στροφή τα καθιστά στα δικά μας μάτια ιδιαίτερα βολικά στην πόλη. Μάλιστα, οδηγικά πρόκειται για δύο αυτοκίνητα με ακριβές και άμεσο τιμόνι, το οποίο παρέχει σωστή πληροφόρηση και αίσθηση, αντίθετα με το έταιρο ιαπωνικό που χάνει πολύ σε ακρίβεια και αίσθηση.
 
Τέλος, κύκλο στροφής πάνω από 10+ μέτρα έχουν τα Ford Fiesta, Honda Jazz e:HEV και Hyundai i20, μοντέλα τα οποία συμπληρώνουν την 6άδα της λίστας μας. Κύκλο στροφής ατα 10 μέτρα έχει το Ford Fiesta, το πιο fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας. Δεύτερο πιο μακρύ της λίστας (4.044 χλστ.) και με τις λιγότερες στροφές τιμονιού (2,5) είναι το Jazz με κύκλο στροφής τα 10,1 μέτρα και την πανοραμική θέση οδήγησης. Όσον αφορά το Hyundai i20, έχει κύκλο στροφής στα 10,4 και διευκολύνει τον οδηγό σε κάθε περίσταση χάρη στην πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης Hyundai SmartSense.


Ανάλογα με το πόσο ανοιχτά ή κλειστά είναι τα σπειρώματα του κανόνα της κρεμαγιέρας επηρεάζει και η σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας.
2 Φωτογραφίες »

Ανάλογα με το πόσο ανοιχτά ή κλειστά είναι τα σπειρώματα του κανόνα της κρεμαγιέρας επηρεάζει και η σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας.

Μάρκα/Μοντέλο Κύκλος στροφής (μέτρα) Στροφές τιμονιού Μήκος (χλστ.) Τιμή-από
Suzuki Swift 1,2 Hybrid 83 PS 2WD 9,6 3,1 3.845  
Toyota Yaris 1,5P 125 PS 9,8 2,6 3.940  
Mazda 2 1,5 75 PS 9,8 2,8 4.065 16.511
Ford Fiesta 1,0 125 mHEV 10 2,5 4.069 22.502
Honda Jazz e:HEV 109 PS 10,1 2,5 4.044  
Hyundai i20 1,0T 100 PS 10,4 2,7 4.040  

Toyota
moto