
Αν είσαι τυχερός, απλά από κάπου το χάνεις.
Ο άσπρος «καπνός» από την εξάτμιση είναι λόγος ανησυχίας.
Είτε ανακατεύεται με το λάδι είτε περνάει από την βαλβίδα των καυσαερίων, EGR.
Καλύτερα να μην βάζεις νερό της βρύσης αντί για αντιψυκτικό.
Αν είσαι τυχερός, απλά από κάπου το χάνεις
Χάνεις νερά; Η καλύτερη περίπτωση είναι κάπου στο κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου να υπάρχει διαρροή. Έτσι είναι τα παλιά αυτοκίνητα, ένα χτύπημα στο ψυγείο που άνοιξε, ένας ξερός σωλήνας που σκίστηκε, ένα κολάρο που χαλάρωσε, και είτε πολύ είτε λίγο λίγο, το υγρό του ψυγείου κάθε φορά που ανοίγεις το καπό είναι κάτω από την ένδειξη MIN. Μπορεί ακόμη και να σου ανεβάζει θερμοκρασία, και να ταλαιπωρείσαι περιμένοντας να κρυώσει για να ανοίξεις την τάπα να προσθέσεις αντιψυκτικό, ή νερό στην χειρότερη περίπτωση.
Ο άσπρος «καπνός» από την εξάτμιση είναι λόγος ανησυχίας
Ο προφανής έλεγχος είναι να δεις αν στάζει κάτι από κάτω, αν κάνει καθόλου λιμνούλα πουθενά. Αν βάζεις σκέτο νερό πολύ πιθανό είναι να μη δεις τίποτα, αφού εξατμίζεται. Το αντιψυκτικό όμως θα φανεί. Η επόμενη ματιά είναι στο πώς φαίνονται τα καυσαέρια. Άσπρος «καπνός» είναι κακό δείγμα αφού το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ατμό και το νερό έναν τρόπο έχει να περνάει στο θάλαμο καύσης και τελικά στην εξάτμιση: από το κύκλωμα ψύξης.
Είτε ανακατεύεται με το λάδι είτε περνάει από την EGR
Η απολύτως χειρότερη περίπτωση είναι το αντιψυκτικό να περνάει από το κύκλωμα ψύξης στο κύκλωμα λίπανσης. Αυτό απαιτεί φθορά σε κάποια φλάτζα που συνήθως κρατάει τα δύο υγρά χώρια, ή σε ακραίες καταστάσεις φθορά στο μπλοκ, την κεφαλή ή άλλο μέταλλο του κινητήρα. Αν το αντιψυκτικό ανακατεύεται με το λάδι θα το δεις ελέγχοντας την κατάσταση του λαδιού. Η «σαπουνάδα» ή «μαγιονέζα» είναι μια γαλακτερή ουσία που φαίνεται σταθερά κάτω από την τάπα του λαδιού. Αν έχεις άσπρο καπνό αλλά το λάδι σου είναι παρθένο, τότε μπορεί το αντιψυκτικό να περνάει από την EGR. Σε αυτή την περίπτωση τουλάχιστον η επισκευή είναι πιο εύκολη ή φθηνή.
Καλύτερα να αποφεύγεις το νερό της βρύσης αντί για αντιψυκτικό μείγμα
Το θέμα είναι πως αν το αμάξι σου έχει αρχίσει να σου ζητάει αντιψυκτικό, έχεις πρόβλημα που εκτός και αν είσαι πολύ τυχερός, μετριέται συνήθως σε εκατοντάδες ευρώ, ή και μπορεί να είναι λόγος απόσυρσης. Το θέμα είναι όμως πως αν επιμένεις να συμπληρώνεις με νερό, ακόμη και να μην έχεις πρόβλημα τώρα, θα έχεις αργότερα. Το νερό και βράζει μόλις στους 100 βαθμούς, αλλά είναι και σκληρό και βλάπτει σε βάθος χρόνου και τα μέταλλα και τα πλαστικά. Τουλάχιστον αν συμπληρώνεις, δες τι αντιψυκτικό συνιστά ο κατασκευαστής σου, και συμπλήρωνε με ένα σωστό μείγμα. Ή έστω ας είναι το ίδιο χρώμα με το αντιψυκτικό που ήδη έχει.
Εσύ συμπληρώνεις νερό; Ξέρεις τι φταίει; Και τελικά θα το δεις ποτέ, ή θα το αφήσεις να πάει έτσι μέχρι τέλους; Τι λες;