ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Του ζητούν να βγάλει κάρτα καυσαερίων για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο!

Του ζητούν να βγάλει κάρτα καυσαερίων για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο!

4.248 Επισκέψεις στο άρθρο (31/3/2022)

Τεράστιο αλαλούμ υπάρχει στην Ελλάδα σχετικά με το εάν πρέπει να ηλεκτρικά οχήματα να βγάζουν κάρτα καυσαερίων, την στιγμή που οι εκπομπές ρύπων τους είναι μηδενικές a priori.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Κουφό αλλά πέρα ως πέρα... ελληνικό!

Τεράστια σύγχυση γύρω από το εάν πρέπει να βγάζουν κάρτα καυσαερίων τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται πως υπάρχει στην χώρα μας. Αφορμή είναι το μήνυμα που έλαβε στο κινητό του τηλέφωνο από μια ιδιωτική εταιρεία ΚΤΕΟ ο διαχειριστής της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα» στο Facebook, το οποίο τον καλούσε να ανανεώσει την κάρτα καυσαερίων του ηλεκτρικού Nissan LEAF πρώτης γενιάς του οποίου είναι ιδιοκτήτης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πώς θα μετρήσουν τις εκπομπές από ένα... ηλεκτρικό;

Όπως καλά καταλάβατε, η πρώτη σκέψη του ιδιοκτήτη του LEAF ήταν γιατί χρειάζεται να βγάλει και να ανανεώσει την κάρτα καυσαερίων σε ένα αυτοκίνητο που είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αφού δεν έχει κάποιο θερμικό μοτέρ και έτσι δεν εκπέμπει ρυπογόνα αέρια στην ατμόσφαιρα εξ ορισμού.

Ο ιδιοκτήτης δεν δίστασε να έρθει σε επαφή με το ΚΤΕΟ που του έστειλε το μήνυμα, καταλήγοντας πως υπάρχει ένα τεράστιο νομικό κενό σχετικά με το εάν είναι υποχρεωμένα τα ηλεκτρικά οχήματα να φέρνουν κάρτα καυσαερίων, αφού ο νόμος αναφέρεται μόνο σε οχήματα βενζίνης, πετρελαίου και σε όσα κινούνται με υγραέριο. Τα αμιγώς ηλεκτρικά δεν αναφέρονται πουθενά.

Τι λέει ο νόμος

Συγκεκριμένα, στην υπ' αριθμ. Φ1/26579/3183 απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και ΔΗμοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, με τίτλο "Καθορισμός μεθόδων μέτρησης και επιτρεπομένων ορίων του μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) στα καυσαέρια των βενζινοκίνητων και υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων και των ορίων θολερότητας στα καυσαέρια των πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων" [ΦΕΚ790Β/18-5-2007]. Η απόφαση αναφέρεται σε βενζινοκίνητα, υγραεριοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με ανάλυση στη διαδικασία η οποία θα πρέπει να ακολουθηθεί κατά τον εκάστοτε έλεγχο και δεν υπάρχει καμιά ρητή αναφορά σε ηλεκτροκίνητα.

Επιπλέον, με βάση παλαιότερο νόμο που αναφέρει πως «κάρτα καυσαερίων υποχρεούνται να φέρουν όλα τα οχήματα που ταξινομούνται στην Ελλάδα», γίνεται ξεκάθαρο πως δεν υπάρχει κάποια εξαίρεση για τα αμιγώς ηλεκτρικά και έτσι πρέπει να φέρουν κάρτα καυσαερίων ενώ μπορεί να τους επιβληθεί πρόστιμο σε περίπτωση που δεν το κάνουν.

Ελλάς το μεγαλείο σου!
- Του έστειλε το ΚΤΕΟ να περάσει να του μετρήσουν τα καυσαέρια!
- Πώς θα μετρήσουν τις εκπομπές από ένα... ηλεκτρικό;
- Υπάρχει νομικό κενό για τα ηλεκτρικά!
Καλά τα ηλεκτρικά αλλά δεν πρέπει το κράτος να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές στους νόμους για να ξέρουν και οι ιδιοκτήτες τις υποχρεώσεις τους; Tι στο καλό συμβαίνει διαχρονικά στη χώρα μας;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ford
Autotriti.gr