Μέχρι σήμερα το κόστος φόρτισης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε το δίκτυο της Ionity ανέρχονταν στα 8 ευρώ τη φορά.

«Χρυσή» κάνει τη φόρτιση η Ionity

3.249 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2020)

Μεγάλη αναταραχή έχει προκαλέσει η νέα τιμολογιακή πολιτική που θα υιοθετήσει το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ionity, ανεβάζοντας ακόμα και περίπου 10 φορές πάνω το κόστος φόρτισης!


Μέχρι σήμερα το κόστος φόρτισης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε το δίκτυο της Ionity ανέρχονταν στα 8 ευρώ τη φορά ανεξαρτήτου των κιλοβατώρων που χρειάζονταν για να γεμίσουν την εκάστοτε μπαταρία. Σήμερα η Ionity δήλωσε πως αλλάζει αυτή την τιμολογιακή πολιτική και πως θα χρεώνει τη φόρτιση ανά κιλοβατώρα με κόστος 0,79 ευρώ.
 
Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό η είδηση αυτή εξόργισε τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίοι βλέπουν πλέον το κόστος ανά χιλιόμετρο να είναι περίπου διπλάσιο σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Παράλληλα αν κάποιος υπολογίσει πως για να φορτίσει μία μπαταρία των 100 kWh χρειάζονται πλέον 79 ευρώ, ενώ πριν αρκούσαν μόλις 8, τότε σε αυτή την περίπτωση η αύξηση αγγίζει σχεδόν τις 10 φορές επιπλέον.
 
Αν οι μπαταρίες των 100 kWh είναι κάτι όχι τόσο κοινό, ας πάμε σε μία μπαταρία 50 kWh όπως αυτή που διαθέτει ένα Peugeot e-208, η οποία σύμφωνα με το νέο κόστος χρειάζεται 39,5 ευρώ για να φορτίσει και στη συνέχεια το μοντέλο να διανύσει max 340 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τους αριθμούς που αναφέρει η φίρμα.   
 
Μία ακόμα σύγκριση που μπορεί αν γίνει είναι αυτή με το δίκτυο φόρτισης της Tesla, το οποίο έχει ορίσει την τιμή της κιλοβατώρας στα 0,24 σέντς, ενώ αν κάποιος προβεί στην αγορά ενός Model S ή X προσφέρεται για μεγάλο χρονικό διάστημα δωρεάν φόρτιση.
 
Για τους ιθύνοντες της Ionity, η αύξηση της τιμής δικαιολογείται από δύο πράγματα: την παρουσία τερματικών στους αυτοκινητοδρόμους, κάτι για το οποίο πληρώνουν αρκετά χρήματα για να διατηρούν τις θέσεις, και πάνω από όλα η ισχύς ενός σταθμού, περίπου 1,2 MW, που θεωρητικά θα επιτρέψει σε πολλά οχήματα να φορτίζουν τουλάχιστον 200 kW, όταν η ισχύς των τερματικών της Tesla πέφτει πολύ περισσότερο όταν φορτίζουν δύο οχήματα ανά τερματικό.
 
Όπως και να έχει το νέο κοστολόγιο αποτελεί αρνητικό στοιχείο για όσους έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ακόμα πιο αρνητικό για αυτούς που σκέφτονταν την αγορά του.

ELASTIKA 2024
moto