ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Υπ. Υποδομών: Ζεσταίνονται οι μπουλντόζες για 4 μεγάλα έργα στην Αττική

(10/9/2025)
Υπ. Υποδομών: Ζεσταίνονται οι μπουλντόζες για 4 μεγάλα έργα στην Αττική
2 Φωτογραφίες »

Θα βάλουν τέλος στην κίνηση της Αθήνας!
Τα 2 μεγάλα έργα σε δυτική Αττική που θα δώσουν ανάσα στον Κηφισό.
Το πρώτο έργο θα δημοπρατηθεί τις επόμενες εβδομάδες.
Η επένδυση του Ελληνικού θα φέρει την διπλή επέκταση της Αττικής Οδού

autotriti team

Στόχος η αντιμετώπιση της κίνησης στο λεκανοπέδιο

Η κίνηση στην περιοχή της πρωτεύουσας επέστρεψε σιγά σιγά και οι αποστάσεις χρειάζονται ακόμα και τον τριπλάσιο χρόνο από το κανονικό. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες οι Αθηναίοι χάνουν πάνω από 3 μέρες κάθε χρόνο κολλημένοι στην κίνηση. Για να αντιμετωπιστεί όμως το μποτιλιάρισμα χρειάζονται οδικά έργα και παρεμβάσεις στα σημεία που πονάνε περισσότερο.

Ο αρμόδιος υφυπουργός υποδομών, Ν. Ταχιάος, αναφέρθηκε από το βήμα της ΔΕΘ στα μεγάλα οδικά έργα που πρέπει να γίνουν με σκοπό την αντιμετώπιση του μποτιλιαρίσματος. Όπως είπε, η υλοποίησή τους είναι αναγκαία για να βελτιωθεί η καθημερινότητα περισσότερων από 4 εκατομμυρίων πολιτών που ζουν στην περιοχή.

Τα 2 μεγάλα έργα σε δυτική Αττική που θα δώσουν ανάσα στον Κηφισό

Πρώτο έργο που σύμφωνα με τον υφυπουργό θα δρομολογηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (ΔΠΛΑ) με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, σε συνδυασμό με δύο νέους ανισόπεδους κόμβους προς Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σχιστού. Η δημοπράτηση του έργου συνολικού μήκους 7,4 χλμ. φαίνεται να είναι θέμα εβδομάδων και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 έτη. Το κόστος υπολογίζεται στα 70 εκατομμύρια ευρώ με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους. Θυμίζουμε πως στο σημείο «στέκουν» εδώ και 30 χρόνια οι δύο σήραγγες «φάντασμα» της Αθήνας.


Ο κόμβος Σκαραμαγκά αναμένεται να δημοπρατηθεί τις ερχόμενες εβδομάδες.
2 Φωτογραφίες »

Ο κόμβος Σκαραμαγκά αναμένεται να δημοπρατηθεί τις ερχόμενες εβδομάδες.

Η εκκίνηση του παραπάνω έργου, θα φέρει πιο κοντά στην πραγματοποίηση την Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής. Πρόκειται για ένα «Mega έργο» που θα συνδέει την ΠΑΘΕ (την Εθνική Οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης) στο ύψος των Οινοφύτων, με την Ελευσίνα, μέσω ενός αυτοκινητοδρόμου 40 χιλιομέτρων που θα διασχίζει τον ορεινό όγκο της Πάρνηθας. Η πρώτη προκήρυξη έγινε το 2013, ωστόσο 2 χρόνια μετά ακυρώθηκε και σήμερα υπάρχει μια «πρότυπη πρόταση» από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τις οποίες το υπουργείο βλέπει ζεστά, με στόχο την τροποποίηση του σχετικού νόμου.

Η επένδυση του Ελληνικού θα φέρει την διπλή επέκταση της Αττικής Οδού

Μια ακόμα «πρότυπη πρόταση» που μπαίνει στο τραπέζι είναι η επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού ως την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μέσω της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης. Ειδικότερα η δεύτερη, αφορά άμεσα το πρόβλημα του κυκλοφοριακού προς τα νότια της πρωτεύουσας, περιοχή που αναμένεται να επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο με την ολοκλήρωση της ανάπλασης του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να απαιτούνται περιφερειακά έργα στην περιοχή που θα επιτρέπουν την ανακούφιση της κίνησης. Πρόκειται για μια κλειστή σήραγγα 3 χιλιομέτρων, με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ωστόσο το κόστος της που υπολογίζεται στα 400 εκατομμύρια, καθιστά δύσκολη την χρηματοδότησή της με εθνικούς πόρους και πιθανότατα θα αποτελέσει μέρος της Αττικής Οδού. Αντίστοιχα δεδομένα ισχύουν και για  την επέκταση του αυτοκινητόδρομου προς το λιμάνι του Λαυρίου, σε μια περιοχή της ανατολικής Αττικής που γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.