Ένα σχέδιο κανονισμών για τα νέα συστήματα Ενεργής Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEBS) αναφορικά με τα καινούργια αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, υποστήριξαν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ιαπωνία.
Υποχρεωτικό το σύστημα ενεργής πέδησης
2.621 Επισκέψεις στο άρθρο (14/2/2019)
Ένα σχέδιο κανονισμών για τα νέα συστήματα Ενεργής Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEBS) αναφορικά με τα καινούργια αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, υποστήριξαν η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ιαπωνία.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν διεθνή μέσα ενημέρωσης ο κανονισμός αυτός επιβάλει την εγκατάσταση συστήματος ενεργής πέδησης σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα και θα έχει άμεση ισχύ από το 2020. Σκοπός του είναι να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ανθρώπινες ζωές, οι οποίες απειλούνται κυρίως από ατυχήματα που συμβαίνουν εντός των αστικών περιοχών.
Αυτό αναφέρει η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), με τον εκπρόσωπό της, Jean Rodriguez να υπογραμμίζει σχετικά με το νέο σύστημα: «Ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο για να σταματήσει μια σύγκρουση. Δεν θα οδηγεί το αυτοκίνητο, μόνο θα φρενάρει».
Τόσο η Ιαπωνία, όσο και η ΕΕ ανέφεραν ότι τα νέα συστήματα AEBS (Advanced Emergency Braking System), θα καταστούν υποχρεωτικά για τον εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα περίπου 4 και 15 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα που πωλούνται ετησίως στις δύο περιοχές.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως περισσότεροι από 9.500 θάνατοι σημειώθηκαν σε τροχαία αυτοκινήτων εντός των πόλεων της ΕΕ το 2016, το 40% των οποίων αφορούσαν πεζούς.