ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ύστατες προσπάθειες για τα έργα υποδομών

Ύστατες προσπάθειες για τα έργα υποδομών

1.402 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2015)

Με στόχο να προλάβουν να υλοποιηθούν αρκετά από τα μεγάλα έργα υποδομών όπως οι αυτοκινητόδρομοι και οι επεκτάσεις του Μετρό, κινείται σε έντονους ρυθμούς η Πολιτεία, ελέω και της λήξης του ΕΣΠΑ.

autotriti team

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις, εκεί που όλα έδειχναν πως τα πλάνα για επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ θα μείνουν τελικά στο… συρτάρι, λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, πραγματοποιεί την –ύστατη- προσπάθεια να προλάβει να αξιοποιήσει τα σχετικά κονδύλια του ΕΣΠΑ (περίοδος 2007 - 2014) και της ΕΤΕΠ.Πιο συγκεκριμένα, εντός του 1ου 3μήνου του 2016 αναμένεται τελικά να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα του έργου της Γραμμής 4 του Μετρό που θα συνδέει το άλσος Βεΐκου με το Γουδή, προϋπολογισμού 1,4 δις ευρώ.Πληροφοριακά, αξίζει να αναφέρουμε πως ο συνολικός προϋπολογισμός της Γραμμής 4 του Μετρό, μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης της έως τη Λυκόβρυση, θα ανέλθει έως στα 3,35 δις ευρώ.Παράλληλα, μάχη με το χρόνο δίνεται για να ολοκληρωθούν τα έργα στους αυτοκινητόδρομους έως τον Μάρτιο του 2017, προκειμένου να μην χαθεί η χρηματοδότηση από το προηγούμενο ΕΣΠΑ καθώς, στο επόμενο αντίστοιχο πρόγραμμα (ΕΣΠΑ 2014 – 2020) τα κονδύλια που προβλέπονται είναι σημαντικά μικρότερα (4,5 δις ευρώ έναντι 21 δις ευρώ που προβλέπονταν στο προηγούμενο).Τα παραπάνω είναι μερικά από τα βασικότερα στοιχεία που επεσήμανε σε δηλώσεις τους ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρτζης, έπειτα και από τη συνάντηση του με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), κ. Βέρνερ Χόγερ.Με βάση τις υπάρχουσες πληροφορίες, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό θα προχωρήσει με Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα (ΣΔΙΤ), δηλαδή θα κατασκευαστεί με ιδιωτικά κεφάλαια ενώ, μετά την ολοκλήρωση της, η λειτουργία της θα ανατεθεί στη ΣΤΑ.ΣΥ., με το δημόσιο να καταβάλλει πληρωμές διαθεσιμότητας στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης.Στο εν λόγω έργο συμπεριλαμβάνεται και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά.Σε ότι αφορά στην πρώτη φάση της επέκτασης του Μετρό προς το Γαλάτσι, στην Γραμμή 4 περιλαμβάνονται οι εξής σταθμοί: Αλσος Βεΐκου, Γαλατσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή.Το συνολικό μήκος της Γραμμής 4 θα ανέρχεται στα 11,7χλστ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 220.000 επιβάτες.Με ΣΔΙΤ και η επέκταση του Προαστιακού ΣιδηροδρόμουΜε αντίστοιχο τρόπο αναμένεται να προχωρήσουν και οι εργασίες στις επεκτάσεις του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το Λαύριο και τη Ραφήνα, προϋπολογισμού 200 και 100 εκ. ευρώ αντίστοιχα, σύμφωνα και με την εισήγηση του υπουργείου Υποδομών.Η επέκταση προς το Λαύριο αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του 2016 ενώ η αντίστοιχη προς Ραφήνα θα καθυστερήσει λόγω της προβληματικής της σύνδεσης με το λιμάνι (λόγω του πυκνού αστικού ιστού).Ορίζοντας τον Μάρτιο του 2017 για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομουςΣε ότι αφορά στα μεγάλα οδικά έργα της χώρας (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ε65, Ιονία Οδός και Μαλιακός – Κλειδί), στόχος του υπουργείου είναι να υπάρξουν οι κατάλληλες συνεννοήσεις με τους παραχωρησιούχους προκειμένου τα έργα να ολοκληρωθούν και οι αυτοκινητόδρομοι να λειτουργήσουν μέχρι τον Μάρτιο του 2017.Το κυρίαρχο θέμα των συζητήσεων με τις εταιρείες παραχώρησης των έργων θα είναι η δημιουργία του ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων (με αναλογικές χρεώσεις για τους χρήστες) προκειμένου οι κερδοφόροι αυτοκινητόδρομοι θα χρηματοδοτούν και αυτούς που λόγω μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου τους, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δάνεια τους.
Leasing
elk test