Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/2/2004
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα αποφυγής ανατροπής από τη Ford
H τεχνολογία RSC προήλθε από την εμπειρία της ομάδας ενώ σχεδίαζε το σύστημα Advance Track (σύστημα ευστάθειας) το οποίο πρωτοεμφανίστηκε το 2000 στη Jaguar S-type και στη Lincoln LS. Μέχρι σήμερα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας ήταν σχεδιασμένα ώστε να ελέγχουν μόνο την κύλιση. Η Ford ένωσε τα συστήματα RSC και Advance Track ώστε να παρέχει ακόμα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα ασφάλειας. Η τεχνολογία RSC είναι ένα σύστημα αύξησης της ενεργητικής ευστάθειας που στηρίζεται κατά μεγάλο μέρος στα συστήματα ελέγχου ευστάθειας που ήδη υπάρχουν στην αγορά σήμερα, δίνοντας μια άλλη διάσταση προηγμένης τεχνολογίας και λογισμικού για την ανίχνευση και τον έλεγχο των κλίσεων του οχήματος κατά τη διάρκεια ακραίων αντιδράσεων όπως απότομες αλλαγές πορείας. Το σύστημα RSC υπολογίζει συνεχώς την πιθανότητα το όχημα να πλησιάζει σε μια κατάσταση ανατροπής και δρα για την πρόληψη της. Το RSC περιλαμβάνει ένα γυροσκοπικό αισθητήρα που καταγράφει τις κλίσεις που παίρνει το όχημα και σε περίπτωση που κρίνει ότι η κλίση μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή συνεργάζεται με τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης. Με τη βοήθεια των τελευταίων το όχημα δύναται να ανακτήσει την επιθυμητή ασφαλή πορεία και κλίση- μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα ή κατανέμοντας την πέδηση - ώστε να αποφευχθεί η ανατροπή. Το σύστημα ανιχνεύει την γωνία κλίσης του αμαξώματος περίπου 150 φορές το δευτερόλεπτο. Καταγράφοντας την κλίση, το RSC είναι σαν να αναγνωρίζει την μετατόπιση του κέντρου βάρους, που μπορεί να προκληθεί από μετατόπιση φορτιού, απώλεια και επανάκτηση της πρόσφυσης, πρόσκρουση σε χαμηλό εμπόδιο, απότομη αλλαγή πορείας ή απλώς από αδέξια κίνηση. Όλες οι παραπάνω συνθήκες- όχι ασυνήθιστες- μπορούν να προκαλέσουν ανατροπή όχι μόνο στη σχετικά "ευπαθή" κατηγορία οχημάτων όπως τα SUV και τα εκτός δρόμου αλλά στα "οn road" αυτοκίνητα, πράγμα που θα καταστήσει το σύστημα RSC ή άλλα παρόμοια συστήματα, απαραίτητα σε κάθε όχημα.
Το σύστημα πρόληψης ανατροπής RSC ανιχνεύει συνεχώς τη γωνία κλίσης και αν κρίνει ότι υπάρχει περίπτωση ανατροπής συνεργάζεται με τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης που θα επαναφέρουν το όχημα στην επιθυμητή πορεία και ταχύτητα, άρα και κλίση.