ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/9/2004
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Κινητήρας 1,6 Ti-VCT της Fοrd
Η νέα γενιά Fοcus θα διαθέτει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, προσθέτoντας ένα νέο κινητήρα βενζίνης Duratec 1,6 λίτρων με σύστημα Twin Independent Variable Camshaft Timing της Fοrd - τον νέο Duratec Ti-VCT. Όπως είναι φυσικό η Fοrd δεν θα μπορούσε παρά να εφοδιάσει τη νέα γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου με έναν κινητήρα που αν και βασίζεται στον γνωστό Duratec των 1,6 λίτρων διαθέτει νέα τεχνολογία άμεσα εκμεταλλεύσιμη από τον οδηγό χαρίζοντας καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας, απόδοσης και οικονομίας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ti-VCT ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ DURATEC 1,6 ΛΙΤΡΩΝ
Ο κινητήρας των 100 ίππων Duratec 1,6 λίτρων, που αποτελεί την επιλογή πολλών αγοραστών, έχει εμπλουτιστεί με την προσθήκη του συστήματος Twin Independent Variable Camshaft Timing (Διπλό Ανεξάρτητο Μεταβλητό Σύστημα Χρονισμού Εκκεντροφόρων). Ο κινητήρας έχει κατασκευαστεί ώστε να έχει μεγαλύτερη ροπή σε υψηλότερες ταχύτητες, αυξημένη ιπποδύναμη κατά 15 ίππους καθώς και ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 5 τοις εκατό περίπου. Ένα επανασχεδιασμένο κάλυμμα του έκκεντρου μηχανισμού στεγάζει τη γέφυρα VCT του κινητήρα η οποία είναι τοποθετημένη στο εμπρόσθιο τμήμα. Το μεταβλητό σύστημα έκκεντρου μηχανισμού με πτερύγια δίνει τη δυνατότητα στην πίεση του λαδιού να βελτιστοποιείται σε όλες τις στροφές του κινητήρα. Έχει πεδίο μετατροπής 50 μοιρών στην πλευρά της εισαγωγής και 45 μοιρών στην πλευρά της εξαγωγής, και στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα (ECU) αφήνει τους έκκεντρους μηχανισμούς στην προεπιλεγμένη τους θέση, λειτουργία η οποία εγγυάται την καλή εκκίνηση του οχήματος. Όταν αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα, δύο βαλβίδες ελέγχου ροής λαδιού προσαρμόζουν το χρονισμό του έκκεντρου μηχανισμού για μεγαλύτερη ροή του αέρα. Αποτέλεσμα είναι ο κινητήρας να αποδίδει 155 Nm ροπής στις 4,150 σ.α.λ.. και 115 ίππους ισχύος στις 6.000 σ.α.λ. Άλλες βελτιώσεις του κινητήρα περιλαμβάνουν υπερυψωμένους εκκεντροφόρους άξονες και πιστόνια με οδοντωτές υποδοχές ώστε να επιτρέπουν επαρκές διάκενο αντλίας. Σε αντίθεση με την τοποθέτηση ενός απλού σύστηματος της κίνησης των εκκεντροφόρων, στον Duratec Ti-VCT η ποιότητα της λειτουργίας της μονάδας είναι πολύ καλύτερη χαρίζοντας και περισσότερη αξιοπιστία. Αισθητήρες στροφών κινητήρα, ανασχεδιασμένα κανάλια εισαγωγής και μια νέα πολλαπλή εισαγωγής σταθερού μήκους προσθέτουν αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία και έχουν ρυθμιστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να βελτιώνουν την ποιότητα του ήχου.
Σημασία
Ήταν αναμενόμενο ότι η Fοrd θα έμπαινε στη διαδικασία να εξελίξει ένα νέο κινητήρα για να τον τοποθετήσει σε ένα μοντέλο από το οποίο περιμένει πολλά. Η επιλογή του κινητήρα των 1,6 λίτρων κρίνεται απόλυτα σωστή καθώς πρόκειται για κυβισμό προσιτό και προσφιλή στους οδηγούς των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών. Χρησιμοποιώντας ως βάση τον γνωστό Duratec πρόσθεσε τεχνολογία όχι μόνο για κέρδος του κατόχου αλλά και για να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό που προσφέρει εδώ και καιρό πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες σε αυτή την κατηγορία κυβισμού. Βέβαια θα διατηρηθεί και ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τους 100 ονομαστικούς ίππους που εφοδιάζει το υπάρχον Fοcus δίνοντας έτσι τη δυνατότητα επιλογής στον αγοραστή.