Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/2/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/2/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Μercedes C320 CDI & C 350
Dieseloμανία!
Μετά από 40 μήνες εξέλιξης και ερευνών ο νέος 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας της Mercedes τοποθετείται για πρώτη φορά στη C-Class.
O νέος V6 3,2 λτ. κινητήρας πετρελαίου της Mercedes μόνο κολακευτικά σχόλια μπορεί να αποσπάσει. Ισχύς, ροπή, επιδόσεις, οικονομία καυσίμου, όλα σε ένα πακέτο! Κρίμα που στη χώρα μας αποτελεί ακόμα απαγορευμένο καρπό για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η πετρελαιοκίνηση στη χώρα μας έχει καταντήσει σαν τα σίριαλ του Φώσκολου. Δεκάδες επεισόδια και ουσία καμία. Συζητήσεις επί συζητήσεων μεταξύ Υπουργείου Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και εταιρειών, περιβαλλοντολογικές μελέτες και λοιποί παράγοντες κρατούν στα χέρια τους την πολυπόθητη άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας μας. Και παρ' όλες τις απόψεις που ακούγονται κατά καιρούς, φως στο τούνελ δεν φαίνεται. Επειδή όμως στην Ευρώπη οι εταίροι μας έχουν πιάσει το νόημα και ως επί το πλείστον κινούνται πλέον με πετρέλαιο, το μόνο μέλημά τους αυτή τη στιγμή είναι να δημιουργούν νέους, πιο ισχυρούς και πάντα με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος πετρελαιοκινητήρες. Στα πλαίσια μιας τέτοιας παρουσίασης ταξιδέψαμε μέχρι την Ισπανία για να απολαύσουμε από κοντά τα προτερήματα του νέου ντίζελ κινητήρα της Mercedes (V6 320 CDI) ο οποίος θα εφοδιάζει -αρχικά- τη C-Class και μετέπειτα πολλά μοντέλα της φίρμας. Το μηχανικό σύνολο των 3,2 λίτρων διαθέτει 6 κυλίνδρους σε διάταξη "V", 224 ίππους και 510 Νm ροπής από τις 1.600 μέχρι τις 2.800 σ.α.λ. Αποτέλεσμα, με το πάτημα του γκαζιού η ροπή να είναι τέτοια που χωρίς υπερβολές σε "κολλάει" στο κάθισμα. Η τρίτη λοιπόν γενιά πετρελαιοκινητήρων της Merce-des πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων (EURO 4), ενώ εφοδιάζεται και με ειδικά φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων (DPF) για ακόμα μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. Από τεχνικής σκοπιάς και ρίχνοντας μια ματιά στην "καρδιά" του κινητήρα θα διαπιστώσουμε πως ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται μέσα σε 4 ρουλεμάν, τα οποία έχουν μεγαλώσει κατά 5 χιλ. -σε σχέση με τη C280- προκειμένου να μειωθούν οι κραδασμοί. Ειδική μελέτη έχει γίνει και στη γεωμετρία των θαλάμων καύσης. Οι αυλακώσεις στην κεφαλή των πιστονιών αυξάνουν την απόδοση της καύσης και μειώνουν τους ρύπους. Βέβαια "όλα τα λεφτά" είναι ο υπερσυμπιεστής -τεχνολογίας- VNT. Χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο είναι σε θέση να μεταβάλει γρήγορα τη γωνία των πτερυγίων της τουρμπίνας προσαρμόζοντάς την στις εκάστοτε συνθήκες, με αποτέλεσμα να γίνεται καλύτερη καύση των καυσαερίων και να παράγεται υψηλότερη ροπή. Με αυτά τα χαρακτηριστικά και σε συνδυασμό με το αυτόματο 7 σχέσεων κιβώτιο 7G - Tronic (άριστο σε απόδοση και στις γρήγορες εναλλαγές σχέσεων ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τη ρύθμιση που θέλει ανάλογα πάντα με τις συνθήκες οδηγησής του μέσα απο τις ρυθμίσεις Sport, Auto κ.α) ο νέος ντίζελ κινητήρας της Mercedes συγκαταλέγεται στην αφρόκρεμα της κατηγορίας του. Βέβαια στα πλαίσια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και των 3,5 λίτρων V6 κινητήρα βενζίνης της Mercedes, ο οποίος είναι γνωστός από τη θητεία του σε άλλα μοντέλα της φίρμας (E-Class, CLS κ.ά.) και από εδώ και στο εξής θα εφοδιάζει και τη C-Class. Όποιος επιθυμεί την απόκτησή τους μπορεί άμεσα να τους παραγγείλει, αν και η επίσημη έλευσή τους στην ελληνική αγορά αναμένεται από τα τέλη Μαρτίου.
Όσον αφορά το οδηγικό σκέλος, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν αλλαγές σε τεχνικό επίπεδο, τα χαρακτηριστικά του οχήματος παρέμειναν αναλλοίωτα. Άνετο, ασφαλές και με κορυφαία ποιότητα κύλισης, το μεσαίο μοντέλο της Mercedes αποδεικνύει έμπρακτα το λόγω για τον οποίο βρίσκεται στη πρώτη θέση της κατηγορίας του στις προτιμήσεις των Γερμανών καταναλωτών.

Και για τους πιο ανήσυχους οδηγούς... η Mercedes παρουσίασε μια σπέσιαλ έκδοση της C-Class, τη Sport Edition, η οποία διαθέτει look AMG, 17 ιντσών ζάντες, φώτα Xenon και πιο σπορτίφ εσωτερικό διάκοσμο.

To V6 μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 3,2 λίτρων όπως αποδεικνύει και το σχετικό διάγραμμα αποδίδει άφθονη ροπή -510 Nm- και 224 ίππους από τις 1.600 έως τις 2.800 σ.α.λ. Αποτέλεσμα οι υψηλές επιδόσεις και τα άφθονα αποθέματα ροπής να προσφέρονται απλόχερα στον οδηγό. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν από τους πιο σύγχρονους και τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες της γερμανικής φίρμας o οποίος τοποθετείται για πρώτη φορά στη C-Class και αναμένεται να τροφοδοτήσει και άλλα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.