Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/4/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Νέος κινητήρας 1,8 λίτρων από την Opel
Όταν οι κινητήρες βενζίνης των 1,6 λίτρων παρουσιάζουν ραγδαία εξέλιξη και φτάνουν ή ακόμα και ξεπερνούν σε απόδοση τους κινητήρες των 1,8 λίτρων, είναι προφανές ότι η κατηγορία χρειάζεται ανανέωση. Ακολουθώντας την εξέλιξη η Opel αποφάσισε να σχεδιάσει έναν κινητήρα 1, 8 λίτρων που θα βελτίωνε τα χαρακτηριστικά του σε όλους τους τομείς σε σχέση με το υπάρχον μηχανικό σύνολο. Ο νέας σχεδίασης κινητήρας διαθέτει αρκετά τεχνολογικά highlights που του επιτρέπουν να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία με αξιώσεις. Ένα εξ αυτών είναι το σύστημα DCVCP. Το σύστημα των Δύο Εκκεντροφόρων Συνεχώς Μεταβαλλόμενης Θέσης βελτιώνει σημαντικά τον κύκλο καύσης. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, όπου ο στροφαλοφόρος άξονας και ο εκκεντροφόρος άξονας συνδέονται μηχανικά με μια σταθερή Γωνία Στροφάλου (ΓΣ) μέσω ενός οδοντωτού ιμάντα ή μιας αλυσίδας, ο κινητήρας αυτός επιτρέπει στα έκκεντρα εισαγωγής και εξαγωγής να περιστρέφονται αναφορικά με τον στροφαλοφόρο άξονα. Αυτό εναλλάσσεται συνεχώς στον καινούργιο κινητήρα των 1,8 λίτρων με τη χρήση ενός εξαιρετικά συμπαγούς και ελαφριού πτερυγίου τύπου phaser. Η ικανότητα μεταβολής της γωνίας είναι 60° στην πλευρά εισαγωγής και 45° στην πλευρά εξαγωγής. Ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα και τις συνθήκες λειτουργίας, μπορεί να επιλεγεί ο χρονισμός των βαλβίδων για την καλύτερη επίδοση κατανάλωσης καυσίμου. Τα πλεονεκτήματα των δύο εκκεντροφόρων μεταβλητής θέσης περιλαμβάνουν απόδοση μεγαλύτερης ισχύος και ροπής σε ευρύτερο φάσμα στροφών λόγω βελτιωμένης πλήρωσης των κυλίνδρων. Το συγκεκριμένο σύστημα σε συνδυασμό με την πολλαπλή εισαγωγής δύο φάσεων με περιστροφικά χιτώνια αντί για πτερύγια καθώς και ο εναλλάκτης θερμότητας λαδιού-νερού και ο νέος ηλεκτρονικός θερμοστάτης χαρίζουν στον νέο κινητήρα 140 ίππους στις 6.300 σ.α.λ και ροπή 175 Nm μόλις στις 3.800 σ.α.λ. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι το 90% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.200 μέχρι τις 6.200 σ.α.λ.
Επιδόσεις - βάρος
Ο κινητήρας που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο νέο Zafira αναμένεται να τοποθετηθεί κατόπιν στο Vectra και το Signum. Οι επιδόσεις που προσφέρει έχουν μετρηθεί μέχρι στιγμής μόνο στο Vectra που έδωσε τελική ταχύτητα 213 χλμ./ώρα (205 με τον προηγούμενο κινητήρα), 0,3 λίτρα λιγότερη κατανάλωση και 10,5 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα (11,2 στο προηγούμενο). Συνολικά το βάρος του έχει μειωθεί κατά 3% ενώ μόνο το μπλοκ των κυλίνδρων είναι κατά 20% πιο ελαφρύ.
Χάρη στο νέο σύστημα DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing) ο νέος κινητήρας 1,8 λίτρων της Opel αποδίδει 140 ίππους στις 6.300 σ.α.λ και 175 Nm ροπής μόλις στις 3.800 σ.α.λ.