Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/4/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Νέος κινητήρας V6 diesel της Mercedes
Η άνοδος της τιμής του "μαύρου χρυσού" δεν δείχνει να έχει επηρεάσει την τάση του συνόλου των κατασκευαστών να ρίχνουν στην αγορά όλο και πιο εξελιγμένους κινητήρες diesel σε κάθε κατηγορία κυβισμού. Ένας εξ αυτών είναι και το νέο καύχημα της Mercedes στα 3,2 λίτρα. Το diesel μηχανικό σύνολο με τους 6 κυλίνδρους σε διάταξη V ξεχωρίζει κυρίως για την εφαρμοσμένη τεχνολογία του παρά για την απόδοσή του -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ένας από τους καλύτερους κινητήρες σε απόδοση στην κατηγορία του. Εφοδιασμένος με σύστημα ψεκασμού common rail 3ης γενιάς ο κινητήρας της Μercedes αντί μαγνητικών βαλβίδων διαθέτει στους ψεκαστήρες πιεζοκεραμεικούς κρυστάλλους των οποίων η κρυσταλλική δομή αλλάζει μέσα με μικροδευτερόλεπτα όταν δέχονται ηλεκτρικό φορτίο. Στηριζόμενοι σε αυτή την ανακάλυψη των αδελφών Πιερ και Ζακ Κιουρί -στο μακρινό 1880- οι μηχανικοί πέτυχαν μια εξαιρετικά ομαλή και ομοιογενή ροή καυσίμου ενώ χάρη στους πιεζοκεραμεικούς κρυστάλλους αυξήθηκε ο αριθμός των ψεκασμών σε κάθε φάση της καύσης που φτάνουν τους πέντε από τρεις στην προηγούμενη τεχνολογία. Σημαντική είναι και η προσθήκη των υδραυλικών ψεκαστήρων που διαθέτουν μύτες με οκτώ τρύπες αντί για επτά και εξασφαλίζουν καλύτερη κατανομή του καυσίμου στο θάλαμο καύσης καθώς και πιο αποδοτική αναλογία μείγματος αέρα/καυσίμου. Επειδή κατά την εταιρεία αυτά δεν φτάνουν, τοποθέτησε και ένα turbo τεχνολογίας VNT (Variable Nozzle Turbine). Το συγκεκριμένο turbo χάρη στην προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση μπορεί να αλλάξει με υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια τη γωνία των πτερυγίων της τουρμπίνας αυξάνοντας την πίεση -την ιδανική στιγμή- σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο όγκο καυσαερίων επιτυγχάνοντας αποδοτικότερη πλήρωση των κυλίνδρων, περισσότερη ροπή σε χαμηλότερο φάσμα στροφών αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Αποτέλεσμα αυτών είναι τα 510 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.600 σ.α.λ. αλλά και 224 ίπποι.
Αλουμίνιο
Ο κινητήρας V6 των 3,2 λίτρων είναι ο πρώτος diesel κινητήρας που στην κατασκευή του έχει γίνει τόσο εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Όλος ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο αλλά και οι κεφαλές των κυλίνδρων, τα καλύμματα κεφαλής των κυλίνδρων, οι μπιέλες ακόμα και η αντλία ψύξης ενώ σε αρκετά τμήματα έχουν κατασκευαστεί από πλαστικό υψηλής αντοχής μειώνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος.
Πιεζοκεραμεικοί κρύσταλλοι στο σύστημα ψεκασμού common rail 3ης γενιάς που αλλάζουν μέγεθος ανάλογα με το ηλεκτρικό φορτίο, τουρμπίνα τεχνολογίας VNT και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου είναι μερικά από τα τεχνολογικά καλούδια του νέου V6 diesel κινητήρα των 3,2 λίτρων της Mercedes.