Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/4/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
SHELBY COBRA GT500
Η ιστορία και η απήχηση των muscle cars είναι ιδιαιτέρως μεγάλη κυρίως στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού αλλά κάποια αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν πολλούς λάτρεις και στην Ευρώπη. Το Ford Mustang, που έχει καταγραφεί ανεξίτηλα στο μυαλό των απανταχού οπαδών των σπορ αυτοκίνητων, έχει δεχθεί κατά καιρούς αρκετές τροποποιήσεις ώστε κάποιες εκδόσεις του να δικαιούνται τον τίτλο του muscle car. Αισίως μετά από την προσεκτική περιποίηση της τελευταίας γενιάς του από τον Κάρολ Σέλμπι και την SVT της Ford μεταμορφώθηκε σε Shelby Cobra GT 500 προκαλώντας ονειρώξεις διαρκείας. Πώς; Βασικός υπαίτιος είναι ο κινητήρας Triton V8 των 5,4 λίτρων με υπερτροφοδότηση, παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιήθηκε για την αναβίωση του GT 40 -Ford GT. Οι αυλοί εισαγωγής νέας σχεδίασης επιτρέπουν την πιο αποδοτική εισαγωγή του μείγματος αέρα-καυσίμου στους κυλίνδρους ενώ το καύσιμο κατευθύνεται στον κύλινδρο από διπλούς ψεκαστήρες που δανείστηκε η ομάδα των μηχανικών από κινητήρα φορτηγού 6,8 λίτρων της Ford. Χάρη και στον υπερτροφοδότη με intercooler ο κινητήρας αποδίδει περισσότερους από 450 ίππους και 610 Nm, ιπποδύναμη και ροπή που, όπως είναι φυσικό, παράγουν μεγάλες ποσότητες θερμότητας. Για να γίνει η διαχείριση αυτής της θερμότητας διαθέτει μεγαλύτερο ψυγείο και αυξημένης χωρητικότητας σύστημα ψύξης. Το μπλοκ των κυλίνδρων είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο ατσάλι ενώ οι τετραβάλβιδες κυλινδροκεφαλές είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και προέρχονται αυτούσιες από τον κινητήρα του Ford GT. Λόγω της υπερτροφοδοτούμενης κατασκευής σχεδιάστηκαν μέγιστης απόδοσης και υψηλής πίεσης εισαγωγές και ειδικά καλιμπραρισμένοι διπλοί εκκεντροφόροι επικεφαλής για να βοηθήσουν στη βέλτιστη αναπνοή του κινητήρα και την καλύτερη απόδοση του καυσίμου. Τα ελατήρια των πιστονιών αλλά και τα ρουλεμάν που έχουν τοποθετηθεί στις μπιέλες έχουν ήδη αποδείξει την αντοχή τους στον κινητήρα του Ford GT.
Κατασκευή
Το πλαίσιο του GT 500 έχει ήδη αποδείξει την αξία του σε δοκιμές μακράς διαρκείας σε πίστες αλλά σε αγώνες. Εξελίσσοντας το πλαίσιο του Mustang οι μηχανικοί της ομάδας SVT αύξησαν την ακαμψία του ενώ έχουν επιτύχει και καλύτερη κατανομή βάρους ώστε να αποδίδει άμεσα και αγόγγυστα όχι μόνο στις ακαριαίες εντολές του οδηγού στην πίστα αλλά ταυτοχρόνως για να έχει και πιο προβλέψιμες αντιδράσεις.
Οκτώ κύλινδροι σε σχήμα V, 32 βαλβίδες (τέσσερις ανά κύλινδρο), 5,4 λίτρα και υπερτροφοδότηση παρέχουν πάνω από 450 ίππους και 610 Nm ροπής μόνο στον πίσω άξονα -ευτυχώς. Πολλά τμήματα του κινητήρα προέρχονται από τον αντίστοιχο του Ford GΤ και εγγυώνται δύναμη και απόδοση που οδηγεί απευθείας στην οδηγική ηδονή.