Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/4/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/4/2005
Πρώτη επαφή
Νέο Volkswagen Fox
The year of the Fox!
Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο το περιμένουμε τον Ιούνιο.
H VW λανσάρει στην Ευρώπη το Fox, το πιο προσιτό αυτοκίνητο της γκάμας της. Περί τίνος πρόκειται ακριβώς; Ίσως για το πρώτο πραγματικό "αυτοκίνητο του λαού" που παράγει η… ομώνυμη Γερμανική εταιρεία στη "μετά-Σκαραβαίο" εποχή.
Ένα νέο μίνι όχημα λανσάρει αυτή την περίοδο στην Ευρώπη η Volkswagen. Πρόκειται για το Fox, το οποίο, όπως ίσως θα ξέρετε, πωλείται ήδη με επιτυχία στη Βραζιλία όπου και παράγεται εδώ και δύο χρόνια περίπου.
Στόχος και θέση στην αγορά
Ο στόχος είναι σαφής: Να καλυφτεί ένα τμήμα της αγοράς στο οποίο μέχρι στιγμής δεν υπήρχε εκπρόσωπος της VW από οικονομικής άποψης και όχι από πλευράς μεγέθους. Και εξηγούμαστε: Πρόκειται για τη νέα πιο προσιτή επιλογή από την γκάμα της VW, όχι όμως και για τη μικρότερη από πλευράς διαστάσεων (το Lupo, το οποίο δεν αντικαθίσταται, συνεχίζει να είναι το μικρότερο VW). Από πλευράς ανταγωνισμού λοιπόν το Fox θα βρει εμπρός του οποιοδήποτε entry-level όχημα διαθέτει η κάθε εταιρεία σε επίπεδο μικρότερο της μικρής κατηγορίας, γεγονός που σημαίνει ότι κυρίως το Renault Twingo και το Ford Ka είναι οι βασικοί αντίπαλοι χωρίς να αποκλείεται προσέλκυση αγοραστών και από την κλάση των μίνι πολυχρηστικών ή και των κλασικών μικρών.
Εμφάνιση
Το Fox θα είναι αποκλειστικά τρίθυρο στην Ευρώπη (στη Ν. Αμερική υπάρχει πεντάθυρο το οποίο όμως δεν θα εισαχθεί) και από πλευράς σχεδίασης υιοθετεί κλασικά στοιχεία της Γερμανικής εταιρείας. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι απλές και "καθαρές" με βασικό χαρακτηριστικό τις μεγάλες πλαϊνές πόρτες, τους πολύ μικρούς προβόλους και, φυσικά, το αρκετά μεγάλο συνολικό ύψος. Ακρότητες δεν εντοπίζονται σε κανένα σημείο και το σύνολο δείχνει κομψό, έντονα νεανικό και διακριτικά "αθλητικό". Λιτά και σχετικά μικρά είναι τα φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος ενώ η μάσκα στο εμπρός τμήμα θυμίζει έως ένα βαθμό τα μεγαλύτερα και πιο πρόσφατα οχήματα της VW. Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι όμως απολαμβάνουν ευρυχωρία υψηλότερου επιπέδου και έναν αρκετά μεγάλο χώρο για τις αποσκευές τους.
Tιμολογιακή πολιτική
Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο το περιμένουμε τον Ιούνιο με τιμές οι οποίες πιθανότατα θα ξεκινούν χαμηλότερα από το "ψυχολογικό όριο" των 10.000 ευρώ. Ωστόσο, οι γνωστές εξοπλιστικές σειρές (Trendline, Comfortline κ.λπ.) δεν θα συνοδεύουν το Fox, καθώς η εταιρεία έχει αποφασίσει τη διάθεση ενός μόνο εξοπλιστικού επιπέδου με στάνταρ ABS και δύο αερόσακους. Σε ό,τι αφορά το timing του λανσαρίσματος του Fox (δηλαδή γιατί έρχεται στην Ευρώπη δύο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής του) οι πιθανές εκδοχές είναι πολλές: είτε διαγνώστηκε ενδεχόμενο απώλειας μεριδίων λόγω των επερχόμενων Citroen C1, Peugeot 107 και Toyota Aygo (παρά το γεγονός ότι αυτά τα τρία οχήματα είναι αρκετά μικρότερα σε μέγεθος), είτε είναι απαραίτητη η αύξηση του όγκου των πωλήσεων της VW, στα πλαίσια της παρουσίασής της ως εταιρεία με στόχο την ανακατάληψη της κορυφής των ευρωπαϊκών πωλήσεων.



 
 Νέο Volkswagen Fox
Κινητήρας
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο