Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/7/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/7/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κινητήρας 1,8 λίτρων i-VTEC από τη Honda
Η καρδιά του νέου Civic
Πολλοί ίσως να πιστέψουν ότι πρόκειται για μια αναβάθμιση του γνωστού μηχανικού συνόλου -ενός εκκεντροφόρου- των 1,7 λίτρων. Όμως οι τεχνικοί της Honda ξεκίνησαν από λευκό χαρτί το σχεδιασμό του νέου κινητήρα προσπαθώντας να επιτύχουν απόδοση ανάλογη συνόλου 2,0 λίτρων με κατανάλωση κινητήρα 1,5 λίτρων.
Ανοιχτή βαλβίδα
Η αύξηση της απόδοσης ήταν το ζητούμενο και οι μηχανικοί της Honda εφαρμόζοντας πιο ακριβή έλεγχο της πεταλούδας και της βαλβίδας εισαγωγής κατευθύνθηκαν στην επιλογή να παραμένει για μεγαλύτερο χρόνο ανοιχτή κατά την αναρρόφηση του καυσίμου -σε συνθήκες χαμηλού φορτίου- μειώνοντας έτσι τις αντιστάσεις λόγω κενού. Η μείωση των αντιστάσεων επιτρέπει τη χρήση ελαφρύτερων κινητών τμημάτων. Αποτέλεσμα είναι η αύξηση της απόδοσης κατά 16% σε σχέση με έναν συμβατικό κινητήρα ανάλογου κυβισμού ενώ υπάρχει κέρδος και στην κατανάλωση, αφού το μικρότερο βάρος των κινητών τμημάτων απαιτεί λιγότερη ενέργεια.
Διαστάσεις
Η χρήση ελαφρύτερων κινητών μερών σημαίνει και μείωση του όγκου τους, γεγονός που ωφελεί τα μέγιστα στην εσωτερική χωροταξική διαρρύθμιση του κινητήρα χαρίζοντας εξαιρετικά μικρές εξωτερικές διαστάσεις με άμεσο αντίκτυπο στο μέγεθος της καμπίνας αλλά και στην επιλογή της ιδανικής γεωμετρίας της εμπρός ανάρτησης.
DBW
Η χρήση της τεχνολογίας Drive By Wire (ηλεκτρονική διαχείριση πεταλούδας γκαζιού) ήταν μονόδρομος από τη στιγμή που σκοπός ήταν η αυτόνομη διαχείριση της πεταλούδας ακόμα και όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Σημαντική είναι και η εφαρμογή των αυλών εισαγωγής μεταβλητού μήκους που βοηθούν στη διατήρηση της ιδανικής αδράνειας με αποτέλεσμα να αυξάνεται η απόδοση και να μειώνεται η κατανάλωση.