Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/8/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/8/2005
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Νέος diesel κινητήρας της Renault
Από το ερχόμενο φθινόπωρο το Laguna θα εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα 2,0 dCi που θα αποδίδει 150 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 340 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.Βάσει αυτών των χαρακτηριστικών το Laguna θα επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. ενώ η μεικτή του κατανάλωση δεν θα ξεπερνά τα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ.Αργότερα αναμένεται και μια έκδοση του 2,0 dCi που θα αποδίδει 175 ίππους ενώ η ροπή του θα φτάνει τα 360 Nm σε ένα φάσμα από τις 1.800 μέχρι 3.000 σ.α.λ. Αυτή η έκδοση θα φέρει και το πρωτοποριακό φίλτρο σωματιδίων που παρουσιάζουμε ενώ όλες οι εκδόσεις του κινητήρα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Εσωτερική αεροδυναμική
Με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και αντικριστούς αυλούς εισαγωγής/εξαγωγής, η κυλινδροκεφαλή επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική σχεδίαση του θαλάμου καύσης. Η διαφορά στη γωνία μεταξύ των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής παράγει έναν διπλό στροβιλισμό του μείγματος με αποτέλεσμα την τελειότερη καύση.
Το φίλτρο
Το φίλτρο σωματιδίων στο σωλήνα της εξάτμισης συγκρατεί τα στερεά κατάλοιπα της καύσης. Όταν το φίλτρο γεμίζει, ο κινητήρας μπαίνει σε φάση ενός 2ου ψεκασμού με αποτέλεσμα την υψηλότερη θερμοκρασία των καυσαερίων. Σε αυτή τη θερμοκρασία τα στερεά κατάλοιπα οξειδώνονται και το φίλτρο καθαρίζει συνεχίζοντας τη συγκράτηση των καταλοίπων. Το συγκεκριμένο φίλτρο σωματιδίων συνοδεύει την ισχυρή έκδοση του κινητήρα 2,0 dCi.