ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/3/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/3/2006
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Αντιμετώπιση υπερθέρμανσης κινητήρα
Ο δείκτης θερμοκρασίας (ή κάποια ενδεικτική λυχνία) μπορεί να δώσει στον οδηγό την πρώτη ένδειξη για αύξηση της θερμοκρασίας. Εάν η ένδειξη πλησιάζει στα "κόκκινα"…
Τον πρωτόγονο αυτό τρόπο επικοινωνίας των ινδιάνων χρησιμοποιούν και τα αυτοκίνητα, για να επισημάνουν την υπερθέρμανση του κινητήρα. Εσείς, δε χρειάζεται να αποκωδικοποιήσετε κάποια μηνύματα, αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω απλά βήματα.
Οι πιθανότητες της υπερθέρμανσης του κινητήρα δεν είναι λίγες και ειδικότερα τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες της χώρας μας, σε συνδυασμό με τις ώρες ακινησίας σε κάποιο μποτιλιάρισμα, κάνουν τον κινητήρα να "ανάβει". Τα πιο συνήθη αίτια, που μπορούν να οδηγήσουν στην υπερθέρμανση ενός κινητήρα, είναι η έλλειψη ψυκτικού υγρού, πρόβλημα στο βεντιλατέρ ή στο θερμοστάτη, διαρροή του κυκλώματος ψύξης, διαρροή λαδιού, ή προβληματική αντλία νερού.
Η σωστή αντιμετώπιση
… ανοίξτε αμέσως το καλοριφέρ στη μέγιστη θερμοκρασία και γυρίστε το διακόπτη της έντασης στη μέγιστη ένδειξη. Αυτή η κίνηση θα εκτονώσει ένα σημαντικό μέρος της θερμότητας από τον κινητήρα.
Σε περίπτωση που η θερμοκρασία δεν πέφτει, σταματήστε αμέσως το αυτοκίνητο και σβήστε τη μηχανή. Σε κάποια ακραία περίπτωση θα παρατηρήσετε και καπνό (το… "σημάδι" που λέγαμε) να βγαίνει από το καπό.
Μην ανοίξετε το καπό, μέχρι να σταματήσει να βγαίνει καπνός. Εάν δεν υπάρχει καπνός, ανοίξτε το καπό και περιμένετε περίπου 30 λεπτά, ωσότου ο κινητήρας επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα θερμοκρασίας.
Ένας έλεγχος κάτω από τον κινητήρα θα σας βοηθήσει να αντιληφθείτε κάποια πιθανή διαρροή ψυκτικού υγρού ή λαδιού.
Όταν πλέον ο κινητήρας έχει κρυώσει, ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού και του λαδιού. Εάν δε διαπιστωθεί έλλειψη, τότε αναζητήστε το πρόβλημα στο βεντιλατέρ ή το θερμοστάτη.
Συμπλήρωση υγρού
Αν η στάθμη του δοχείου με το ψυκτικό υγρό είναι χαμηλή και δεν έχετε μαζί σας ψυκτικό υγρό, συμπληρώστε με νερό. Στην περίπτωση που το δοχείο δεν έχει καθόλου ψυκτικό υγρό και ο κινητήρας είναι ακόμα πολύ ζεστός, μην αναπληρώσετε με νερό, γιατί υπάρχει περίπτωση να προκαλέσετε βλάβη στον κινητήρα, λόγω μεγάλης διαφοράς θερμοκρασίας.