Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2007
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Lexus LS 460 : Νέο σύστημα πολλαπλού ψεκασμού
Διαβάστηκε από 1902 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/1/2007
Όταν οι μηχανικοί έχουν κέφια
Στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασης του νέου LS460, η Lexus ανακοίνωσε και τις τεχνικές λεπτομέρειες του μοντέλου, που το κάνουν ξεχωριστό. Από αυτά ξεχωρίσαμε και σας παρουσιάζουμε το σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, με δύο μπεκ ανά κύλινδρο σε ειδική διάταξη, που ενσωματώνει ο V8 4,6 λίτρων κινητήρας του μοντέλου.
Ο υπερσύγχρονος κινητήρας του Lexus διαθέτει δύο ψεκαστήρες (μπεκ), για κάθε έναν από τους 8 κυλίνδρους σε σειρά που τον αποτελούν. Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας, καινοτομώντας, τοποθέτησαν το ένα μπεκ στο θάλαμο καύσης, προσφέροντας άμεσο ψεκασμό και το δεύτερο ψηλότερα, στον αυλό εισαγωγής, προσφέροντας έμμεσο ψεκασμό.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Σύμφωνα με τη Lexus, η διάταξη αυτή επιτυγχάνει αποτελεσματικότερη κατανομή του καυσίμου στο θάλαμο καύσης, συντελώντας στην καλύτερη, αποδοτικότερη και πιο αρμονική λειτουργία του κινητήρα. Η ταυτόχρονη εφαρμογή άμεσου και έμμεσου ψεκασμού ουσιαστικά αποτελεί καινοτομία, καθώς συνδυάζει τα πλεονεκτήματα και των δύο τεχνολογιών στον ίδιο V κινητήρα.
Πώς λειτουργούν τα μπεκ;
Τα μπεκ που βρίσκονται στην εισαγωγή, διαθέτουν 12 μικρές εξαγωγές, από τις οποίες το καύσιμο ψεκάζεται με πίεση 4 bar. Tην ίδια ώρα, τα μπεκ άμεσου ψεκασμού διοχετεύουν απευθείας το καύσιμο στον κύλινδρο με πίεση 130 bar, μέσω των ειδικών ορθογώνιων οδών που διαθέτουν, επιτυγχάνοντας τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό αέρα και καυσίμου.
Τα χαρακτηριστικά του κινητήρα του Lexus LS 460
To υπερσύγχρονο αυτό μοτέρ διαθέτει 8 κυλίνδρους σε διάταξη V. Η χωρητικότητά του είναι 4.608 κ.εκ. και η ισχύς του είναι 380 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. Η ροπή που αποδίδει, φτάνει στα 493 Nm στις 4.100 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός ολοκαίνουργιου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το οποίο φροντίζει, ώστε το μεγάλο μοντέλο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα. Τέλος, η ανώτατη ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί είναι τα 250 χλμ./ώρα, ενώ σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η μέση κατανάλωση φτάνει στα 11,1 λίτρα ανά 100 χλμ.
H διάταξη των ψεκαστήρων στον κινητήρα. Το ένα είναι στην εισαγωγή και το άλλο ψεκάζει απευθείας στο πιστόνι.

Ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού στον κινητήρα του Lexus LS460 και τα σημεία στα οποία είναι τοποθετημένα τα μπεκ, θωρούνται καινοτομίες.