ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2007
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Caparo T1 με 480 ίππους
Supercar περιορισμένης παραγωγής
Διαβάστηκε από 1646 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/6/2007
Εντυπωσιακό σχεδιαστικά το Caparo Τ1, έχει έντονες καταβολές από τη Formula 1.

Το Caparo T1 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου, παρά το γεγονός ότι προέρχεται από ένα οίκο με δυνατότητες μόνο περιορισμένης παραγωγής.
Από το 2006 -που πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρωτότυπο- μέχρι σήμερα, το Caparo T1 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου. Ας το δούμε αναλυτικά.
Με φιλοσοφία μονοθεσίου της Formula 1, τόσο τεχνικά όσο και σχεδιαστικά, το Caparo T1 μπορεί να θεωρηθεί ως "μετεμψύχωση" της McLaren F1. Μάλιστα, υπεύθυνοι γι αυτό είναι δύο μηχανικοί που αποτελούσαν μέλη της ομάδας, που ανέπτυξε το μοντέλο της McLaren (o Mπεν Σκοτ Γκέντες και ο Γκάνχλαμ Χάλμσαντ). Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η τέλεια αναλογία κιλών ανά ίππο.
Πανάλαφρο αμάξωμα
Προκειμένου να επιτύχουν την ιδανική αναλογία κιλών ανά ίππο, οι μηχανικοί της βρετανικής εταιρείας κατασκεύασαν το αμάξωμα του Τ1 από ανθρακονήματα και ειδικά κράματα αλουμινίου. Έτσι, πέτυχαν το συνολικό βάρος του οχήματος να μην ξεπερνά τα 470 κιλά.
"Αγωνιάρικη" εμφάνιση
Ελαφρύ αλλά και ξεχωριστό αισθητικά, το Τ1 σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο, αφού θυμίζει κάτι μεταξύ μαχητικού αεροσκάφους και καθαρόαιμου αγωνιστικού μονοθεσίου. Η καμπίνα των επιβατών είναι μακρόστενη και ξεχωρίζει από τα 4 φτερά των τροχών, τα οποία είναι έτσι σχεδιασμένα, ώστε να δημιουργούν ακραίες κάθετες δυνάμεις, προκειμένου το αυτοκίνητο να μην "ξεκολλάει" από το δρόμο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι η θέση για το δεύτερο επιβάτη είναι τοποθετημένη όχι δίπλα, αλλά πίσω από αυτή του οδηγού.
Ανάρτηση - Στήσιμο
Τόσο η μπροστινή όσο και η πίσω ανάρτηση αποτελούνται από διπλά ψαλίδια και ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους. Μάλιστα, όπως και στα μονοθέσια της Formula 1, τα ψαλίδια είναι ορατά από το πλάι του αυτοκινήτου.
Πισωκίνητο με 480 άλογα
Για την κίνηση του Τ1 φροντίζει ένας ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας άμεσου ψεκασμού 3,5 λίτρων, που αποδίδει 480 ίππους. Το νούμερο αυτό, σε αναλογία με τα 470 κιλά που ζυγίζει το αμάξωμα, χαρίζει στο ιδιαίτερο μοντέλο "εξωτικές" επιδόσεις, αφού επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Ο εν λόγω κινητήρας συνεργάζεται με 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο για άμεσες αλλαγές των σχέσεων.
Χωρίς άτοκο… με 180.000 λίρες
Αν θέλετε, μπορείτε και εσείς να αποκτήσετε το Caparo T1 στη Μεγάλη Βρετανία αφού σύντομα περνά σρην παραγωγή. Μόνο που η εταιρεία δεν προσφέρει άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ενώ θα χρειαστεί να αποταμιεύσετε περίπου 180.000 λίρες. Σας δίνουν πάντως τη δυνατότητα να διαμορφώσετε τις σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου όπως εσείς επιθυμείτε, πριν αυτό κατασκευαστεί!
To πίσω άκρο είναι και αυτό μοναδικό. Ξεχωρίζουν οι εισαγωγές αέρα για τον κινητήρα, καθώς και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες ψηλά.

480 ίππους αποδίδει ο V8 του Caparo Τ1, που σε συνδυασμό με τα 470 κιλά συνολικού βάρους, διαμορφώνει "εκρηκτικές" αναλογίες.