ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/4/2010
Νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TWIN-AIR
Νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TWIN-AIR της Fiat
Διπλός αέρας
Διαβάστηκε από 3148 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/4/2010
Η Fiat κατασκεύασε ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί με υπερτροφοδότη και έχει ένα σκοπό: την οικονομία, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόδοση από μόλις 900 κ.εκ.
Η πρώτη εφαρμογή του υπερτροφοδοτούμενου 2κύλινδρου μηχανικού συνόλου TWIN AIR 0,9 λτ. έγινε στο Fiat 500 στην Έκθεση της Γενεύης.
Μετά τους κινητήρες 1,4 λίτρων με τεχνολογία MutiAir, με τους οποίους εφοδίασε το Group Fiat τα μοντέλα της (Alfa Romeo MiTo και Fiat Punto Evo), το τμήμα FTP (Fiat Powertrain Technologies) κατασκεύασε ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα, τον οποίο παρουσίασε η Fiat για πρώτη φορά στο κοινό στην Έκθεση της Γενεύης με το μοντέλο Fiat 500. Το βασικό χαρακτηριστικό του μηχανικού αυτού συνόλου είναι ότι διαθέτει δύο κυλίνδρους, έχει χωρητικότητα 0,9 λτ. και με τη βοήθεια υπερτροφοδότη αποδίδει 85 ίππους. Όμως, αυτό που συμβάλλει στην απόδοσή του αλλά και στην οικονομία που προσφέρει είναι μία "παραλλαγή" της τεχνολογίας MultiAir, που αυτή τη φορά, λόγω της ύπαρξης δύο κυλίνδρων, η Fiat της έδωσε την ονομασία "TWIN-AIR".
Ο κινητήρας TWIN-AIR διαθέτει τεχνολογία Multiair, που απευθύνεται στην υδραυλική ρύθμιση των βαλβίδων εισαγωγής, με την απουσία της κλασικής πεταλούδας γκαζιού.
Τεχνολογία TWIN-AIR
Η τεχνολογία TWIN-AIR βασίζεται πάνω στο MultiAir, όπου η ρύθμιση των τεσσάρων βαλβίδων εισαγωγής γίνεται μέσω υδραυλικού συστήματος, το οποίο συνδυάζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, που μεταφέρει εντολές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν οι βαλβίδες, ώστε ο κινητήρας να προσφέρει απόδοση ή οικονομία. Ο υπερσυμπιεστής των καυσαερίων (τούρμπο) προσφέρει κατά ένα μεγάλο ποσοστό την απόδοση ροπής στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, φτάνοντας πάνω από τα 150 Nm, τιμή που ξεπερνά εκείνες των ατμοσφαιρικών κινητήρων του 500, με χωρητικότητα 1,2 και 1,4 λτ. Μερικά χαρακτηριστικά ακόμα του TWIN-AIR των 85 ίππων είναι το χαμηλό βάρος (-10%) αλλά και το μικρότερο μέγεθός του (-23%) σε σχέση με τους τετρακύλινδρους κινητήρες.
Με μια ματιά
•  2κύλινδρος βενζινοκινητήρας 0,9 λτ. με υπερσυμπιεστή
•  Με τεχνολογία MultiAir
•  Με 85 ίππους και πάνω από 150 Nm ροπή
•  15% μικρότερη κατανάλωση από τον κινητήρα 1,2 λτ. 8V του Fiat 500
•  25% περισσότερη απόδοση από τον κινητήρα 1,2 λτ. 8V του Fiat 500
•  Χαμηλό βάρος και μικρό μέγεθος
•  Και με λειτουργία Start&Stop
Πιο οικονομικός
Από πλευράς οικονομίας, σύμφωνα με τη Fiat, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 0,9 λτ. TWIN-AIR του Fiat 500 θα καταναλώνει 15% λιγότερο καύσιμο, προσφέροντας 25% περισσότερη απόδοση από τον 1,2 λτ. 8V, με τον οποίο εφοδιάζεται σήμερα το μοντέλο. Επίσης, η μεγαλύτερη διαφορά κατανάλωσης εμφανίζεται σε σχέση με το σημερινό 1,4 λτ. 16V, όπου η μείωση φτάνει στο 30%, χωρίς όμως να υπάρχουν παραχωρήσεις όσον αφορά στην απόδοση και στην οδηγική ευχαρίστηση. Επίσης, μελλοντικά θα δούμε μία πιο οικολογική εκδοχή του κινητήρα αυτού, που θα χρησιμοποιεί μεθάνιο αντί για βενζίνη (όχι στο 500), θα αποδίδει 80 ίππους και θα παράγει ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2, περίπου κατά 15%.