ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/9/2010
Automated Driving της Mercedes
Αυτοματοποιημένη οδήγηση Automated Driving της Mercedes
Αυτόματος πιλότος!
Διαβάστηκε από 932 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/9/2010
Η Mercedes με την αυτοματοποιημένη οδήγηση δημιουργεί μία νέα μέθοδο δοκιμών, με σκοπό την εξέλιξη των αυτοκινήτων στον τομέα της ασφάλειας.
Το αυτοκίνητο ελέγχεται από απόσταση μέσω ενός υπολογιστή, που αναλαμβάνει τη λειτουργία του τιμονιού, των φρένων και του γκαζιού.
Η Mercedes είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία γνωστή για την εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας, τα οποία προσαρμόζει εδώ και πολλά χρόνια στα οχήματά της. Πλέον, χαράζει νέους δρόμους χρησιμοποιώντας μία ξεχωριστή μέθοδο, με την οποία μπορεί να έχει άριστα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης των συστημάτων των αυτοκινήτων της. Η μέθοδος αυτή ονομάζεται 
"Automated Driving" και χρησιμοποιεί την τελευταία τεχνολογία της αυτοματοποιημένης οδήγησης, έχοντας εκπληκτικά αποτελέσματα όσον αφορά στην ακρίβεια των χειρισμών στην επαναληψιμότητα των δοκιμών.
Για να εξοπλιστεί ένα αυτοκίνητο παραγωγής με ένα τέτοιο "πακέτο" συστημάτων, χρειάζεται μόλις 4 ώρες, ώστε να πραγματοποιήσει δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Πώς λειτουργεί
Καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε, ότι δεν πρόκειται για ρομποτική αλλά για αυτοματοποιημένη οδήγηση. Δηλαδή, μία αυτοματοποιημένη πορεία ή διαδικασία μεταφέρεται με ασύρματο δίκτυο στο αυτοκίνητο από το σημείο ελέγχου και με τη χρήση υπερ-ακριβούς συστήματος GPS και ενός υπολογιστή που ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το πεντάλ του γκαζιού, το όχημα πραγματοποιεί τη δοκιμασία με ακρίβεια +/- 2 εκατοστών θέσης και +/- 3 εκατοστών για το φρενάρισμα. Για να εξοπλιστεί ένα αυτοκίνητο παραγωγής με ένα τέτοιο "πακέτο" συστημάτων, χρειάζεται μόλις 4 ώρες, ώστε να πραγματοποιήσει δοκιμές αυτοματοποιημένης οδήγησης.

Οι δοκιμασίες
Διασταύρωση οχημάτων
Σε αυτή τη διαδικασία παρακολουθούμε μία E-Class και μία S-Class να διασταυρώνονται με ακρίβεια μερικών εκατοστών, για να δοκιμαστεί το σύστημα ενεργού cruise control (Distronic). Τέτοια ακρίβεια στην επαναληψιμότητα δε θα μπορούσε να επιτευχθεί, όταν στο κάθισμα του οδηγού των δύο μοντέλων υπήρχε άνθρωπος.

Φρενάρισμα
Στη διαδικασία φρεναρίσματος, το αυτοκίνητο των δοκιμών έχει τη δυνατότητα να φρενάρει με ακρίβεια +/- 3 εκατοστών από το εμπόδιο, όσες φορές και αν επαναλάβει τη δοκιμή αυτή. Βέβαια, όπως είναι κατανοητό, αυτή η διαδικασία είναι αδύνατο να επιτευχθεί για πάνω από μία φορά με την ακρίβεια αυτή, αν το αυτοκίνητο το χειρίζεται άνθρωπος.

Άλμα σε ράμπα
Αυτή η δοκιμασία γίνεται έτσι ώστε να εξελιχθεί το σύστημα των αερόσακων του οχήματος, με σκοπό να μην ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που δεν είναι απαραίτητο. Αυτή η δοκιμή μπορεί να γίνει άπειρες φορές, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού κάποιου δοκιμαστή της Mercedes.

Σλάλομ
Διαδικασία σλάλομ με 100% επαναληψιμότητα και ακρίβεια εκατοστού κανένας οδηγός δε θα μπορούσε να καταφέρει. Η τεχνολογία Automated Driving της Mercedes τα καταφέρνει με ευκολία, χωρίς μάλιστα να κινδυνεύει κανείς!