ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/7/2011
Αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη
Αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη
Στόχος η αμεσότητα
Διαβάστηκε από 2414 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/7/2011
Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, πέραν της 
πρακτικότητας, προσφέρουν αμεσότητα και κατά 
περίπτωση συνεπικουρούν στην οδηγική αίσθηση.
Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, πέραν της πρακτικότητας, προσφέρουν αμεσότητα και κατά περίπτωση συνεπικουρούν στην οδηγική αίσθηση.
Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, πέραν της 
πρακτικότητας, προσφέρουν αμεσότητα και κατά 
περίπτωση συνεπικουρούν στην οδηγική αίσθηση.
Ο ένας άξονας αναλαμβάνει τις "μονές" ταχύτητες, 1η, 3η, 5η, και ο δεύτερος τις "ζυγές", 2η, 4η, 6η. Η ύπαρξη δύο συμπλεκτών εξασφαλίζει την αμεσότητα στις αλλαγές.
Τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εντός των πόλεων, οδηγούν όλο και περισσότερους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων στην επιλογή αυτόματων κιβωτίων.
Ιδανική λύση για αυτές τις περιπτώσεις είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, αφού εκτός της αμεσότητας που προσφέρουν, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, επιτυγχάνουν χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, σε σχέση με τις χειροκίνητες εκδόσεις. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα να κινηθείτε με άνεση εντός της πόλης, αλλά και σε γρήγορους ρυθμούς όταν εσείς το επιλέξετε.
Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, πέραν της 
πρακτικότητας, προσφέρουν αμεσότητα και κατά 
περίπτωση συνεπικουρούν στην οδηγική αίσθηση.
Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις -και εφόσον το επιθυμείτε- μπορείτε να τοποθετήσετε εξ´ αρχής χειριστήρια ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles), μέσω των οποίων γίνεται η αλλαγή σειριακά, χωρίς να αφήσετε τα χέρια σας από το τιμόνι.

Πως λειτουργούν τα συγκεκριμένα κιβώτια
Στο εσωτερικό του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη υπάρχουν δύο πρωτεύοντες άξονες με τον κάθε ένα να διαθέτει το δικό του υγρό συμπλέκτη. Ο πρώτος άξονας αναλαμβάνει τη λειτουργία των μονών σχέσεων (1η, 3η, 5η ή και 7η όπου υπάρχει) και ο δεύτερος τις ζυγές (2η, 4η, 6η). Στη σειριακή λειτουργία, ο κάθε συμπλέκτης προετοιμάζεται για την επιλογή της επόμενης ταχύτητας, ακόμα και όταν ο κινητήρας βρίσκεται στο μέγιστο φάσμα περιστροφής του. Έτσι, όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με πρώτη, ο δεύτερος συμπλέκτης έχει προετοιμάσει τη δεύτερη ταχύτητα και τη στιγμή που ο οδηγός δώσει την εντολή για την επιλογή της επόμενης η αλλαγή γίνεται άμεσα. Το αποτέλεσμα με την ενεργοποίηση των δύο συμπλεκτών είναι ότι δεν παρουσιάζονται διακοπές "ροής" κατά την εναλλαγή των σχέσεων. Άλλο ένα χαρακτηριστικό τους είναι η λειτουργία τους στο "διπλό" κατέβασμα ταχύτητας στο κιβώτιο. Δηλαδή, σε περίπτωση που κινούμαστε με 4η ταχύτητα και θέλουμε να επιλέξουμε 2η, δε θα μεσολαβήσει καθόλου η 3η ταχύτητα με αποτέλεσμα να έχουμε γρηγορότερη αλλαγή. Τέλος, η παράλληλη διάταξη των συμπλεκτών επιτρέπει την ευκολότερη ψύξη τους με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερη απόδοση στην σκληρή χρήση.