ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Κίνηση στην Αθήνα: Γιατί περισσότεροι δρόμοι δεν αρκούν για να πάψει το μποτιλιάρισμα;
Ηλεκτρικό πορτ μπαγκάζ: Ευκολία ή απλά… φιγούρα;
Ποιο σημερινό αμάξι θα μπορούσε να γίνει το ρετρό του μέλλοντος;
Εσύ ξέρεις αν η «μεγάλη» εγγύηση έχει εξαιρέσεις που τσούζουν;
Τα ηλεκτρικά θα δουλεύουν με κινητήρες βενζίνης. Πώς;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy Εσύ ακολουθείς τα όρια ταχύτητας ή θέτεις τα δικά σου;
Διαβάστηκε από 3629 αναγνώστες

Οι περισσότεροι οδηγοί ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους.<br>
Τα χαμηλά όρια ταχύτητας είναι αυτά που ακολουθούν οι λιγότεροι.<br>
Πολλοί πάνε με την ταχύτητα που θεωρούν σωστή με βάση την «κοινή λογική» που όμως δεν είναι ίδια για όλους.<br>
Τα όρια μειώνονται στις πόλεις και έρχονται κάμερες. Εσύ ακολουθείς τα όρια ταχύτητας ή θέτεις τα δικά σου; Οι περισσότεροι οδηγοί ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους.
Τα χαμηλά όρια ταχύτητας είναι αυτά που ακολουθούν οι λιγότεροι.
Πολλοί πάνε με την ταχύτητα που θεωρούν σωστή με βάση την «κοινή λογική» που όμως δεν είναι ίδια για όλους.
Τα όρια μειώνονται στις πόλεις και έρχονται κάμερες.

Οι περισσότεροι οδηγοί ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους

Αν μπορούσαμε να μετρήσουμε την ταχύτητα όλων των αυτοκινήτων σε όλους τους δρόμους ανα πάσα στιγμή, ποιο ποσοστό οδηγών νομίζεις πως θα βρίσκαμε να ακολουθεί τα όρια ταχύτητας; Οι μισοί; Περισσότεροι; Λιγότεροι; Τι λες; Εσύ τα ακολουθείς;

Μετρήσεις που με ασφάλεια και σιγουριά δείχνουν πόσοι οδηγοί υπακούουν στα όρια ταχύτητας δεν υπάρχουν. Υπάρχουν «προβολές» από μετρήσεις μικρής κλίμακας όμως. Έχεις δει σε σημεία του δρόμου να «τρέχουν» κάθετα δύο καλώδια, ένα μέτρο μεταξύ τους; Μετράνε την κίνηση και την ταχύτητα σε εκείνο το σημείο και μεταξύ άλλων στοιχείων που συλλέγονται, γίνεται και μια εκτίμηση ως προς το κατά πόσο το όριο ταχύτητας εφαρμόζεται ή όχι. Και με αυτά τα δεδομένα, τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα όχι απλά δεν εφαρμόζονται, αλλά συχνά δεν είναι καν γνωστά στους οδηγούς που περνούν από τους δρόμος στους οποίους ισχύουν.

Τα χαμηλά όρια ταχύτητας είναι αυτά που ακολουθούν οι λιγότεροι

Το «αστείο» είναι πως τα όρια ταχύτητας στις εθνικές οδούς είναι και αυτά που σέβονται οι περισσότεροι. Όχι γιατί φοβούνται για μπλόκα, αλλά γιατί είναι αρκετά ψηλά ώστε πολλά αυτοκίνητα είτε τα ακολουθούν γιατί οι οδηγοί τους δεν νιώθουν να τους περιορίζουν είτε απλά γιατί δεν θέλουν ή μπορούν να πάνε τόσο γρήγορα. Δηλαδή συχνά εφαρμόζονται απλά κατά τύχη. Στα χαμηλότερα όρια όμως γίνεται χαμός. Επαρχιακοί δρόμοι με όριο 50 και άπλα, έχουν ελάχιστα αυτοκίνητα να κινούνται με 50. Ειδικά όταν υπάρχει ευθεία, και αν ο δρόμος είναι φαρδύς, τα 80 ή και 100, δηλαδή 100% πάνω από το όριο, είναι συνηθισμένα. Και με το όριο «γραμμένο» εκεί που δεν πιάνει μελάνι, πολλοί περνούν με αυτές τις ταχύτητες και μέσα από χωριά όπου παρότι ο δρόμος είναι ίδιος, οι συνθήκες σίγουρα δεν είναι.

Η «κοινή λογική» και το «οδηγικό ένστικτο» δεν είναι ίδια για όλους όσους τα εφαρμόζουν

Αν ρωτήσεις όσους ξεπερνούν αυτά τα όρια, πώς θέτουν τα δικά τους, και πώς περιορίζουν την ταχύτητά τους γιατί τα όρια ταχύτητας τα βρίσκουν «ακατάλληλα», «χαζά», «χαμηλά» και «μη ρεαλιστικά», όλοι θα σου πουν πως είναι θέμα «κοινής λογικής» και μπορείς με το «οδηγικό ένστικτο» να καταλάβεις πότε μπορείς να πας πάνω από το όριο και πότε όχι. Όποιός όμως είναι μεγαλύτερος από 18 ετών ξέρει πως η «κοινή λογική» δεν είναι καθόλου «κοινή», δηλαδή ούτε την διαθέτουν όλοι, ούτε όλοι διαθέτουν την ίδια λογική. Που σημαίνει με λίγα λόγια πως ο καθένας κάνει ότι του «καπνίσει». Και όσο για το «οδηγικό ένστικτο», επίσης, καλή τύχη.

Τα όρια μειώνονται στις πόλεις και έρχονται κάμερες

Ο νέος ΚΟΚ φέρνει μεταξύ άλλων και χαμηλότερα όρια στις πόλεις. Εκεί που είχαμε 50 και 40 τώρα πάμε στα 30. Όποιος θεωρεί πως αυτά τα όρια θα είναι καλύτερα μελετημένα και προσαρμοσμένα στους δρόμους που θα μπουν, μπορεί να είναι αισιόδοξος, όμως αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι τα νέα όρια θα αστυνομευτούν καλύτερα, αφού μαζί με τα όρια θα έρθουν και οι κάμερες. Μπορεί τότε να διαφωνείς όσο θες, όμως αν τα πρόστιμα πέφτουν «βροχή» είναι πιθανότερο να εφαρμόζονται από περισσότερους οδηγούς. Εξάλλου ο νέος ΚΟΚ ήταν σε διαβούλευση τόσους μήνες, και μπορούσαν όλοι να γράψουν τις ενστάσεις τους και τις ιδέες τους, αν και τα περί «κοινής λογικής» δεν θα έπειθαν κανένα.
 
Το όριο των 120 kmh στην εθνική το τηρούν οι περισσότεροι. Το όριο των 50 (ή 30 kmh) όμως οι περισσότεροι το «γράφουν» γιατί δεν τους γράφουν. Ή υπάρχει άλλος λόγος για σένα; Και τελικά εσύ τι κάνεις; Ποια όρια εφαρμόζεις και πότε τα αφήνεις και βάζεις την «κοινή λογική» να δουλέψει;
 
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...