Η νέα Mercedes GLA 200 εντάσσει τον αγοραστή της μάρκας στα crossover/SUV μοντέλα, κερδίζοντας ουσία και εντυπώσεις με τη σχεδίασή της, την ποιότητα κατασκευής, αλλά και την οδηγική και οδική άνεση.

Το εσωτερικό διακρίνεται για την αισθητική του, αλλά και την ευχρηστία του. Η ποιότητα είναι πολύ καλή συνολικά, με κάποια μικρά μόνο φάουλ στο φινίρισμα.

Η GLA 200 φορά το νεότερης γενιάς, αλουμινένιο και με άμεσο ψεκασμό, 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes.

Βγαίνοντας εκτός δρόμου και παρότι αποκλειστικά δικίνητη, η Mercedes GLA 200 δεν δείχνει εκτός των «νερών» της, αφού η διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπει την κίνηση στο χωματόδρομο, χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα»..

Mercedes GLA: To πρώτο μικρομεσαίο premium crossover της εταιρείας

Διαβάστηκε από 71348 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2015
 

Στα γρήγορα:
• 4Χ2 με 1,6 turbo 156 ίππων
• Με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (προαιρετικά)
• Αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0,29
• Σε τιμή 30.488 ευρώ με απόσυρση

+ Εικόνα αμαξώματος και εσωτερικού
+ Απόδοση και λειτουργία κινητήρα
+ Απόκριση κιβωτίου l Ποιότητα
+ Aνεση l Απόδοση φρένων

- Τιμή
- Φινίρισμα ορισμένων πλαστικών στο εσωτερικό


Η νέα GLA σηματοδοτεί για πρώτη φορά την άφιξη της Mercedes στην κατηγορία των μικρομεσαίων ή compact SUV και Crossover μοντέλων, διευρύνοντας παράλληλα σε τέσσερις τις επιλογές της πρώτης οικογένειας μικρομεσαίων μοντέλων της εταιρείας, μετά τις A-Class, B-Class και CLA. Όπως είναι λογικό, η GLA πατά πάνω στο ίδιο πάτωμα με την A-Class, έχοντας το ίδιο εσωτερικό και κινητήρες, όμως με την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος και την επιπλέον πρακτικότητά της, έρχεται για να προσδώσει έναν πιο ελεύθερο «αέρα» και να ικανοποιήσει τα θέλω του αγοραστή των premium μικρομεσαίων SUV και Crossover.

Αισθητικά, για μια ακόμη φορά η Mercedes στη μικρομεσαία κατηγορία μας φέρνει ένα πολύ ελκυστικό αυτοκίνητο, με μοντέρνες γραμμές και γλυπτά σχήματα, το οποίο παράλληλα πάει εντελώς κόντρα στο τετραγωνισμένο παρελθόν των SUV και 4X4 της μάρκας. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το εμφατικό εμπρόσθιο τμήμα, που ενσωματώνει την άρχουσα γρίλια με το αστέρι της Mercedes και πλαισιώνεται από πολύ δυναμικά φωτιστικά. Αντίστοιχα, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει μια ελαφρώς μεγαλύτερη και πιο επιθετική σχεδίαση από αυτή της A-Class, ενώ στο ίδιο μοτίβο έρχεται και το καπό, με τα ιδιαίτερα τονισμένα νεύρα κυρίως στο κέντρο του. Από εκεί και πίσω, οι γραμμές που ακολουθεί η νέα GLA είναι πιο ευδιάκριτα δανεισμένες από την Α-Class, ενώ οι γυάλινες επιφάνειες δεν είναι τόσο μεγάλες, επιτείνοντας το χαρακτηρισμό «Crossover». Πίσω από την άλλη, εντύπωση προκαλούν τα μεγάλα σε διαστάσεις φωτιστικά, αλλά και ο προφυλακτήρας με το διαχύτη.

Κοστίζει 30.488 ευρώ
Η Mercedes GLA 200 με την προσθήκη του αυτόματο κιβωτίου της δοκιμής μας έχει κόστος 30.488 ευρώ με απόσυρση, ένα νούμερο σχετικά αυξημένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη βέβαια, η λίστα του βασικού εξοπλισμού είναι πλήρης, αφού δεν λείπει τίποτα. Σημειώστε πάντως ότι χωρίς το αυτόματο κιβώτιο και με τον ίδιο, πολύ καλό εξοπλισμό, η τιμή της GLA 200 ορίζεται στα 27.970 ευρώ με απόσυρση.


Κινητήρας-Κιβώτιο: Δυνατή επιλογή με αυτόματο κιβώτιο για επιπλέον άνεση
Η GLA 200 φορά το νεότερης γενιάς, αλουμινένιο και με άμεσο ψεκασμό, 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes. Η έκδοση αυτή μπορεί να είναι αυτή τη στιγμή η αρχική έκδοση στη γκάμα, ωστόσο με την απόδοσή της και τις επιδόσεις της, κάθε άλλο παρά ως «αρχική» μπορεί να χαρακτηριστεί.

Πιο συγκεκριμένα, το μοτέρ των 156 ίππων και 250 Nm ροπής κινεί γρήγορα το νέο crossover της Mercedes, προσδίδοντάς του 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός διατηρείται εύρωστος σε όλο το φάσμα περιστροφής του και με γερό τράβηγμα, καταφέρνοντας να διατηρεί σε κάθε περίπτωση τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται στη GLA της δοκιμής μας, είναι το γνωστό7τάχυτο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο σε ένα ακόμη μοντέλο της Mercedesαποδεικνύει τα προτερήματά του κατά τις αλλαγές των σχέσεων, οι οποίες γίνονται γρήγορα και χωρίς καμία χρονική υστέρηση. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Mercedes σε σύμπραξη και με το σύστημα start/stop υπόσχεται μέση τιμή 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 135 γρ./χλμ., τιμές οι οποίες είναι μακράν οι χαμηλότερες μεταξύ των μικρομεσαίων premium SUV και Crossover.


Εσωτερικό: Ποιοτικό, μοντέρνο και με πολύ καλή ευχρηστία
Το εσωτερικό της νέας GLA έρχεται από αυτό της Mercedes A-Class, με τη διαφορά της υψηλότερης θέσης οδήγησης. Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά, το ταμπλό διακρίνεται για την καλαισθησία του, με τους 5 οριζόντιους στρογγυλούς αεραγωγούς, την «αιωρούμενη» λεπτή ψηφιακή οθόνη και το μικρό περβάζι στο ανώτερο τμήμα του, να αποτελούν και πάλι τα τρία πιο χαρακτηριστικά σημεία της εικόνας του. Μπροστά από τον οδηγό, διακρίνουμε το μικρών διαστάσεων, τριάκτινο τιμόνι, που τονίζει το σπορ χαρακτήρα της GLA, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης, ενσωματώνοντας και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, ο οδηγός κάθεται υψηλότερα από την A-Class, έχοντας σχετικά καλή επόπτευση του χώρου, με το κάθισμα να είναι πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι.

Πολύ καλή ποιότητα και ευχρηστία
Στον ποιοτικό τομέα, η GLA χρησιμοποιεί τα ίδια, πολύ καλά υλικά που γνωρίζουμε από το εσωτερικό των Mercedes A-Class και CLA, με το ανώτερο τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών να ντύνεται από μαλακό στην αφή υλικό.


Κατά τα άλλα, η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα, παρότι σε ορισμένα σημεία του εσωτερικού (π.χ. στην κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων) η συναρμογή δεν είναι αψεγάδιαστη, με βάση πάντα τα premium δεδομένα. Στο κομμάτι της ευχρηστίας, η τακτοποίηση των διακοπτών είναι η ενδεδειγμένη, ενώ βολεύει ιδιαίτερα στη λαβή η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, πάνω στην κολώνα του τιμονιού (υπάρχουν και paddles).


Παράλληλα, η μεταφορά του επιλογέα εκεί, σε συνδυασμό και με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που παραδοσιακά βρίσκεται τοποθετημένο αριστερά του οδηγού, έχουν αφήσει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στο χώρο μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, τονίζοντας περαιτέρω την πρακτικότητα του εσωτερικού.


Χώροι: Σε πολύ καλά επίπεδα
Η χωροταξική διαμόρφωση του εσωτερικού, παρά τις compact διαστάσεις της GLA, έρχεται για να ευνοήσει τους χώρους στην καμπίνα. Έτσι, σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας, στο εμπρόσθιο τμήμα το πλάτος και το ύψος φθάνουν και περισσεύουν για άτομα άνω του μέσου ύψους, και αυτό συμβαίνει παρά την ύπαρξη ανοιγόμενης οροφής στο μοντέλο της δοκιμής, που κλέβει χώρο.


Στο πίσω κάθισμα από την άλλη, αυτό που ξεχωρίζει είναι ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα, που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Εδώ, λόγω της κλίσης της οροφής, το ύψος είναι λίγο πιο περιορισμένο σε σχέση με εμπρός, ωστόσο και πάλι, άτομα άνω του μέσου ύψους, δεν θα νιώσουν στενάχωρα.


Για τη μεταφορά και τρίτου πάντως ενήλικα στο πίσω κάθισμα, η GLA θα απαιτήσει κάποιες παραχωρήσεις, λόγω του σχετικά υψηλού τούνελ. Στο πορτ-μπαγκάζ από την άλλη, διαθέσιμα είναι 421 λτ. ωφέλιμου όγκου, ένα νούμερο παραπάνω από ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οδική συμπεριφορά: Έμφαση στην άνεση, δε φοβάται το χώμα
Η νέα GLA βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα της Mercedes A-Class, φέροντας φυσικά την ίδια ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Πολλαπλοί Σύνδεσμοι πίσω), η οποία όμως έχει μεγαλύτερη διαδρομή δίνοντάς της τη δυνατότητα να διαχειριστεί με περισσότερη άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στο ίδιο μοτίβο της πολύ καλής άνεσης έρχεται και η κορυφαία αεροδυναμική του αμαξώματος, η οποία μειώνει στο ελάχιστο τους αεροδυναμικούς θορύβους στο ταξίδι, αλλά και η υψηλή ποιότητα κύλισης. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάρτηση παρά την μεγαλύτερη διαδρομή της, έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, ώστε να ωφελήσει τη σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές. Εκεί, η Mercedes GLA θα στρίψει γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ δεν θα φοβηθεί να διώξει το πίσω μέρος της με απότομο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, δίνοντας έτσι και μια σπορτίφ νότα στην οδική της υπόσταση. Πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού σε αυτή την περίπτωση είναι και το γρήγορο τιμόνι (μόλις 2,4 στροφές) με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και την καλή αίσθηση, ενώ αντίστοιχα τα φρένα επεμβαίνουν γρήγορα και αποφασιστικά (100-0 χλμ./ώρα σε 37,9 μ.).


Ικανή και εκτός δρόμου
Βγαίνοντας εκτός δρόμου και παρότι αποκλειστικά δικίνητη, η Mercedes GLA 200 δεν δείχνει εκτός των «νερών» της, αφού η διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπει την κίνηση στο χωματόδρομο, χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα». Παράλληλα, κατά την κίνηση στο χώμα, οι κοντοί πρόβολοι του αμαξώματος είναι ένας ακόμη σύμμαχος του οδηγού, ώστε το αυτοκίνητο να μη «βρίσκει» συχνά σε νεροφαγώματα, λακκούβες κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, για αυτούς που ενδιαφέρονται περισσότερο για εκτός δρόμου εξορμήσεις, η επιλογή των εκδόσεων με την τετρακίνηση 4MATIC (προαιρετικά από την GLK 250 και πάνω) είναι περισσότερο ενδεδειγμένη.


200 διαθέσιμα στοιχεία για MERCEDES  CLA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Audi Q2 από 22.430€

To RS Q3 σε δοκιμές στο Ring (+video)

Α3 από 21.950€

Αποκλειστικό: Nέα Mercedes C-Class

To Audi RS4 γίνεται σεντάν

Νέα Porsche 718 Cayman GT4

Nέα Porsche 718 Spyder

VW SUV & Sport Live: Όλα τα μοντέλα της VW για δοκιμή

Που πάνε η X1 και ο νέος «`Ασσος» χωρίς βενζινοκινητήρες;

Αποκλειστικό: Mercedes E-Class

Πρεμιέρα του υβριδικού Jeep Renegade

Ειδική έκδοση για τη «40άρα» Mercedes G-Class

Hλεκτρική BMW M3 με 800 PS (+vid)

Πρώτη Δοκιμή: Νέα Mercedes A-Class Sedan

Βελτιωμένο Mazda MX-5 με ισχύ 221 PS

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

AUDI: Α3 από 21.950€

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

AUDI: Q2 από 22.430€

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

MERCEDES: Mercedes me Adapter: Upgrade your Mercedes

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

περισσότερα »