Στα γρήγορα:
• 4Χ2 με 1,6 turbo 156 ίππων
• Με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (προαιρετικά)
• Αεροδυναμικός συντελεστής cd: 0,29
• Σε τιμή 30.488 ευρώ με απόσυρση
+ Εικόνα αμαξώματος και εσωτερικού
+ Απόδοση και λειτουργία κινητήρα
+ Απόκριση κιβωτίου l Ποιότητα
+ Aνεση l Απόδοση φρένων
- Τιμή
- Φινίρισμα ορισμένων πλαστικών στο εσωτερικό
Η νέα GLA σηματοδοτεί για πρώτη φορά την άφιξη της Mercedes στην κατηγορία των μικρομεσαίων ή compact SUV και Crossover μοντέλων, διευρύνοντας παράλληλα σε τέσσερις τις επιλογές της πρώτης οικογένειας μικρομεσαίων μοντέλων της εταιρείας, μετά τις A-Class, B-Class και CLA. Όπως είναι λογικό, η GLA πατά πάνω στο ίδιο πάτωμα με την A-Class, έχοντας το ίδιο εσωτερικό και κινητήρες, όμως με την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος και την επιπλέον πρακτικότητά της, έρχεται για να προσδώσει έναν πιο ελεύθερο «αέρα» και να ικανοποιήσει τα θέλω του αγοραστή των premium μικρομεσαίων SUV και Crossover.
Αισθητικά, για μια ακόμη φορά η Mercedes στη μικρομεσαία κατηγορία μας φέρνει ένα πολύ ελκυστικό αυτοκίνητο, με μοντέρνες γραμμές και γλυπτά σχήματα, το οποίο παράλληλα πάει εντελώς κόντρα στο τετραγωνισμένο παρελθόν των SUV και 4X4 της μάρκας. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το εμφατικό εμπρόσθιο τμήμα, που ενσωματώνει την άρχουσα γρίλια με το αστέρι της Mercedes και πλαισιώνεται από πολύ δυναμικά φωτιστικά. Αντίστοιχα, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει μια ελαφρώς μεγαλύτερη και πιο επιθετική σχεδίαση από αυτή της A-Class, ενώ στο ίδιο μοτίβο έρχεται και το καπό, με τα ιδιαίτερα τονισμένα νεύρα κυρίως στο κέντρο του. Από εκεί και πίσω, οι γραμμές που ακολουθεί η νέα GLA είναι πιο ευδιάκριτα δανεισμένες από την Α-Class, ενώ οι γυάλινες επιφάνειες δεν είναι τόσο μεγάλες, επιτείνοντας το χαρακτηρισμό «Crossover». Πίσω από την άλλη, εντύπωση προκαλούν τα μεγάλα σε διαστάσεις φωτιστικά, αλλά και ο προφυλακτήρας με το διαχύτη.
Κοστίζει 30.488 ευρώ
Η Mercedes GLA 200 με την προσθήκη του αυτόματο κιβωτίου της δοκιμής μας έχει κόστος 30.488 ευρώ με απόσυρση, ένα νούμερο σχετικά αυξημένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη βέβαια, η λίστα του βασικού εξοπλισμού είναι πλήρης, αφού δεν λείπει τίποτα. Σημειώστε πάντως ότι χωρίς το αυτόματο κιβώτιο και με τον ίδιο, πολύ καλό εξοπλισμό, η τιμή της GLA 200 ορίζεται στα 27.970 ευρώ με απόσυρση.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Δυνατή επιλογή με αυτόματο κιβώτιο για επιπλέον άνεση
Η GLA 200 φορά το νεότερης γενιάς, αλουμινένιο και με άμεσο ψεκασμό, 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα της Mercedes. Η έκδοση αυτή μπορεί να είναι αυτή τη στιγμή η αρχική έκδοση στη γκάμα, ωστόσο με την απόδοσή της και τις επιδόσεις της, κάθε άλλο παρά ως «αρχική» μπορεί να χαρακτηριστεί.
Πιο συγκεκριμένα, το μοτέρ των 156 ίππων και 250 Nm ροπής κινεί γρήγορα το νέο crossover της Mercedes, προσδίδοντάς του 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. Παράλληλα, ο κινητήρας αυτός διατηρείται εύρωστος σε όλο το φάσμα περιστροφής του και με γερό τράβηγμα, καταφέρνοντας να διατηρεί σε κάθε περίπτωση τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται στη GLA της δοκιμής μας, είναι το γνωστό7τάχυτο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο σε ένα ακόμη μοντέλο της Mercedesαποδεικνύει τα προτερήματά του κατά τις αλλαγές των σχέσεων, οι οποίες γίνονται γρήγορα και χωρίς καμία χρονική υστέρηση. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Mercedes σε σύμπραξη και με το σύστημα start/stop υπόσχεται μέση τιμή 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 135 γρ./χλμ., τιμές οι οποίες είναι μακράν οι χαμηλότερες μεταξύ των μικρομεσαίων premium SUV και Crossover.
Εσωτερικό: Ποιοτικό, μοντέρνο και με πολύ καλή ευχρηστία
Το εσωτερικό της νέας GLA έρχεται από αυτό της Mercedes A-Class, με τη διαφορά της υψηλότερης θέσης οδήγησης. Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά, το ταμπλό διακρίνεται για την καλαισθησία του, με τους 5 οριζόντιους στρογγυλούς αεραγωγούς, την «αιωρούμενη» λεπτή ψηφιακή οθόνη και το μικρό περβάζι στο ανώτερο τμήμα του, να αποτελούν και πάλι τα τρία πιο χαρακτηριστικά σημεία της εικόνας του. Μπροστά από τον οδηγό, διακρίνουμε το μικρών διαστάσεων, τριάκτινο τιμόνι, που τονίζει το σπορ χαρακτήρα της GLA, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης, ενσωματώνοντας και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, ο οδηγός κάθεται υψηλότερα από την A-Class, έχοντας σχετικά καλή επόπτευση του χώρου, με το κάθισμα να είναι πλήρους ρυθμίσεων όπως και το τιμόνι.
Πολύ καλή ποιότητα και ευχρηστία
Στον ποιοτικό τομέα, η GLA χρησιμοποιεί τα ίδια, πολύ καλά υλικά που γνωρίζουμε από το εσωτερικό των Mercedes A-Class και CLA, με το ανώτερο τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών να ντύνεται από μαλακό στην αφή υλικό.