Η έκδοση με το Grip Control συνοδεύεται από ελαστικά M+S, τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν την άνετη και σίγουρη οδική συμπεριφορά του μοντέλου.

Η έκδοση με το Grip Control συνοδεύεται από ελαστικά M+S, τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν την άνετη και σίγουρη οδική συμπεριφορά του μοντέλου.

Το εσωτερικό του Citroen C4 είναι minimal σε σχεδίαση, αλλά μοντέρνο και πρακτικό, με μικρές λεπτομέρειες (βλ. χειρολαβές) που κάνουν τη διαφορά.

Ο περιστροφικός διακόπτης για το σύστημα Grip Control είναι τοποθετημένος στο κέντρο, χαμηλά στην κεντρική κονσόλα.

Ο 1,6 BlueHDI έχει δώσει πολλές φορές τα διαπιστευτήριά του. Και σε αυτήν την περίπτωση είναι σβέλτος, τραβάει γερά και είναι οικονομικός.

Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 358 λίτρα και τοποθετείται άνω του μ.ο. της κατηγορίας.

Citroen C4 Cactus 1,6 BlueHDI 100 με Grip Control

62.796 Επισκέψεις στο άρθρο (8/11/2017)

Με στάνταρ πλέον το σύστημα Grip Control το Citroen C4 Cactus εμφανίζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των μικρομεσαίων crossover.

What is new
- 1,6 diesel με 100 PS
- Καίει 4,8 λτ./100 χλμ.
- Κοστίζει 17.891 ευρώ
 
Οι ικανότητες ενός 4x2 crossover σε δύσκολα εδάφη και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης δεν μπορούν να συγκριθούν με ένα καθαρόαιμο 4x4 όχημα, όμως ας είμαστε ειλικρινείς: Πόσες φορές θα πάτε σε δύσβατα μονοπάτια; Ποτέ! Αλλά ακόμη και τότε -πιστέψτε μας- ένα 4x2 crossover με σύστημα που μπορεί να παραμετροποιήσει τη λειτουργία του ESP ανάλογα με το έδαφος και ελαστικά M+S θα καλύψουν απόλυτα τις ανάγκες σας. Η παραπάνω «λύση», μάλιστα, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής από τη μεριά των κατασκευαστών, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις αυτά τα «αντικαθιστούν» την τετρακίνηση! Εδώ, δοκιμάζουμε το Citroen C4 Cactus, το οποίο διαθέτει πλέον στάνταρ σύστημα παραμετροποίησης (Grip Control) στις εκδόσεις 1,2 PureTech και 1,6 BlueHDΙ της δοκιμής (σ.σ. πιο πριν υπήρχε διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Rip Curl).

Με 5 προγράμματα λειτουργίας
Το σύστημα Grip Control στο Citroen C4 Cactus, είναι λίγο πολύ γνωστό από άλλα μοντέλα του PSA Group (βλ. Peugeot 2008, Peugeot 3008). Όπως και σε εκείνα, έτσι και εδώ υπάρχει η λειτουργία Standard, ενώ από εκεί και πέρα διατίθενται οι επιλογές Snow, All-terrain, Sand και ESP Off. Έτσι, σε συνδυασμό με τα Mud & Snow ελαστικά -πραγματικά- δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα όταν απομακρυνθείτε από την άσφαλτο και περιπλανηθείτε στο χώμα. Απόδειξη για τα παραπάνω και η προ καιρού δοκιμή του μοντέλου στην έκδοση Rip Curl στην χωμάτινη πίστα δοκιμών του Στέφανου Αττάρτ, από όπου όλα τα 4x2 μοντέλα πέρασαν με ευκολία από τις πίστες που ορίσαμε (βλ. τεύχος 39/2016).

Κινητήρας: Τραβάει και δεν κολλάει
Κάτω από το καπό του Citroen C4 Cactus της δοκιμής βρίσκεται ο γνώριμος πια 1,6 BlueHDI πετρελαιοκινητήρας στην έκδοση των 100 ίππων και 254 Nm ροπής του PSA Group. Αυτός ξεχωρίζει με την οικονομία καυσίμου (σ.σ. στην έκδοση της δοκιμής έχει πετύχει την καλύτερη της κατηγορίας, 4,8 λτ./100 χλμ.), αλλά και τις επιδόσεις του, αφού τραβάει καλά και κινεί με άνεση το ελαφρύ Cactus, τόσο εκτός δρόμου όπου με τη ροπή και μόνο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «ξεκολλήσει» από δύσκολα σημεία, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Τέλος, στα πλεονεκτήματά του προσθέστε και τον τρόπο λειτουργία τους καθώς είναι ήσυχος και χωρίς πολλούς κραδασμούς για diesel.

Εσωτερικό: Μοντέρνο και minimal
Στο εσωτερικό του C4 Cactus της δοκιμής το σκηνικό δεν αλλάζει σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, παρά μόνο έχει προστεθεί ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control στην κεντρική κονσόλα. Κατά τα άλλα, η καμπίνα ξεχωρίζει με τις δύο ψηφιακές οθόνες: Μία πίσω από το τιμόνι και μία στην κεντρική κονσόλα. Έπειτα, το φινίρισμα δεν είναι τέλειο, ο διάκοσμος είναι minimal, αλλά μοντέρνος, ενώ υπάρχουν αρκετές ιδιαιτερότητες (π.χ. οι πίσω πόρτες δεν έχουν κλασική εσωτερική χειρολαβή, οι μπροστινές λαβές θυμίζουν χερούλια βαλίτσας, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι μονοκόμματη, το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και τα πίσω παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ). Τέλος, υπάρχει καλή συναρμογή και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ άνετοι είναι οι προσφερόμενοι χώροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές (358 λτ.).

Στο δρόμο: Ικανό και άνετο
Η οδική συμπεριφορά του Cactus με το Grip Control δεν διαφοροποιήθηκε από τα όσα γνωρίζαμε, παρά τα ελαστικά M+S που φόραγε. Έτσι, με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους, το γαλλικό crossover «στρίβει» και φρενάρει αποτελεσματικά (εδώ τα M+S αυξάνουν ελάχιστα την απόσταση φρεναρίσματος), κρατάει καλά και δεν εμφανίζει περίεργες αντιδράσεις. Επιπλέον, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί προφανώς τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει αρνητικά την οδική συμπεριφορά. Αντίθετα ευνοεί την άνεση, αν και οι εγκάρσιες κακοτεχνίες δεν λειαίνονται εντελώς. Καλοδεχούμενη είναι η αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης και του έντονου τραβήγματος του diesel κινητήρα, ενώ τέλος, ένα πιο επικοινωνιακό τιμόνι και ένας πιο σφιχτός επιλογέας με μικρότερες διαδρομές θα ενίσχυαν ακόμη περισσότερο τη θετική μας γνώμη απέναντί του. 

Η άποψή μας
Με την προσθήκη του συστήματος Grip Control και τα M+S λάστιχα ο crossover χαρακτήρας του Citroen C4 Cactus ολοκληρώθηκε, αφού τώρα μπορείς να αφήσεις πολύ πιο εύκολα την άσφαλτο. Ο 1,6 BlueHDI κινητήρας είναι οικονομικός και ταιριάζει με τον όλο χαρακτήρα του, ενώ στα συν συγκαταλέγεται η τιμή απόκτησης και ο επιπλέον εξοπλισμός που περιλαμβάνει στην εκδόση Feel Navigation, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου και μεταλλικό χρώμα.

+ Εμφάνιση, κατανάλωση, αποτελεσματικότητα φρένων, σύστημα Grip Control
- Αίσθηση επιλογέα – τιμονιού, πλευρική στήριξη καθισματος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center