140.212 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015
Στις προηγούμενες δύο γενιές του έβγαινε αποκλειστικά αυτόματο. Σε αυτήν προσφέρεται προαιρετικά και είναι διπλού συμπλέκτη. Δοκιμάζουμε το αυτόματο smart, το smart δηλαδή όπως το έχουμε μάθει…
Ξεχάστε το ρομποτικό κιβώτιο που ήταν ράθυμο και αργό στις αλλαγές. Το νέο smart εφοδιάζεται πια με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και αν δεν σας λένε τίποτα οι λέξεις ρομποτικό και διπλού συμπλέκτη, τότε να πούμε πως με το προηγούμενο κιβώτιο το fortwo έκοβε ταχύτητα και «γονάτιζε» σε κάθε αλλαγή (φανταστείτε ένα χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη), ενώ με το νέο κιβώτιο οι αλλαγές είναι σαφώς πιο ομαλές, όπως πρέπει δηλαδή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται να κινείται κυρίως μέσα στην πόλη. Με έξτρα κόστος 840 ευρώ Μπορεί στις προηγούμενες δύο γενιές το smart να έβγαινε αποκλειστικά αυτόματο, σε αυτήν όμως το twinamic, όπως ονομάζεται, κιβώτιο των 6 σχέσεων ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το κόστος του στο μοντέλο της δοκιμής με τον 1.000άρη κινητήρα των 71 ίππων ανέρχεται στα 840 ευρώ, και θα λέγαμε πως αξίζει για την ευκολία που προσφέρει. ¶λλωστε και το κόστος ως κόστος για αυτόματο κιβώτιο είναι χαμηλό σε σχέση με τι είθισται…
Με ομαλές αλλαγές Αυτό που σε κερδίζει περισσότερο στο twinamic είναι ο τρόπος που αλλάζουν οι ταχύτητες, παρά η ταχύτητά τους, αφού έχουμε δει και γρηγορότερες από άλλα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Βέβαια, υπάρχει και η επιλογή S όπου τότε οι σχέσεις αλλάζουν πιο ψηλά και επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα. Όσον αφορά, τώρα τις επιδόσεις του κινητήρα με το εν λόγω κιβώτιο να σημειώσουμε πως το μοντέλο δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο από την άλλη ο κινητήρας έχει γραμμική λειτουργία.
Με το ένα χέρι μέσα στην πόλη Η ευελιξία (μικρός κύκλος στροφής και τιμόνι που κόβει) σε συνδυασμό με την ευκολία του κιβωτίου συνθέτουν έναν ιδανικό συνδυασμό για μέσα στην πόλη. Κατά τα άλλα η οδική συμπεριφορά του αυτόματου smart δεν αλλάζει σε σχέση με το χειροκίνητο που σημαίνει ότι λόγω του μικρού μεταξονίου οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές στην καμπίνα, αλλά από την άλλη είναι και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο.