Γεροδεμένα και καλοφινιρισμένα, αλλά σκληρά τα πλαστικά στο ταμπλό, που δε συνάδουν και τόσο με την υψηλή τιμή του Nissan Juke NISMO RS.

Αρκεί να ξεπεράσεις τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος και γρήγορα διαπιστώνεις πως μπορείς να «στηριχτείς» στο πολύ καλό πλαίσιο του Juke NISMO RS και να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα. Από εκεί και πέρα,η οριακή οδήγηση σε στροφιλίκι θα αναδείξει αδυναμίες…

Το GTi των Crossover

137.531 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

To Nissan Juke NISMO RS με τα 218 άλογα προσπαθεί να ενώσει «εις σάρκα μίαν» την πρακτικότητα ενός μικρού crossover με τον καυτό χαρακτήρα ενός GTi.


Eσωτερικό-Χώροι: Με χαρακτηριστικές NISMO πινελιές

Ο πιπεράτος χαρακτήρας του Juke NISMO RS τονίζεται και από τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες του εσωτερικού, όπως το τιμόνι με τις κόκκινες ραφές και τα σημεία λαβής από αλκαντάρα ενώ με το ίδιο υλικό είναι καλυμμένο και το «καπέλο» του πίνακα οργάνων, το κόκκινο φόντο του στροφόμετρου, τα αλουμινένια πεντάλ και τα σήματα «NISMO». Όλα τα λεφτά (μεταφορικά και κυριολεκτικά μιας και κοστίζουν 1.600 €) είναι τα μπάκετ καθίσματα με αλκαντάρα της Recaro. Τα υψηλά πλαϊνά τους θα δυσκολέψουν την είσοδο σε συνδυασμό με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, αλλά προσφέρουν πωρωτική πλευρική στήριξη και αίσθηση.

Κινητήρας-Επιδόσεις: 218 άλογα και να… καίνε

Ο τετρακύλινδρος, 1,6 λτ., turbo, άμεσου ψεκασμού, βενζινοκινητήρας είναι ουσιαστικά αυτός που κινεί το Renault Clio RS και το Juke 1,6 DIG-T, ωστόσο διαθέτει νέα σωθικά (μπιέλες), πιο ελεύθερο σύστημα εξαγωγής και νέα χαρτογράφηση. Το αποτέλεσμα είναι 218 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 280 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ. Στην πράξη το σύνολο θυμίζει παλαιάς κοπής υπετροφοδοτούμενα σύνολα: μέχρι τις 3.000-3.500 σ.α.λ πατάς το γκάζι, περιμένεις και.. τίποτα συναρπαστικό δε συμβαίνει. Η υστέρηση απόκρισης (turbo lag) είναι παραπάνω από αισθητή, ακόμα και στην επιλογή Sport του Nissan Dynamic Control System (υπάρχει ακόμα Eco και Normal). Από εκεί και πέρα όμως και μέχρι τον κόφτη κοντά στις 7.000 σ.α.λ. το μοτέρ ξεσπάει σε δύναμη, αλλά και ήχο!. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 7,0 δλ. σύμφωνα με τη Nissan και η τελική φτάνει στα 220 χλμ./ώρα. Το εργοστασιακό 0-100 για Ford Fiesta ST και Clio RS είναι 6,9’’ και 6,7’’ αντίστοιχα.

Στο δρόμο: GTi Crossover ή Crossover GTi;
Όπως είναι προφανές, οι τεχνικοί της NISMO δε θα μπορούσαν παρά να κάνουν δραστικές επεμβάσεις στο Juke, ώστε να «περάσουν» τα 218 άλογα του κινητήρα στο δρόμο. Έτσι ενίσχυσαν το πλαίσιο για μεγαλύτερη ακαμψία, αύξησαν τη διάμετρο των εμπρός αεριζόμενων δίσκων (από 296 σε 320 χλστ.) και έκαναν αεριζόμενους τους πίσω, έβαλαν 10% σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ και τα συνδύασαν με παχύτερες αντιστρεπτικές και σαν τελική πινελιά επέλεξαν ένα μηχανικό μπλοκέ εμπρός διαφορικό. Η πράξη τους δικαιώνει σε μεγάλο βαθμό. Αρκεί να ξεπεράσεις τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος (λόγω υψηλού κέντρου βάρους και διαδρομών ανάρτησης) και γρήγορα διαπιστώνεις πως μπορείς να «στηριχτείς» στο πολύ καλό πλαίσιο και να κινηθείς εξαιρετικά γρήγορα και με ασφάλεια. Η ανάρτηση λειτουργεί αριστοτεχνικά, χωρίς να κοπανάει και χωρίς να χάνει την αυτοκυριαρχία της, όντας αρκούντως άνετη σε ανωμαλίες. Τα φρένα ξεπερνούν κάθε προσδοκία σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα και ο old school τρόπος λειτουργίας του κινητήρα σε συνδυασμό με τον ήχο σε πωρώνουν. Από εκεί και πέρα και σε «σφιχτές» διαδρομές η οδήγηση που αρμόζει σε ένα GTi δε θα κρύψει αδυναμίες, όπως το νευρικό και χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση τιμόνι, αλλά κυρίως το μεγάλο βάρος μπροστά, την αισθητή υποστροφή ισχύος και την τάση του εσωτερικού προς τη στροφή τροχού για «χαζό» σπινάρισμα λες και δεν υπάρχει μπλοκέ διαφορικό. Σίγουρα θα θέλαμε πιο συμμετοχικό το πίσω μέρος και σίγουρα δεν βρήκαμε την απόλυτη οδηγική απόλαυση στις στροφές, που περιμέναμε από ένα μοντέλο, που στην ούγια του γράφει «ΝISMO».