Υψηλή ποιότητα υλικών και ιδιαίτερα προσεγμένο φινίρισμα στην καμπίνα στην οποία πάντως θα θέλαμε περισσότερο «χρώμα» και πιο έντονες σπορτίφ πινελιές.

Τα τρία μικρά αναλογικά όργανα για το τούρμπο και το λάδι είναι στραμμένα στον οδηγό.

Ο κινητήρας του βενζινοκίνητου Focus ST συνεχίζει το ίδιο δυνατός και εύηχος, αλλά με καλύτερη απόκριση σε όλη την κλίμακα των στροφών.

Ακόμη πιο συναρπαSTικό

137.537 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Με πιο αγριεμένη εμφάνιση, νέο εσωτερικό, αλλά κυρίως με πιο «κοφτερό» στήσιμο , η Ford έκανε τα 250 άλογα του Focus ST να καλπάζουν ακόμη πιο συναρπαστικά.


Η Ford δε θα μπορούσε να αφήσει την πιο καυτή (μέχρι το λανσάρισμα του RS) έκδοση του Focus χωρίς το φρεσκάρισμα, που δέχθηκε ολόκληρη η γκάμα του μοντέλου, το οποίο άλλαξε την σύγχρονη ιστορία και την εικόνα της φίρμας με το μπλε οβάλ. Οι αλλαγές στην εμφάνιση και το στήσιμο το Focus ST (από το Sport Technologies) δεν είναι ριζικές φυσικά, μιας και μιλάμε για μια ανανεωμένη έκδοση, αλλά στοχεύουν να κάνουν ακόμα πιο απολαυστική και fun to drive την σπορ έκδοση του Focus. Όπερ και εγένετο λοιπόν…

Ξεχωρίζει από μακριά
Το φρεσκαρισμένο Focus ST «κάνει μπαμ» από μακριά χάρη στη νέα κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο ST στα αριστερά της, τα μακρόστενα φώτα καθαρού κρυστάλλου, το καπό με τα δύο ιδιαίτερα τονισμένα «νεύρα», το νέο προφυλακτήρα και τους ανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης. Σαν αποτέλεσμα το ST δείχνει πιο τσαμπουκαλίδικο και ψαρωτικό. Διατηρεί την χτυπητή πίσω πτέρυγα και την κεντρικά τοποθετημένη σιαμαία εξάτμιση με την τραπεζοειδή απόληξη, ενώ το σύνολο κολακεύει το διακριτικό body kit. Nα σημειωθεί πως στο Focus ST είναι πλέον διαθέσιμοι και τροχοί αλουμινίου 19 ιντσών κάτι που δεν εξυπηρετεί μόνο το «πάτημα» και την… μόστρα, αλλά δίνει και τη δυνατότητα στα εμπρός αεριζόμενα να μεγαλώσουν από τα 320 στα 335 χλστ.

Eσωτερικό: Με οθόνη αφής και μπάκετ
Στα ενδότερα του Focus ST, τα μπάκετ της Recaro, τα τρία μικρά αναλογικά όργανα (θερμοκρασία και πίεση λαδιού, πίεση turbo) στην κορυφή της κονσόλας και τα σχετικά λογότυπα ορίζουν κατά κύριο λόγο τη διαφορά σε σχέση με τα απλά Focus. Το γνώριμο, αλλά ποιοτικό και καλοφινιρισμένο, σκηνικό συμπληρώνει η νέα, πιο εργονομική, κονσόλα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών για πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC II (τη δεύτερη γενιά του συστήματος πολυμέσων με φωνητικές εντολές της Ford). Στην βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν πλέον νέοι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού. Πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται μια νέα θήκη, με συρόμενο κάλυμμα, για μικροαντικείμενα. Για χωροταξικούς λόγους μικρότερο σε διαστάσεις είναι και το χειρόφρενο, ενώ μπροστά από τον οδηγό έρχεται ένα νέο τριάκτινο τιμόνι, με ιδανική σε πάχος στεφάνη και πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Καμία φυσικά διαφοροποίηση δεν υπάρχει στους χώρους με τις μόνες μας ενστάσεις να αφορούν το ωφέλιμος πλάτος του πίσω καθίσματος και την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (363 λτ.)

Κινητήρας: «Ξυρίζει» σε ήχο και επιδόσεις
Ο 2λιτρος EcoBoost κινητήρας βενζίνης, με διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης συνεχίζει να αποδίδει 250 ίππους με 360Nm ροπής (από 2.000-4.500 σ.α.λ.). Βελτιώσεις στην εισαγωγή και στην χαρτογράφηση έγιναν ώστε να καταστεί πιο άμεση η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και στην πράξη φαίνεται πως έπιασαν τόπο.
Εύρωστος χαμηλά, με γερό τράβηγμα από το ρελαντί και εκρηκτικός όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι, ο κινητήρας λειτουργεί και ακούγεται θαυμάσια χάρη και στο ειδικό αντηχείο της Ford. Μια πιο κοντή κλιμάκωση θα κολάκευε την ευστροφία, αλλά και πάλι οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. Μάλιστα σε σχέση με πριν πετύχαμε καλύτερο 0-100 (6,6 αντί 6,7 δλ.) με την τελική να παραμένει στα 250 χλμ./ώρα. Πάντως η θεωρητική μέση κατανάλωση των 6,8 λτ./100 χλμ. είναι ουσιαστικά αδύνατο να επιτευχθεί στην πράξη, ειδικά αν έχεις ανήσυχο δεξί πόδι. Οι μετρήσεις μας έδειξαν νούμερα κοντά στα 10,5 λτ./100 χλμ., ενώ με το γκάζι στο πάτωμα η αύξηση στην κατανάλωση ξεπερνά το 50%, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα «καυτά» turbo μικρομεσαία μοντέλα. 

Στο δρόμο: Η χαρά του οδηγού
Οι άνθρωποι της Ford θέλησαν να κάνουν το Focus ST ακόμη πιο οδηγοκεντρικό γιΆ αυτό και έκαναν μικροβελτιώσεις στο τιμόνι και στην ανάρτηση (φαρδύτερα μετατρόχια, νέα μπροστινά ελατήρια, πιο σφιχτά αμορτισέρ εμπρός-πίσω, πιο άκαμπτα υποπλαίσια και πιο σκληροί ελαστικοί σύνδεσμοι). Το αποτέλεσμα; Απολαυστικό! Αν και δεν είναι ελαφρύ (1.437 κιλά με οδηγό), το νέο ST μεταφέρεται «αέρινα» και εύστοχα εκεί που σημαδεύει ο οδηγός. Ακριβές, άμεσο και πειστικό turn in, συνοδευόμενο από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προς όφελος της τοποθέτησης και της ομαλής έκβασης των όποιων αντιδράσεων, ολοκληρώνουν την μεγάλη εικόνα. Η ευχαρίστηση ανεβαίνει κατακόρυφα χάρη στην ηχητική μελωδία, που ενισχύεται από το αντηχείο της Ford, αλλά και από την ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί θαυμάσια τόσο χαμηλά, όσο και βαθειά στα κόκκινα. Αν και θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένο το μπάκετ και ένα κλικ πιο μπροστά τον «γλυκό» σε αίσθηση, αλλά όχι πωρωτικό, επιλογέα του κιβωτίου, το Focus ST μας πήρε τα μυαλά. Το εμφανώς βελτιωμένο τιμόνι, η ανάρτηση, τα φρένα και το πλαίσιο συμπεριφέρονται ορχηστρικά και το ST δεν σπαταλά μέτρα και δευτερόλεπτα στην διαδρομή, διατηρώντας μια ξεχωριστή επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό. Κάποιοι ανταγωνιστές προσφέρουν περισσότερα άλογα ή/και προγράμματα παραμετροποίησης κινητήρα ή/και αναρτήσεων. Την «γλύκα» και την ρυθμισιμότητα του ST όμως όχι. Οι μηδενικές κλίσεις σε προτρέπουν να ορμήξεις σε όποια στροφή και αν το παρακάνεις τότε το εξελιγμένο και επανασεταρισμένο ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control θα παρέμβει για να περιορίσει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Χωρίς κάποιο εξελιγμένο σύστημα μπροστινής ανάρτησης, ένα «ψαρεματάκι» στο τιμόνι θα το εντοπίσεις (250 άλογα σε δύο τροχούς είναι αυτά), αλλά και πάλι το ST δεν θα προβληματίσει χάρη και στο ESP με 3 στάδια λειτουργίας (On, Sport Mode και Off). Το ESP μάλιστα λανσάρει το Enhanced Transitional Stability της Ford, που παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και για να ενεργοποιεί τα ηλεκτρονικά κατάλληλα προς όφελος της οδηγικής ευχαρίστησης.