Tο αμάξωμα του 500X ξεχωρίζει για το πλήθος των καμπύλων και την «γραμμή» της οροφής του.

Όμορφο, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο το εσωτερικό του νέου Fiat 500X.

Τραβάει καλά, έχει ικανό εύρος λειτουργίας, αλλά στην πράξη θα τον θέλαμε λίγο πιό ραφιναρισμένο και οικονομικό.

Οι κλίσεις είναι απρόσμενα περιορισμένες, η ανάρτηση ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν απόλυτη σιγουριά και το κυριότερο το κράτημα του Fiat 500X είναι τονισμένο.

Το ....ιδιαίτερο Compact Crossover

137.542 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Δοκιμάζουμε το νέο Fiat 500X, το νέο compact crossover της ιταλικής φίρμας, που δικαιολογημένα θα τραβήξει το ενδιαφέρον των αγοραστών.


Το 500X είναι το compact διαστάσεων όχημα ελεύθερου χρόνου της Fiat, αποτελώντας το τέταρτο μέλος της οικογένειας «500» μετά τα 500, 500C και 500L. Το 500Χ σε κερδίζει με το καλημέρα μιας και διατηρεί το ξεχωριστό στιλ και το χαρακτήρα, που διέπει όλη τη γκάμα των μοντέλων της σειράς 500. Να σημειωθεί εδώ πως το 500Χ εκτός από την προς δοκιμή έκδοση City, είναι διαθέσιμο και στις εκδόσεις Cross και Cross Plus, που ενσωματώνουν πιο off road χαρακτηριστικά, όπως ποδιές και προφυλακτήρες, εξασφαλίζοντας καλύτερες γωνίες αναρρίχησης. Πίσω στο θέμα μας τώρα, το γλυκύτατο Fiat 500X με τον φορολογικά ορθό πετρελαιοκινητήρα 1,6 MTJ των 120 ίππων.

Με τη σχεδιαστική συνταγή του 500
Το αμάξωμα του 500X ξεχωρίζει για το πλήθος των καμπύλων του, ενώ εντύπωση προκαλούν τα στρογγυλεμένα φώτα, τα οποία περιβάλλονται από πλαϊνά μαύρα πλαστικά προστατευτικά. Στο εμπρόσθιο τμήμα, η γρίλια της μάσκας είναι και αυτή ποτισμένη από το στυλ του 500, όπως και τα πίσω φώτα. Σημαντικό στοιχείο του Fiat 500X αποτελεί το γεγονός ότι οι διαστάσεις διατηρήθηκαν «μαζεμένες» με το συνολικό μήκος να είναι 4.248 χλστ. 

Κινητήρας-Επιδόσεις: «Tραβάει» γερά, καίει λογικά
Ο 1,6 λτ. Multijet II turbodiesel του 500Χ της δοκιμής είναι ένας δοκιμασμένος κινητήρας. Διαθέτοντας την τελευταία λέξη της diesel τεχνολογίας (common rail, 16V και turbo μεταβλητής γεωμετρίας) αποδίδει 120 άλογα και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Δείχνει να ταιριάζει «γάντι» στο προσθιοκίνητο μοντέλο της δοκιμής. Στην πράξη θα τον θέλαμε πιο ραφιναρισμένο, αλλά είναι ελαστικός με αρκετά μεγάλο φάσμα ωφέλιμης λειτουργίας και καλή απόκριση, ειδικά στην επιλογή Sport του Mood Selector.
Μέσω του περιστροφικού διακόπτη που υπάρχει στην βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία διαφορετικά προγράμματα, σύμφωνα με τον τρόπο οδήγησης του. Το Mood Selector, επιδρά στον κινητήρα, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης ή τετρακίνησης).
Διαθέσιμες επιλογές είναι: Auto (για άνεση και οικονομία στην κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για καλύτερες επιδόσεις) και All weather (όταν ο οδηγός κινείται σε δρόμο με μειωμένη πρόσφυση). To 500Χ δείχνει ιδιαίτερο «ζωντανό» στην καθημερινή χρήση, με τονισμένες ρεπρίζ. Στα θετικά του 500Χ αξίζει να μπει και το έξυπνα κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο με το ακριβή και ευχάριστο επιλογέα. Η Fiat υπόσχεται κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ, αλλά στην πράξη νούμερα από 6,8-7,3 λτ./100 χλμ. είναι πιο ρεαλιστικά.

Εσωτερικό: Μοδάτο και πρακτικό
Εμφανώς επηρεασμένο από το στυλ του 500 είναι και το εσωτερικό του 500Χ. Σίγουρα υπάρχουν αλλαγές, που προσδίδουν μοναδικότητα, αλλά σε γενικές γραμμές ο trendy σχεδιασμός κάνει μπαμ. Στο ταμπλό ξεχωρίζει το οριζόντιο φιλέτο στο χρωματισμό του αμαξώματος, αλλά και η ενσωματωμένη οθόνη 5 ή 6,5 ιντσών του συστήματος Uconnect, το οποίο προσφέρει Bluetooth με φωνητικές εντολές.
Υπάρχει και η δυνατότητα για σύστημα πλοήγησης της TomTom. Πιο κάτω τοποθετούνται οι αεραγωγοί, ενώ χαμηλότερα έρχονται τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού, που γνωρίζουμε από το 500L. Μπροστά από τον οδηγό, διακρίνεται το μικρό σε μέγεθος τριάκτινο τιμόνι, αλλά κυρίως ο πίνακας οργάνων με τα κυκλικά επάλληλα στοιχεία. Αριστερά υπάρχει αναλογικό ταχύμετρο, δεξιά στροφόμετρο και ανάμεσα μια μικρή οθόνη για ψηφιακή απεικόνιση των πληροφοριών από το trip computer, τη θερμοκρασία ψυκτικού υγρού και την ποσότητα καυσίμου. ¶ξια λόγου εργονομικά σφάλματα δεν διαπιστώνεις, η δε κατασκευή ικανοποιεί απόλυτα, τόσο σε ότι αφορά στην ποιότητα του αφρώδους πλαστικού στο πάνω και κάτω μέρος του ταμπλό, όσο και στην συναρμογή και το φινίρισμα.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και ικανό
H οδήγηση του Fiat 500X είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Κατ αρχάς είναι η ψηλή θέση οδήγησης, που εξασφαλίζει πανοραμική ορατότητα προς τα μπροστά (οι φαρδιές πίσω κολώνες δυσκολεύουν στην όπισθεν και η κάμερα είναι ένα χρήσιμο έξτρα). Μετά έρχεται ο ευχάριστος επιλογέας του κιβωτίου και το καλό ηλεκτρικό τιμόνι, που προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και ακρίβεια.
Από εκεί και πέρα το 500Χ σε κερδίζει με τη σταθερότητά του. Στον ανοιχτό δρόμο είναι στιβαρό και πατάει γερά. Το μόνο που θα ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τις μπροστινές κολώνες, αλλά και κάποιοι θόρυβοι από την ανάρτηση, όταν οι τροχοί περνούν από ανωμαλίες. Στις στροφές, η εικόνα του 500Χ ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο των compact μοντέλων της κατηγορίας.
Οι κλίσεις είναι απρόσμενα περιορισμένες, η ανάρτηση (με γόνατα ΜακΦέρσον σε κάθε τροχό) ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν απόλυτη σιγουριά και το κυριότερο το κράτημα είναι τονισμένο. Το 500Χ αντιστέκεται σθεναρά στην υποστροφή με τους έξτρα τροχούς των 18 ιντσών να βοηθούν στο κράτημα, αλλά να ταλαιπωρούν παραπάνω στις ανωμαλίες. Οι προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο δίνουν περιθώριο για διορθώσεις, όπως φυσικά και το στάνταρ ESP, που επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά.
Ωστόσο, η έκδοση City δεν δείχνει να αγαπάει και τόσο την περιπέτεια. Τα 162 χλστ. απόστασης από το έδαφος είναι αρκετά για να «περπατήσεις» σε χωματόδρομο και να «σκαρφαλώσεις» σε πεζοδρόμια, αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και η απουσία έστω συστήματος Traction+ (υπάρχει στις εκδόσεις Cross και Cross Plus, το γνωρίζουμε από τις Trekking εκδόσεις των Panda και 500L και επενεργεί στο ESP για καλύτερη πρόσφυση εκτός δρόμου υποκαθιστώντας εν μέρει την τετρακίνηση) δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για κίνηση στο γρασίδι, στη λάσπη ή στο χιόνι.