O 1,6 dCi επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις χάρη και στην τετρακίνηση και τα 320 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από χαμηλά.

Ποιοτικό στην κατασκευή και μοντέρνο στη σχεδίαση είναι το εσωτερικό του ιαπωνικού crossover.

Top επιλογή

137.530 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Το δημοφιλέστερο των SUV φοράει τον καλό diesel κινητήρα 1,6 με τους 130 ίππους και εξοπλίζεται με τετρακίνηση, για να αναδείξει το πιο ολοκληρωμένο πρόσωπό του.

Κινητήρας-επιδόσεις: Πολύ δύναμη και οικονομία

Κάτω από το καπό του Nissan Qashqai της δοκιμής βρίσκεται ο γνωστός 1,6 dCi του ομίλου Renault - Nissan, ο οποίος με 130 ίππους και 320 Nm εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Μάλιστα, τα νούμερα που εμφανίζει είναι ακόμη καλύτερα σε σχέση με την 2κίνητη έκδοση χάρη στην πρόσφυση και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και την πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Έτσι, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ.(από 10,2 δλ.), ενώ το 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα με 4η και 5η σε 6,5 και 9,6 δλ. (από 6,6 και 9,8), ενώ με 5η και 6η σχέση σε 8,8 και 12 δλ. αντίστοιχα (από 9,5 και 12,9 δλ.). Στην πράξη λοιπόν ο εν λόγω κινητήρας έχει πολλή δύναμη από τις χαμηλές στροφές, ενώ το «χάιδεμα» του δεξιού πεντάλ είναι αρκετό για να εκτοξεύσει το αμάξωμα χωρίς να κατεβάσεις σχέση, πράγμα που βοηθάει σε μια προσπέραση. Όσον αφορά στην κατανάλωση, αυτή είναι κατά 0,5 λτ./χλμ. μεγαλύτερη σε σύγκριση με την 2κίνητη εκδοχή, νούμερο όμως λογικό ένεκα των περισσότερων τριβών από την τετρακίνηση. Στην πράξη η διαφορά είναι μικρή αφού κατά την μέτρηση είδαμε 6,9 δλ./100 χλμ. Τέλος, «όμορφα» δουλεύει το start&stop, ενώ από πλευράς θορύβου και κραδασμών αυτοί είναι ελάχιστοι.

Εσωτερικό-Χώροι: High-tech και ποιοτικό
Το εσωτερικό του Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 είναι μοντέρνο σχεδιαστικά, ποιοτικό στην κατασκευή και πρακτικό από πλευράς εργονομίας και χώρων. Έτσι, όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή θέση τοποθετημένα, και αρκετές θέσεις υπάρχουν για να αποθηκεύσεις τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας. Αναφορικά με τον διακόπτη της τετρακίνησης, αυτός είναι λίγο «κρυμμένος» αριστερά στο ταμπλό και κάτω από τα φώτα, από την άλλη όμως δεν είναι και ένας διακόπτης που χρειάζεται να χειρίζεσαι συνεχώς, άρα καλώς έχει μεταφερθεί εκεί (στην προηγούμενη γενιά βρισκόταν δίπλα στο χειρόφρενο). Επιπλέον, από πλευράς χώρων, με άνεση θα καθίσουν πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Οδική συμπεριφορά: Με αίσθηση «χαμηλού» επιβατικού
Αυτό που κάνει το Nissan Qashqai 1,6 dCi 4x4 εντυπωσιακό είναι η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η αίσθηση οδήγησης ακριβότερου αυτοκινήτου. Η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το χαμηλό επίπεδο θορύβου και τα άνετα καθίσματα, ταξιδεύεις ξεκούραστα. Μάλιστα, σε σχέση με τις 2κίνητες εκδόσεις το τετρακίνητο έχει πίσω πολλαπλούς συνδέσμους με αποτέλεσμα οι πίσω να αισθάνονται ακόμη πιο άνετα στις ανωμαλίες. Από την άλλη έχει γερό «πάτημα», η τετρακίνηση δουλεύει άμεσα και δεν αντιλαμβάνεσαι την απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος με συνέπεια να ταξιδεύει, στρίβει και φρενάρει σαν ένα κανονικό επιβατικό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση αν και ελαφρύ σε βάρος, ο επιλογέας του 6τάχυτου κιβωτίου δεν προβληματίζει και τα φρένα είναι υπέρ-αποτελεσματικά, αφού για το 100-0 χλμ./ώρα χρειάζονται 36,6 μέτρα.