Οι αλλαγές στη σχεδίαση έκαναν τον Toyota Auris να δείχνει πιο… σοφιστικέ και δυναμικό.

H κεραία-πτερύγιο καρχαρία ξεχωρίζει.

Πιο «αιχμηρό» το εμπρός μέρος του Auris.

Στάνταρ οι τροχοί αλουμινίου 16 ιντσών.

Αναβαθμισμένη ποιότητα και πιο premium εικόνα στο εσωτερικό του νέου Toyota Auris

Απόλυτα ραφιναρισμένος σε λειτουργία ο νέος 1.200άρης turbo βενζινοκινητήρας του Auris, που αποδίδει 116 άλογα και πλούσια ροπή από χαμηλά.

To Pre-Collision System είναι μέρος του Toyota Safety Sense. Αποτρέπει τις συγκρούσεις μέχρι τα 30 χλμ./ώρα και μειώνει τη σφοδρότητά τους μέχρι τα 80 χλμ./ώρα.

Ολοκλήρωση

137.536 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Το φρεσκαρισμένο Toyota Auris απέκτησε τον turbo κινητήρα και τα high-tech συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, που έψαχνε, για να ολοκληρωθεί και να καταξιωθεί στην κορυφή των μικρομεσαίων.

Kaizen το λένε στην μακρινή Ιαπωνία. Φιλοσοφία της συνεχούς εξέλιξης θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε εμείς εδώ στην Ελλάδα. Όπως και να λέγεται, η ουσία είναι πως η Toyota με μελετημένες κινήσεις βελτίωσε τη σημερινή, 2η γενιά Auris, με στόχο την παραμονή στην κορυφή των πωλήσεων. Βασικό όπλο στην προσπάθεια της Toyota, είναι ο νέος, χαμηλού κυβισμού, turbo κινητήρας και τα εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και άνεσης. Τα στοιχεία αυτά έλειπαν από τη γκάμα του Auris και από τη στιγμή που χαρακτήριζαν το σύνολο σχεδόν του ανταγωνισμού, το κενό ήταν ακόμα πιο αισθητό. Όχι πια μιας και η ανανέωση του Auris ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για να πάρει το ιαπωνικό μικρομεσαίο το δρόμο προς την ολοκλήρωση.

Κινητήρας-επιδόσεις: Επιτέλους turbo
Ο νέος 1,2 turbo κινητήρας του Auris αποδίδει 116 άλογα και 185 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Είναι 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού και χαρακτηρίζεται από το Σύστημα Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Όπου VVT-i βάλτε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Το W φανερώνει πως η Toyota ενσωμάτωσε την μεταβολή χρονισμού με υστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής σε έναν τυπικό κινητήρα κύκλου Otto. Έτσι ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά φορτία με κύκλο Atkinson και σε κανονικά/υψηλά φορτία με κύκλο Otto. Η Toyota έχει πείρα από τον κύκλο λειτουργίας Atkinson μιας και τον χρησιμοποιεί στους κινητήρες βενζίνης των υβριδικών της μοντέλων. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι η πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών με εξαιρετικά πολιτισμένη, ήσυχη και μεταξένια λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να φανερώνει την παρουσία turbo. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει κάπως ράθυμος, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. έχει δύναμη μέχρι και τον κόφτη. Οι μακριές σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου με τον γλυκό και απόλυτα θετικό επιλογέα δεν κολακεύουν ιδιαίτερα τις ρεπρίζ, που πάντως είναι μακράν καλύτερες του ατμοσφαιρικού Auris 1,33. Ενδεικτικά τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η έρχονται σε 9,0 έναντι 11,9 δλ. και τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 13,4 έναντι 17,0 δλ. Το 0-100 είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας (9,7 δλ. τώρα και 11,7 στο 1,33). Η Toyota για τις εκδόσεις με τροχούς 16 ιντσών υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στα 6,8 λτ./100 χλμ., που κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Εσωτερικό: Πιο high-tech και πιο ποιοτικό
Αισθητή με την πρώτη κιόλας ματιά είναι η αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας και της σχεδίασης στην καμπίνα του νέου Toyota Auris. Μαλακά υλικά, αψεγάδιαστο φινίρισμα και πιο μοντέρνα σχεδίαση στο ταμπλό κάνουν έκδηλη την πιο premium προσέγγιση του θέματος. Στο κέντρο του νέου πίνακα οργάνων υπάρχει πλέον μια έγχρωμη TFT οθόνη 4,2 ιντσών για τις βασικές πληροφορίες, ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο διαθέτουν τρισδιάστατα πλαίσια. Ακόμα πιο high-tech τόνο δίνει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Toyota Touch II στο κέντρο του ταμπλό, που διαθέτει πλήκτρα, τα οποία λειτουργούν επίσης με την αφή. Οι αεροπορικοί τύποι διακόπτες χειρισμού του συστήματος κλιματισμού συμβάλουν και αυτοί ώστε το το εσωτερικό του νέου Auris να δείχνει φρέσκο και μοντέρνο.
Όσο για την συναρμογή και την εργονομία; Ούτε και εδώ υπάρχει ουσιαστικά κάτι μεμπτό. Σχετικά με την πρακτικότητα, υπάρχουν αρκετές θήκες για να ακουμπήσεις μικροπράγματα, ενώ η θήκη μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων έχει πλέον καπάκι. Θα την θέλαμε όμως λίγο μεγαλύτερη, όπως και τις θήκες στο πλάι της πόρτας.

Στο δρόμο: Ήσυχο, ραφιναρισμένο και απόλυτα ασφαλές
Οι τεχνικοί της Toyota ρύθμισαν εκ νέου αμορτισέρ και ελατήρια, έκαναν μικροεπεμβάσεις στο ηλεκτρικό τιμόνι, στους ελαστικούς συνδέσμους και τις αντιστρεπτικές της ανάρτησης και τόνισαν την ηχομόνωση στοχεύοντας στην αναβάθμιση των οδικών χαρακτηριστικών του Auris. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει απόλυτα.
Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και σε αυτό βοηθά ο ήσυχος σε λειτουργία κινητήρας αλλά και η πειστική ηχομόνωση. Το Auris ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες είναι εμφανώς πιο αθόρυβο και κυρίως «πατάει» πιο αρχοντικά και στρίβει με απόλυτη ασφάλεια. Οι κλίσεις δεν είναι μικρές, αλλά σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά, κρατάει μια χαρά και κυρίως αντιδρά προβλέψιμα και απόλυτα προοδευτικά. Δεν αιφνιδιάζει και δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Τα διπλά ψαλίδια της πίσω ανάρτησης δουλεύουν εξαιρετικά τόσο σε ότι αφορά στην απορρόφηση των ανωμαλιών, όσο και στο να κρατάνε την ουρά σε μόνιμη επαφή με την άσφαλτο.
Το βελτιωμένο σε αίσθηση τιμόνι είναι αρωγός του οδηγού, αν και παραμένει κάπως ελαφρύ, και χωρίς να πείθει απόλυτα σε αίσθηση. Αντίθετα, τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά. Τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εξασφαλίζουν άνετα ταξίδια. Η ενεργητική ασφάλεια έχει απογειωθεί χάρη στο Toyota Safety Sense, ενώ χαρακτηριστική είναι πλέον η σταθερότητα ακόμα και στην τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα. Το ανανεωμένο Toyota Auris είναι στο δρόμο, όπως θα έπρεπε να ήταν εξ΄αρχής.

Τεχνολογία: Toyota Safety Sense
Στάνταρ είναι στο Toyota Auris 1,2Τ η δέσμη τεχνολογιών Toyota Safety Sense, που αποτελείται από τέσσερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Το πρώτο είναι το Pre-Collision System το οποίο μπορεί να φρενάρει πλήρως το όχημα σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα αν η κάμερα και οι αισθητήρες λέιζερ που είναι τοποθετημένοι στο παρμπρίζ ανιχνεύσουν κάποιο εμπόδιο μπροστά. Το Lane Departure Alert ειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν ακούσια αλλαγή λωρίδας, ενώ το Road Sign Assist έχει την ικανότητα να διαβάζει πινακίδες του δρόμου και να τις απεικονίζει στην οθόνη. Τέλος το Auto High Beam, αφορά στην αυτόματη απενεργοποίηση της μεγάλης «σκάλας» των φώτων όταν έρχεται αυτοκίνητο από το απέναντι ρεύμα ή υπάρχει άλλο αυτοκίνητο μπροστά . Όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν υπάρχει αυτόματη επενεργοποίηση.