Η σχεδίαση του νέου TT εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό, πολυτέλεια και τεχνολογία, σε μια φόρμα που παραπέμπει σε αυτή των προηγούμενων TT.

Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και η σχεδίαση παραδίδει μαθήματα μινιμαλισμού.

Το καλύτερο ΤΤ!

137.538 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Το TT τρίτης γενιάς έρχεται πιο σπορτίφ από ποτέ, με κορυφαία στοιχεία τεχνολογίας, αλλά και με έναν οικονομικό χαρακτήρα στην «ultra» TDI έκδοση της δοκιμής.

Είναι high-tech και το δείχνει
Σχεδιαστικά, το νέο Audi TT είναι αυτό που περιμένει κανείς από ένα νέο TT: Ήτοι αμάξωμα με πολλές καμπύλες, τονισμένους θόλους γύρω από τους τροχούς, αλλά και τους χαρακτηριστικούς πίσω ώμους όλων των TT. Ακόμα και τα πίσω φανάρια δείχνουν σαν μια σχεδιαστική μίξη αυτών του πρώτου με του δεύτερου TT, ενώ και η αναρτώμενη πίσω αεροτομή, έρχεται από το προηγούμενο μοντέλο. Υπάρχουν όμως και αρκετά νέα στοιχεία, που κάνουν τη διαφορά, όπως είναι το πιο επιθετικό από ποτέ εμπρόσθιο τμήμα, το μακρύτερο κατά 37 χλστ. μεταξόνιο που στέλνει στις άκρες τους τροχούς (το αμάξωμα παραμένει στο ίδιο μήκος των 4,177 μ.), αλλά και τα all-LED πίσω φώτα. Το τελικό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα TT που εκπέμπει πολυτέλεια και τεχνολογία, δίνοντας παράλληλα τον απαραίτητο συνεκτικό δεσμό με το παρελθόν. Σημειώστε ότι μέσα σε όλα έχει κατέβει και ο αεροδυναμικός συντελεστής στο cd:0,29 με οφέλη σε κατανάλωση, θόρυβο και επιδόσεις.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Diesel μοτέρ με γρήγορες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση
Ο 2λιτρος turbodiesel του ΤΤ της δοκιμής, μας είναι ένα γνωστό μηχανικό σύνολο που βρίσκεται κάτω από το καπό αυτοκινήτων του Group όπως το VW Golf GTD. Στα χαρακτηριστικά του ξεχωρίζουμε τόσο τη δύναμη των 184 ίππων, όσο και κυρίως, την άφθονη ροπή των 380 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Με τον κινητήρα αυτό κάτω από το καπό του, το νέο TT μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα των βενζινοκίνητων εκδόσεων που είχαμε οδηγήσει στο εξωτερικό, ωστόσο η πλούσια ροπή του κινητήρα και το στροφάρισμά του από πολύ χαμηλά, σε συνδυασμό και με το χαμηλό βάρος (1.265 κιλά) αλλά και το σφιχτό 6άρι μηχανικό κιβώτιο, του προσφέρουν πολύ γρήγορες επιδόσεις. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατασκευής (4,2 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η Audi), με ένα νούμερο στα 7,0 λτ./100 χλμ. να είναι πιο ρεαλιστικό. Σημειώστε ότι αυτή η έκδοση του TT εντάσσεται στα «ultra» μοντέλα της Audi, αφού φέρει μια σειρά από μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας και καυσίμου (Start/ Stop, αεροδυναμική, τεχνολογίες χαμηλού βάρους κ.λπ.).

Εσωτερικό: Έμφαση στην ποιότητα και με super high-tech στοιχεία
Στο εσωτερικό του νέου TT η Audi έχει επιλέξει μια άκρως μινιμαλιστική σχεδίαση, η οποία παράλληλα, εκφράζει και τον high-tech χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Μεγάλος πρωταγωνιστής είναι ο νέος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Audi Virtual Cockpit) με μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών, ο οποίος παρέχει πρόσβαση μέσω ευκρινέστατης προβολής, σε όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας, ασφάλειας και πλοήγησης του αυτοκινήτου, καθώς και στο trip computer. Παράλληλα, απεικονίζει – ψηφιακά πάντα – το ταχύμετρο και στροφόμετρο, αλλά και όλους τους δείκτες θερμοκρασίας, βενζίνης κ.λπ. Στο ίδιο μινιμαλιστικό μοτίβο έρχεται και η τοποθετήση των χειριστηρίων του κλιματισμού μέσα στους κεντρικούς αεραγωγούς. Όλη αυτή η ασυνήθιστη διάταξη μπορεί να είναι πλήρως ευκρινής και εντυπωσιακή, όμως στην πράξη, θέλει μια κάποια συνήθεια το γεγονός ότι δεν υπάρχει δεύτερη οθόνη ενδείξεων, αφού π.χ. δεν μπορεί κανείς να έχει ταυτόχρονα ανοικτό τον χάρτη του navi και το trip computer ή τον χάρτη και το πλήρες μενού του ραδιοφώνου κ.ο.κ. Επίσης, ο συνοδηγός δεν μπορεί να εμπλακεί κάπου ώστε π.χ. να βοηθήσει τον οδηγό να βάλει μια διεύθυνση στο navi, αφού δεν έχει πρόσβαση σε καμία οθόνη! Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό του νέου TT δεν μπορούμε να μην αποδώσουμε τα εύσημα στην κορυφαία ποιότητα των υλικών και της συναρμογής τους, όπως και στην πολύ καλή θέση οδήγησης, που ρυθμίζεται σε ένα μεγάλο εύρος και μπορεί να έρθει μέχρι και πολύ χαμηλά, δίνοντας μια σπορ αίσθηση στον οδηγό. Στους χώρους τέλος, υπάρχει περισσότερος χώρος από ποτέ για τους εμπρόσθιους επιβάτες, όμως και πάλι στο πίσω μέρος δεν θα χωρέσουν ούτε παιδιά.

Στο δρόμο: Απολαυστικό και με κορυφαία φρένα
Η οδηγήση του νέου TT είναι και αυτή που αποκαλύπτει πιο ξεκάθαρα τις προθέσεις των ανθρώπων της Audi να προσδώσουν σε αυτό το TT έναν πιο σπορ χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά. Με το νέο πλαίσιο (MQB) υπό μάλης, το TT ελαφραίνει, γίνεται πιο άκαμπτο και παράλληλα, αποκτά μια «σπιρτάδα» και αμεσότητα, που δεν είχαμε δει ξανά στις προηγούμενες γενιές του. Αυτό, έχει άμεσα οφέλη τόσο στην άνεση αφού το αυτοκίνητο περνά σαν «ένα πράγμα» πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες, όσο και φυσικά, στα οδικά του χαρακτηριστικά, που προκαλούν περισσότερο από ποτέ για πίεση και οδηγική απόλαυση. Έτσι, σε ένα δρόμο με στροφές, το TT θα στρίψει γρήγορα, με απόλυτη ασφάλεια και κυρίως, πιο άμεσα από ποτέ.
Η συμμετοχικότητα του πίσω μέρος μπορεί να λείπει και το πλασάρισμα πριν τη στροφή δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί, ωστόσο μένοντας στις γραμμές του, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα και κυρίως, με περισσότερη ασφάλεια από κάθε άλλη φορά. Στο ίδιο μήκος κύματος έρχονται και τα κορυφαία φρένα, τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ ακινητοποίησαν στις μετρήσεις μας το TT από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 33,7 μέτρα.