Η ποιότητα κύλισης και η προσφερόμενη άνεση του ανανεωμένου Q3 είναι κορυφαία. Τα πάτημά του είναι σίγουρο και τα φρένα πολύ δυνατά.

Ο γνωστός κινητήρας βενζίνης με turbo και άμεσο ψεκασμό 1,4 TFSI των 150 ίππων συνδυάζεται με σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (CoD) μειώνοντας κατανάλωση και ρύπους στα χαρτιά, σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο.

Πάει και με 2 κυλίνδρους…

137.526 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Το Audi Q3, είναι ένα εκ των best seller στην κατηγορία του, που έχει φρεσκάρει την εμφάνισή του, αλλά και «φοράει» τον κινητήρα 1,4 TFSI των 150 ίππων, πλέον, με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (CoD)


Το πρώτο compact SUV της Audi, το Q3, που παρουσιάστηκε το 2011, πέρασε από το τραπέζι του πλαστικού για να κάνει κάποιες αισθητικές επεμβάσεις, που τις συνδυάζει με μια γκάμα πιο οικονομικών κινητήρων. Με δεδομένο το υψηλό επίπεδο κατασκευής και την premium τοποθέτηση στην αγορά, το δοκιμάζουμε με το νέο (και πιο δημοφιλή στην Ελλάδα) κινητήρα 1,4 TFSI των 150 ίππων, που, πλέον συνδυάζεται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (Cylinder on Demand – CoD). 

Εμφάνιση: Μάσκα ομορφιάς
Το ανανεωμένο Audi Q3 χαρακτηρίζεται από τις αλλαγές στη σχεδίασή του, κυρίως μπροστά. Εδώ, οι σχεδιαστές της Audi έχουν τονίσει τη χαρακτηριστική πολυγωνική γρίλια της μάσκας, με τα ανώτερα άκρα της να εφάπτονται πλέον πάνω στα εμπρόσθια φωτιστικά, που έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρώς και φέρουν στάνταρ Xenon λαμπτήρες με LED φώτα ημέρας, τα οποία καταργούν την ανάγκη για προβολείς ομίχλης. Αλλαγμένος είναι και ο προφυλακτήρας στο κάτω κυρίως τμήμα του, ενώ ελαφρώς μεγαλύτερες είναι οι πλαϊνές εισαγωγές. Μικρότερες είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα, εκεί όπου η Audi έχει λειάνει ελαφρώς τις άκρες των φωτιστικών και έχει φρεσκάρει την εικόνα του προφυλακτήρα, στο κομμάτι του διαχύτη, ενώ υπάρχουν και χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Επίσης, υπάρχει και νέα γκάμα τροχών αλουμινίου.

Κινητήρες-Κιβώτιo: Οικολογική αναβάθμιση
Ο γνωστός 4κύλινδρος κινητήρας 1,4 TFSI πλέον έχει εφοδιαστεί με το σύστημα απενεργοποίησης των μεσαίων κυλίνδρων (Cylinder on Demand – CoD), με απόδοση που παραμένει στους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, αλλά με μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. (από 5,9 λτ./100 χλμ. που έκαιγε το προηγούμενο μοντέλο με τον ίδιο κινητήρα χωρίς CoD) και εκπομπές CO2 127 γρ./χλμ. (από 137 γρ./χλμ. χωρίς CoD). Στην έκδοση της δοκιμής, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, η κατανάλωση φτάνει στα 5,9 λτ./100 χλμ. και οι ρύποι στα 133 γρ./χλμ. (από 6,2 λτ./100 χλμ. & 145 γρ./χλμ.) Το μοτέρ αυτό τοποθετείται για πρώτη φορά στο μοντέλο και φαίνεται να του ταιριάζει γάντι, αφού παραμένει πολιτισμένο, οικονομικό και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις στο μοντέλο, που το βάρος του φτάνει στον 1,5 τόνο. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση κατανάλωσης δοκιμής δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., γεγονός, βέβαια, που μοιάζει λογικό για το βάρος και τον όγκο (άρα και την αεροδυναμική) του. 

Στο δρόμο: Με τονισμένη άνεση
Το ανανεωμένο Q3 μας έδωσε την αίσθηση ότι έχει βελτιώσει και τα οδικά του χαρακτηριστικά, ωστόσο, επισήμως, δεν ανακοινώνεται καμία αλλαγή σε σχέση με πριν. Έτσι το μοντέλο παραμένει ένα από τα πιο ποιοτικά και άνετα παραδείγματα του είδους. Το πληθωρικό του αμάξωμα δεν έχει πρόβλημα να σταθεί με σιγουριά στον ανοιχτό δρόμο και τις στροφές, όπου δεν γέρνει και δεν πλέει άσκοπα. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική, η ποιότητα κύλισης δε θυμίζει crossover, ούσα κορυφαία, ενώ τα φρένα είναι πολύ δυνατά.
Θα θέλαμε λίγο καλύτερη ακρίβεια και πληροφόρηση από το τιμόνι. Επίσης να επισημάνουμε ότι ο crossover χαρακτήρας του μοντέλου περιορίζεται, λογικά, από την έλλειψη τετρακίνησης (ως 1,4 TFSI), οπότε οι όποιες προσδοκίες ορίζονται μόνο από την μεγάλη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος. Θεωρούμε επίσης ότι το κιβώτιο αξίζει τη λίγη βενζίνη κατανάλωσης επιπλέον, αφού εξασφαλίζει στο Q3 ευχρηστία στην καθημερινή χρήση, άνεση στο ταξίδι και ακρίβεια στις γρήγορες αλλαγές.