Άτολμη σχεδίαση, αλλά κορυφαία ποιότητα υλικών και κατασκευής για το νέο VW Passat.

Ικανοποιεί απόλυτα ο 1,6 TDI με τα 120 άλογα, αλλά δεν μπορεί να φτάσει την ποιότητα λειτουργίας των βενζινοκίνητων εκδόσεων.

Του ταιριάζει

137.529 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Ο «καλός» 1,6 TDI της VW με τα 120 άλογα και την πολιτισμένη λειτουργία δείχνει να ταιριάζει γάντι στο τεχνολογικά προηγμένο νέο Passat.


Eσωτερικό-Χώροι: Υψηλή ποιότητα, κορυφαία ευρυχωρία

Καμία αλλαγή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν υπάρχει φυσικά στην καμπίνα με εξαίρεση το στροφόμετρο, όπου η «κόκκινη» περιοχή του ξεκινάει νωρίτερα. Το ταμπλό ξεχωρίζει για τις άτολμες ευθείες γραμμές του, αλλά και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Στο μεγαλύτερο μέρος του συναντούμε μαλακά πλαστικά και υλικά ανώτερης ποιότητας, με προσεγμένο φινίρισμα και πολυτελή διάθεση. Η εργονομία δεν προβληματίζει (μόνο οι φαρδιές πίσω κολόνες και το αντίστοιχο στενό παρμπρίζ περιορίζουν λίγο την ορατότητα) και όλοι θα βολευτούν στη θέση οδήγησης, ειδικά με το ανατομικό κάθισμα ErgoComfort, που προσφέρει άνεση και σωστή στήριξη ακόμα και σε μεγάλα ταξίδια. Θέμα ευρυχωρίας δεν τίθεται, αφού το Passat προσφέρει αυτοκρατορικούς χώρους για επιβάτες, αλλά και για αποσκευές.

Στο δρόμο: Ανάλαφρος ταξιδευτής
Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB, το VW Passat ωφελείται από την ελάφρυνση του βάρους του για να δείξει έναν allegro χαρακτήρα στην οδήγησή του. Το πετρελαιοκίνητο Passat με τον φορολογικά λογικό για την Ελλάδα 1,6 TDI στρίβει αποτελεσματικά με ασφάλεια και κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης χάρη και στην πλειάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων, που το συνοδεύουν στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό. Σε «κλειστές διαδρομές» το Passat γέρνει σε λογικές ποσότητες και κρύβει περίτεχνα το μέγεθός του, αλλά περιθώρια για ρυθμίσεις δεν υπάρχουν και ούτε παρουσιάζει το οδηγικό ενδιαφέρον του Ford Mondeo. Ο τυπικός υποστροφικός χαρακτήρας στο όριο είναι μονόδρομος. Στις ανοιχτές καμπές στρίβει με ευκολία ακόμα και όταν το κοντέρ δείχνει «τρελά» νούμερα, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή με σωστή απόσβεση από την ανάρτηση και χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Από την άλλη, σε πιο χαμηλές ταχύτητες κάποιες κακοτεχνίες δεν περνούν απαρατήρητες. Τα φρένα όμως σε κάθε περίπτωση είναι κορυφαία, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση.

Κινητήρας: Ο 1,6 TDI, ο καλός
Ο 1,6 TDI που συναντάμε στο Passat αποδίδει περισσότερους ίππους από κάθε άλλο μοντέλο του ομίλου VW, ήτοι 120 άλογα από τις 3.600-4.000 σ.α.λ με τη ροπή να είναι στα 250 Nm από τις 1.750-3.500 σ.α.λ. Επίσης ο κινητήρας αυτός στο Passat συνδυάζεται με 6τάχυτο και όχι με 5τάχυτο κιβώτιο. Στην πράξη (ειδικά στη λειτουργία Sport) ο κινητήρας ικανοποιεί απόλυτα με την απόκριση και τις επιδόσεις του. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ., ενώ τα πράγματα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ακόμα καλύτερα (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,2’’ και 80-120 με 5η σε 12,7’’). Στη λειτουργία Eco ο κινητήρας δείχνει σαφώς πιο ράθυμος, προς όφελος όμως της οικονομίας, που πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, αλλά όταν πιεστεί γίνεται τραχύς και σε καμία περίπτωση δεν φτάνει τη μεταξένια λειτουργία της βενζίνης. Πάντως ακόμα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και ρελαντί δεν σβήνει. Η VW υπόσχεται κατανάλωση 4,0 λτ./100 χλμ. Στην πράξη βέβαια μια μέση κατανάλωση κοντά στα 5,5-5,8 λτ./100 χλμ. είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2 (105 γρ./χλμ.).