Η εκτός δρόμου κίνηση δεν προβληματίζει το Mokka.

Το εσωτερικό του Mokka δεν αλλάζει. Παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά και με ποιοτικά υλικά κατασκευής.

Ο νέος 1.600άρης diesel ξεχωρίζει για την πιο πολιτισμένη του λειτουργία, ενώ βελτιώνει ελαφρώς τις επιδόσεις και χαρίζει καλύτερη κατανάλωση.

Του πάει ο 1,6 diesel κινητήρας

137.549 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Η Opel βάζει στο Mokka τον ισχυρό 1.600άρη diesel των 136 ίππων του Astra, παρέχοντάς του όχι μόνο περισσότερη δύναμη και γρηγορότερες επιδόσεις, αλλά και μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερο θόρυβο στο εσωτερικό.

Ο νεότερος 1.600άρης diesel κινητήρας του Mokka μας είναι ήδη γνωστός από τα Opel Astra και Zafira Tourer. Η ονομαστική του απόδοση είναι 136 ίπποι στις 3.500-4.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 320 Nm στις 2.000 με 2.250 σ.α.λ. Σε σχέση με τον προηγούμενο 1.700άρη diesel που αντικαθιστά ο κινητήρας αυτός, έχουμε μείωση των κυβικών σε συνδυασμό με αύξηση κατά 6 ίππων της δύναμης και κατά 20 Nm της ροπής. Επιπλέον αυτών, χαρακτηριστική διαφορά του νέου κινητήρα σε σχέση με τον προηγούμενο είναι η σημαντική βελτίωση στους κραδασμούς και το θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό, ύστερα από μια σειρά από ειδικές βελτιώσεις και ρυθμίσεις.


Στην πράξη
Η νέα diesel «καρδιά» του Mokka αποδεικνύει στην πράξη την εξέλιξή της σε σχέση με τον προηγούμενο 1.700άρη, αφού από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτή η πρόοδος που έχει γίνει στο κομμάτι της λειτουργίας. Έτσι, οι κραδασμοί είναι σημαντικά περιορισμένοι και ο θόρυβος που φθάνει στα αυτιά των επιβατών από τον κινητήρα ιδιαίτερα χαμηλός, με τη λειτουργία του νέου μοτέρ συχνά να θυμίζει αυτή αντίστοιχων βενζινοκινητήρων. Τα νούμερα των επιδόσεων είναι επίσης βελτιωμένα (π.χ. το ονομαστικό 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,3 δλ. από 10,5 δλ.). Σε ό,τι έχει να κάνει με το 6άρι κιβώτιο, εδώ η κλιμάκωση είναι και πάλι μακριά προς όφελος της κατανάλωσης και η αίσθηση βελτιωμένη. Ειδικά στον τομέα της οικονομίας, το νέο μοτέρ προσδίδει στο Mokka μειωμένα νούμερα (4,5 λτ./100 χλμ. από 4,9 λτ./100 χλμ.), με την πράξη να μας δείχνει μια πολύ καλή μέση τιμή κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο: Άνετο και ασφαλές στην άσφαλτο – Ικανό στο χώμα

Το τετρακίνητο Mokka διατηρεί τα χαρακτηριστικά του στο δρόμο, συνδυάζοντας επιτυχημένα την άνεση με την οδική ασφάλεια. Έτσι, στην ευθεία, το SUV της Opel παραμένει ασφαλές και ευθύβολο, χωρίς ευπάθεια από τους ανέμους, αλλά με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους λόγω της σιλουέτας του. Στις στροφές από την άλλη, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, λόγω της τετρακίνησης και του ESP, με προοδευτικές αντιδράσεις που διαχειρίζονται εύκολα από το σχετικά γρήγορο τιμόνι. Αισθητές γίνονται επίσης κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα, που οφείλονται περισσότερο στη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, με οφέλη από την άλλη στην παρεχόμενη άνεση και ποιότητα κύλισης.

Πώς είναι στο χώμα
Η εκτός δρόμου κίνηση σε διαδρομές με πατημένο χώμα ή και λίγη λάσπη δεν θα προβληματίσουν το Mokka. Η απόσταση από το έδαφος μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία, όμως, σε συνδυασμό με την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και την μαλακή ανάρτηση, το Mokka δεν θα κουράσει τους επιβάτες του. Τουναντίον, εκμεταλλευόμενο και τη ροπή του κινητήρα, το αυτοκίνητο της Opel εμφανίζεται ιδιαίτερα ευχάριστο στο χώμα, επιτρέποντας και τα παιχνιδίσματα με το πίσω μέρος εφόσον απενεργοποιηθεί το traction control. Για αυτούς τέλος που θέλουν να κινηθούν σε λίγο πιο απαιτητικές διαδρομές, υπάρχει και σύστημα ελέγχου κατάβασης, που διατηρεί σταθερή την χαμηλή ταχύτητα του αυτοκινήτου σε μια απότομη πλαγιά.