Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση δείχνει σαν μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, σε ένα αποτέλεσμα που προβάλει δυναμισμό.

Ο βασικός diesel κινητήρας 1,6 TDCi κινεί χωρίς προβλήματα αλλά και χωρίς εξάρσεις το νέο Mondeo.

Σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς έρχεται το εσωτερικό του νέου Mondeo, που ταιριάζει απόλυτα πλέον στον high-tech χαρακτήρα του μεσαίου Ford.

Το πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ μεγάλο άνοιγμα και πολύ καλή χωρητικότητα (550 λτ. με κιτ επισκευής ή 541 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης). Το καπό ανοιγοκλείνει και ηλεκτρικά.

Αφ` υψηλού!

137.525 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Η 5η γενιά Mondeo έρχεται για να τονίσει περισσότερο από πότε τον τεχνολογικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου Ford και να φλερτάρει με τις premium προτάσεις, προσφέροντας υψηλή άνεση, πολύ καλή πρακτικότητα και κορυφαία ασφάλεια.

Πιο εκλεπτυσμένο και εξίσου δυναμικό
Στην 5η γενιά Mondeo η Ford επιλέγει και πάλι ένα αμάξωμα μεγάλων διαστάσεων (κοντά στα 4,9 μ. μήκος, πλάτος 1,85 μέτρα), στο οποίο όμως η σχεδίαση κυρίως του εμπρόσθιου τμήματος έρχεται για να προσδώσει έναν περισσότερο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα σε σχέση με το προηγούμενο. Εκεί, τα φωτιστικά στενεύουν και μακραίνουν σε διαστάσεις, πλαισιώνοντας την μεγαλύτερη και πιο τονισμένη μάσκα, ενώ και το καπό μακραίνει φιλοξενώντας περισσότερες κάθετες νευρώσεις. Επιπλέον αυτών, δεν λείπουν στοιχεία πολυτέλειας, όπως είναι η σειρά των λαμπτήρων LED μέσα στα εμπρόσθια φωτιστικά, αλλά και το άφθονο χρώμιο πάνω στη μάσκα. Μάλιστα, οι led δίοδοι ανάβουν διαδοχικά, δημιουργώντας ένα όμορφο εφέ. Στο πίσω μέρος από την άλλη, η σχεδίαση δείχνει σαν να αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου, με τις κολώνες της οροφής να πέφτουν απευθείας πάνω στον ανασηκωμένο τρίτο πίσω όγκο κατά τις συνήθειες των 4πορτων κουπέ, αλλά και τα μοντέρνα φωτιστικά να μακραίνουν και στενεύουν τις διαστάσεις τους, ενισχύοντας το δυναμισμό του τμήματος.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Ικανοποιεί σε επιδόσεις και κατανάλωση
Η αρχική diesel έκδοση του νέου Mondeo έρχεται με τον γνωστό 1.600άρη TDCi πετρελαιοκινητήρα της Ford, στην ισχυρότερή του έκδοση με τους 115 ίππους και τα 270 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σχετικά σφιχτή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση στις αλλαγές. Στην πράξη, το φόρτε του συνδυασμού δεν είναι μεν τα γρήγορα περάσματα, ωστόσο η ροπή που παρέχεται από τις 1.750 σ.α.λ. σώνει την κατάσταση και παρέχει στο Mondeo ικανοποιητικές επιδόσεις. Έτσι, σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας, το Ford Mondeo 1,6 TDCi για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 11,5 δλ., ενώ περισσότερο ικανοποιητικά είναι και τα νούμερα των ρεπρίζ. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, η Ford ανακοινώνει μόνο 4,2 λτ./100 χλμ. μέση τιμή, ωστόσο στην πράξη ο οδηγός θα δει ένα πιο αυξημένο νούμερο κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ. Στις μετρήσεις μας στην εθνική, το Mondeo καίει 5,0 λτ./100 χλμ. στα 133 χλμ./ώρα, πετυχαίνοντας μια καλή επιλογή για την κατηγορία.

Εσωτερικό: High-Tech εικόνα και πολύ καλή ποιότητα
Σχεδίαση
Σε σχέση με το προηγούμενο Mondeo το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι σημαντικά αναβαθμισμένο στο σχεδιαστικό κομμάτι, σε μια ατμόσφαιρα που προβάλει τον υψηλό τεχνολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο ταμπλό, ξεχωρίζουν οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων και του ηχοσυστήματος για την έκδοση Titanium, με τις άφθονες χρωμιωμένες επενδύσεις να παίζουν και εκείνες το ρόλο τους στη δημιουργία μιας πιο πολυτελούς εικόνας. Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί το ανασηκωμένο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, που φιλοξενεί μεταξύ άλλων τον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου αλλά και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, παραπέμποντας σε κουπέ μοντέλα. Ο οδηγός από την πλευρά του απολαμβάνει, πολύ καλή θέση οδήγησης, πλήρους ρυθμίσεων (και για τη μέση), με το κάθισμα να παρέχει πολύ καλή στήριξη και εξαιρετική άνεση. Αντίστοιχα πλήρους ρυθμίσεων είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Ποιότητα-Εργονομία
Το ταμπλό του νέου Ford Mondeo «ντύνεται» στο ανώτερο κυρίως τμήμα του με μαλακό, αφρώδες στην υφή υλικό, που δίνει μια απτή γεύση από premium εσωτερικό.
Η συναρμογή όλων των υλικών είναι και αυτή πολύ προσεγμένη, ενώ το φινίρισμα έρχεται βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, με κάποια μόνο μικρά ατοπήματα νεότητας στο πλαστικό των εσωτερικών χειρολαβών. Η εργονομία από την πλευρά της κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, με το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό να μπορούν να χειριστούν κατά το δοκούν, είτε μέσω των μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, είτε μέσω της μεγάλης οθόνης αφής. Φυσικά, ο οδηγός έχει στα… χέρια του όλο τον χειρισμό των συστημάτων πληροφόρησης, άνεσης και ασφάλειας, ενώ μόνο οι τρεις διαφορετικές απεικονίσεις του πίνακα οργάνων με τα τρία υπομενού, απαιτούν λίγο παραπάνω χρόνο εξοικείωσης.

Χώροι: Ακόμη πιο άνετο
Χωροταξικά, οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος του νέου Mondeo επαληθεύονται και στην πράξη, με όλες τις μετρήσεις μας μάλιστα να δείχνουν βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν, παρότι οι διαστάσεις δεν είναι όλες μεγαλύτερες. Έτσι, στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν με περισσότερη άνεση 3 ενήλικες επιβάτες, έχοντας στη διάθεσή τους άνετο χώρο για τα γόνατά τους και αρκετό για τα κεφάλια και τους ώμους τους. Αντίστοιχα πολύ καλή είναι και η άνεση στα εμπρόσθια καθίσματα. Στο πεδίο του πορτ-μπαγκάζ, ο διαθέσιμος όγκος έχει αυξηθεί σημαντικά είτε κανείς επιλέξει την έκδοση με ρεζέρβα ανάγκης (+13 λτ.), είτε με κιτ επισκευής ελαστικού (+10 λτ.). Το τελικό νούμερο μάλιστα και στις δύο περιπτώσεις, είναι υπέρ-αρκετό για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Στην όλη πρακτικότητα του χώρου εντάσσεται και το πολύ μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του πορτ-μπαγκάζ στην 5θυρη έκδοση της δοκιμής μας (ανοίγει μαζί με το τζάμι), το οποίο μάλιστα στον εξοπλισμό Titanium γίνεται και ηλεκτρικά, μέσω διακόπτη στο κλειδί, το ταμπλό ή και πάνω στην 5η πόρτα.

Στο δρόμο: Υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση, με πολύ καλή ασφάλεια
To καινούργιο Mondeo βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο, την παγκόσμια πλατφόρμα CD της Ford, η οποία μεταξύ άλλων υιοθετεί για πρώτη φορά μια νέα πίσω ανάρτηση που η εταιρεία ονομάζει integral link (ενσωματωμένοι βραχίονες). Σύμφωνα με τη Ford, λόγω κυρίως της διαφορετικής στήριξης στο υποπλαίσιο, η ανάρτηση αυτή παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα της άνεσης, χωρίς από την άλλη να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά του μοντέλου. 


Οδηγώντας…
Στην πράξη και σε σχέση με το προηγούμενο Mondeo, αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η αναβάθμιση που έχει συμβεί στους τομείς της ποιότητας κύλισης, της ηχομόνωσης, αλλά και της γενικότερης άνεσης. Πλέον, το νέο Mondeo αναδεικνύεται σημαντικά πιο «ήσυχο» σε σχέση με το παρελθόν, πατά πιο «αρχοντικά» ανεξαρτήτως από την κατάσταση του οδοστρώματος, ενώ και οι αντιδράσεις της ανάρτησης είναι πιο εκλεπτυσμένες και φροντίζουν ώστε να μην μεταφέρονται οι ανωμαλίες στο εσωτερικό. Το τιμόνι με τη σειρά του, δεν φθάνει στα κορυφαία επίπεδα του προηγούμενου (ηλεκτρικό πλέον γαρ), όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κατηγορηθεί ότι αποκόβει τον οδηγό από τα τεκταινόμενα. Άλλωστε για το τελευταίο φροντίζει να μην συμβεί το έτσι κι αλλιώς πολύ καλό πλαίσιο, με τη βελτιωμένη ακαμψία, που χαρίζει εξαιρετική ομοιογένεια και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του αυτοκίνητου υπό πίεση. Στο ίδιο μήκος κύματος έρχονται και τα βελτιωμένα φρένα, που προσδίδουν στο αυτοκίνητο πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης (π.χ. 100-0 χλμ./ώρα σε 35,5 μέτρα).