Ο κινητήρας πέρα από δυνατός είναι και ελαστικός, αλλά αποδεικνύεται ελαφρώς απαιτητικός σε καύσιμο.

Η κεντρική κονσόλα «ελάφρωσε» αρκετά από το πλήθος των κουμπιών που υπήρχαν στο προηγούμενο Focus αναβαθμίζοντας την εργονομία.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 363 λίτρα (με κιτ επισκευής).

Μπορεί η ανάρτηση να έχει ένα πιο σπορ προσανατολισμό, εν τούτοις το Focus διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης «σιδερώνοντας» κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος.

Προ ST!

137.535 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Το Focus 1,5 EcoBoost στην έκδοση με τους 182 ίππους, είναι η ισχυρή version του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Ford, η οποία τοποθετείται κάτω ακριβώς από το δυνατότερο αδερφάκι του, το ST!

Το Focus είναι το μοντέλο εκείνο που σηματοδότησε την αλλαγή στη σύγχρονη ιστορία της φίρμας. Πλέον στην νέα του γενιά, εμφανίζεται καλύτερο από ποτέ σε όλα τα σημεία, αποδεικνύοντας την εξελικτική πορεία της Ford. Έτσι λοιπόν, βάζουμε στο χέρι μια από τις ισχυρές εκδόσεις του, η οποία μας συναρπάζει με τον διττό της χαρακτήρα. Απίστευτα πολιτισμένο σε ήπιους ρυθμούς οδήγησης, που εύκολα μετατρέπεται σε διώκτη του χρονομέτρου όταν το θελήσει ο οδηγός του. 

 
Κινητήρας-Κιβώτιο Υπέροχος συνδυασμός
Στο νέο Ford Focus, η τεχνολογία EcoBoost βρίσκεται στα καλύτερα της. Downsized κυβισμός, σε συνδυασμό με υψηλή απόδοση και εξαιρετική λειτουργία. Ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας αποδίδει 182 ίππους (υπήρχε αντίστοιχη έκδοση και στην προηγούμενη γενιά Focus, αλλά με κυβισμό 1,6 λτ.) και 240 Nm ροπής. Η λειτουργία του είναι πολύ γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα δύναμης, με την επιτάχυνση να είναι συνεχόμενη, από το χαμηλό φάσμα στροφών, χωρίς να εμφανίζει χαρακτηριστική πτώση ισχύος κοντά στο όριο περιστροφής του. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 8,1 δλ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 224 χλμ./ώρα.
Οι αρετές του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, σε συνδυασμό με το καλά κλιμακούμενο κιβώτιο ταχυτήτων φαίνονται στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, οι οποίες είναι πολύ καλές, αποδεικνύοντας παράλληλα την ελαστικότητα του κινητήρα. Έτσι, για τα 60-100 χλμ/ώρα με 4η απαιτούνται 6,7 δλ, ενώ τα 80/120 με 5η έρχονται σε 9,4 δλ.
Η Ford ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ, ένα νούμερο που υπό πίεση ανεβαίνει κατά 2,1 λτ./100 χλμ.

Εσωτερικό - χώροι Για άνετες και γρήγορες διαδρομές
Στο εσωτερικό η εικόνα του δυνατού Focus δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις­ υπόλοιπες εκδόσεις Focus. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα είναι ποιοτικά και μαλακά, με την ποιότητα συναρμογής και το φινίρισμα να είναι αψεγάδιαστα. Ο αριθμός των κουμπιών της κονσόλας έχει μειωθεί, αναβαθμίζοντας την εργονομία, ενώ σε καλά επίπεδα κυμαίνεται κι ο τομέας της πρακτικότητας, με τον αριθμό των θηκών για μικροαντικείμενα να επαρκεί. Η θήκη βέβαια μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων είναι ρηχή και δεν θα ένα μεγάλο smartphone.
Εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης, με πληθώρα ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι, οι οποίες δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να βρει εύκολα την θέση που τον βολεύει.
Οι χώροι επιβατών δεν έχουν διαφοροποιηθεί καθόλου συγκριτικά με τον προηγούμενο Focus, προσφέροντας ευρυχωρία στους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 277 έως 363 λτ. ανάλογα τη ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής. 
 
Στο δρόμο Συνεχίζοντας την παράδοση
Το Focus είναι από εκείνα τα μικρομεσαία αυτοκίνητα τα οποία χαίρεσαι να τα οδηγείς. Από την πρώτη επαφή μαζί του αντιλαμβάνεσαι ότι ναι μεν φτιάχτηκε για να σε πηγαίνει με ασφάλεια και άνεση από το σημείο Α, στο σημείο Β, αλλά αυτή τη διαδρομή μπορεί να την κάνει και διασκεδαστική. Είναι τρομερά fun to drive χωρίς όμως να υπολείπεται και των άλλων αρετών που περιμένεις από ένα μικρομεσαίο της κλάσης του. Η ανάρτηση του έχει ένα σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν αφήνει την άνεση να πάει περίπατο. Διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αποσβαίνοντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και προσφέροντας εξαιρετικό κράτημα. Οι κλίσεις στις στροφές ακόμα και με αρκετή πίεση είναι περιορισμένες, ενώ το set up της ανάρτησης έχει κάνει πιο συμμετοχικό το πίσω μέρος μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι, επιτρέποντας έτσι την τοποθέτησή του πριν την στροφή. Ακόμα και αν υπερβάλλει ο χειριστής, το διακριτικό σύστημα ευστάθειας θα επέμβει, βάζοντας τάξη στα πράγματα. Αρωγός στην σπορ οδήγηση είναι και το πολύ καλό σε επικοινωνία και βάρος σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι μεταφέρει πολύ καλή πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ εξαιρετικό είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο διαθέτει μικρές διαδρομές και ακριβές κούμπωμα.
Στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, το Focus εμφανίζεται ευθύβολο, ανεπηρέαστο από τυχόν πλευρικούς ανέμους, με τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο να ανεβαίνουν γρήγορα. Πολύ καλά τα πάει όμως το Focus και στον τομέα των φρένων, όπου για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα απαιτούνται 35,2 μέτρα.