Το εσωτερικό διέπεται από την πλέον πρόσφατη αισθητική της Lexus, προβάλλοντας υψηλή τεχνολογία και ποιότητα.

Ο βενζινοκινητήρας υποβοηθιέται από τους ηλεκτροκινητήρες για να μειώσει τις απαιτήσεις σε καύσιμο, αλλά και να κινήσει με σχετική άνεση το βαρύ NX.

Το ηλεκτρονικό κιβώτιο CVT κρατά κοντά στον κόφτη τις στροφές του βενζινοκινητήρα σε πλήρη επιτάχυνση για να βοηθήσει τις επιδόσεις. Η γενικότερη λειτουργία του κρίνεται ικανοποιητική.

Επίδειξη τεχνολογίας!

137.559 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015

Επιμένοντας υβριδικά, η Lexus μέσω του νέου NX δημιουργεί το πρώτο της μεσαίο SUV, που είναι γεμάτο από ποιότητα, τεχνολογία και άνεση, σε ένα concept διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

To ΝΧ είναι ένα crossover που ξέρει πώς να εντυπωσιάζει και να προσθέτει κύρος στον ιδιοκτήτη του, υιοθετώντας την πλέον πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της Lexus σε ένα αμάξωμα με αυξημένο μήκος 4.660 χλστ. και λογικού για την κατηγορία ύψους 1.645 χλστ. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα, εκεί όπου την παράσταση κλέβει η μεγάλη και γεμάτη γωνίες και ακμές μάσκα, που πλαισιώνεται από τα χαρακτηριστικά πλέον αιχμηρά LED φώτα ημέρας των τελευταίων μοντέλων της Lexus.
Στο πλάι από την άλλη, διακρίνονται οι μικρές σε μέγεθος γυάλινες επιφάνειες που τονίζουν το δυναμισμό του NX, μαζί με τις χαμηλές οριζόντιες νευρώσεις και τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών. Πίσω τέλος, τα φωτιστικά ξεχωρίζουν για την εμφάνισή τους, ενώ μια έξτρα αεροτομή μειώνει την επιφάνεια του παρμπρίζ και προσθέτει στο δυναμισμό του όλου σχήματος. Δεν θα πρέπει τέλος να παραληφθεί και η αεροδυναμική επίδοση του ΝΧ, αφού ο συντελεστής cd: 0,32 είναι από τους μικρότερους στην κατηγορία.

Εσωτερικό: High-tech και ποιοτικό
Πιστό στον υψηλό τεχνολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το εσωτερικό του νέου Lexus NX χαρακτηρίζεται από τη high-tech εικόνα του και την υψηλή ποιότητα που προσφέρει. Όπως σε όλα τα Lexus, έτσι και εδώ, το τούνελ της κεντρικής κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων είναι ψηλό, δίνοντας έτσι μια σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό και το συνοδηγό, ενώ παράλληλα, όλο το κομμάτι της κονσόλας πάνω στο ταμπλό, γεμίζει από διακόπτες και χειριστήρια – εκτός φυσικά της οθόνης 6,2 ίντσων στο πάνω μέρος της. Πολύ κοντά στο δεξί χέρι του οδηγού και δίπλα στον μικρό το δέμας επιλογέα ταχυτήτων συναντούμε έναν πιεζο-περιστροφικό διακόπτη για το χειρισμό του συστήματος infotainment, ενώ για την… ανάπαυση του χεριού του οδηγού, έχει προβλεφθεί και ένα μαξιλαράκι ακριβώς από πίσω του. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης, με ένα σπορτίφ κάθισμα πλήρους ρυθμίσεων, αλλά και ένα τριάκτινο, μικρό σε διαστάσεις τιμόνι. 


Ποιοτικό και πρακτικό
Στον τομέα της ποιότητας, για μια ακόμη φορά ένα μοντέλο της Lexus παρέχει στους ιδιοκτήτες του τα πλέον υψηλά στάνταρ. Έτσι, μπορεί από πλευράς υλικών να μην συναντάμε τα super-soft υλικά αντίστοιχων γερμανικών προτάσεων, όμως τα πάντα είναι κορυφαία σε συναρμογή, με φινίρισμα που παραδίδει για μια ακόμη φορά μαθήματα στον ανταγωνισμό και κυρίως, εγγυάται την αψεγάδιαστη αντοχή των υψηλών αυτών στάνταρ στο πέρασμα του χρόνου. Φυσικά, ανάλογα με την έκδοση, η Lexus δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να ντύσει το εσωτερικό με δέρμα, επενδύσεις ανθρακονήματος ή ξύλου Bamboo ή ακόμη και ενός ειδικού ξύλου (Shimamoku), που αποτρέπει τις γυαλάδες του ηλίου. Στον τομέα της πρακτικότητας, το εσωτερικό του NX διαθέτει ποτηροθήκες και υποβραχιόνια με αποθηκευτικές θήκες για μικροαντικείμενα τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ υπάρχει ακόμη και ένας αποσπώμενος καθρέπτης πάνω στο τούνελ της κονσόλας.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Καλές επιδόσεις και κατανάλωση
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του NX 300h διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη και ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, που ταιριάζει απόλυτα με τον πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου. Παράλληλα, μέσα στην πόλη, εκμεταλλευόμενος και την μικρής διάρκειας ηλεκτρική λειτουργία του συστήματος, ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα και σχετικά κοντά στα 5,1 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η εταιρεία. Βγαίνοντας εκτός πόλης ωστόσο η κατανάλωση αυξάνεται, από τη στιγμή που μειώνεται η εμπλοκή των ηλεκτροκινητήρων λόγω και της μη συχνής λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, που έχει ως αποτέλεσμα να ξεφορτίσει πιο γρήγορα η μπαταρία. Εάν τώρα ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σε πιο σβέλτους ρυθμούς, τότε η κατανάλωση αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Στο πεδίο των επιδόσεων, για το 0-100 χλμ./ώρα η Lexus ανακοινώνει 9,2 δλ. - ένα καλό νούμερο για ένα αυτοκίνητο 1.785 κιλών. Στην πράξη, το σύστημα ακόμη και στη Sport λειτουργία του (υπάρχει επιλογή Normal και Eco) δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, όμως παρέχει τις απαιτούμενες επιδόσεις για ένα γρήγορο προσπέρασμα. Γεγονός είναι πάντως ότι σε πλήρη επιτάχυνση το σύστημα τείνει να διατηρεί πολύ ψηλά τις στροφές του βενζινοκινητήρα, αυξάνοντας κατανάλωση και θόρυβο.

Υβριδικό σύστημα 4κίνησης: 4Χ4 α λα ηλεκτρικά!
Το υβριδικό σύστημα 4κίνησης του Lexus NX χρησιμοποιεί την πλέον εξελιγμένη εκδοχή του γνωστού, υβριδικού συστήματος κίνησης Lexus Hybrid Drive. Αποτελείται από έναν 2,5λιτρο, ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον 155 ίππων και 210 Nm ροπής, μαζί με 2+1 ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός, κοντά στο κιβώτιο και έχει απόδοση 143 ίππων, στέλνοντας τη δύναμή του στους εμπρός τροχούς. Δίπλα σχεδόν στο βενζινοκινητήρα τοποθετείται και ένας ακόμη, μικρότερος ηλεκτροκινητήρας, που χρησιμοποιείται μόνο ως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος για να φορτίσει την μπαταρία και να υποβοηθήσει την εκκίνηση, χωρίς να στέλνει δύναμη στους τροχούς. Ο δεύτερος τώρα ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους τροχούς είναι τοποθετημένος πίσω, αποδίδει 68 ίππους και στέλνει τη δύναμη αποκλειστικά και μόνο στους πίσω τροχούς. Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η υβριδική τετρακίνηση E-Four AWD του αυτοκινήτου. Η διαχείριση όλων αυτών των κινητήρων γίνεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου Συνεχώς Μεταβαλλόμενων Σχέσεων (CVT), το οποίο μάλιστα για πρώτη φορά δίνει τη δυνατότητα και για kickdown μέσω εμπλοκής του κινητήρα-γεννήτρια στο κιβώτιο, ώστε να υποβοηθεί η επιτάχυνση εν κινήσει. Στην πράξη, η λειτουργία της υβριδικής αυτής τετρακίνησης ορίζει ότι μόλις το σύστημα «αντιληφθεί» απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, τότε αυτόματα μειώνει την εμπλοκή του εμπρόσθιου ηλεκτροκινητήρα και ξεκινά την εμπλοκή του πίσω, για να αυξήσει την πρόσφυση. Όταν δεν απαιτείται η εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα, τότε ο κινητήρας αυτός βοηθά στην ανάκτηση ενέργειας που κάνει συνεχώς το σύστημα σε κάθε επιβράδυνση-φρενάρισμα. Το NX τέλος μπορεί να κινηθεί και μόνο με ηλεκτρισμό, για πολύ λίγο διάστημα (έως 2 χλμ.) και σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο: Έμφαση σε άνεση και ποιότητα κύλισης
Στο δρόμο, το Lexus NX δίνει έμφαση σε τομείς όπως η άνεση και ποιότητα κύλισης, παρέχοντας υψηλά επίπεδα στους επιβάτες του. Έτσι, στον ανοικτό δρόμο, το NX είναι άνετο, σταθερό, ασφαλές και με χαμηλούς παρασιτικούς θορύβους, προσφέροντας απόλαυση στο ταξίδι. Την ίδια στιγμή, περνώντας από πιο κακοτράχαλους δρόμους, η ανάρτηση φροντίζει ώστε να φιλτράρονται αποτελεσματικά οι εγκάρσιες ανωμαλίες και να μην μεταφέρονται στο εσωτερικό. Σε ένα δρόμο με στροφές τώρα, το NX διατηρεί την κατευθυντικότητά του και την ακρίβεια, διαθέτοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όπως αυτά ορίζονται από την εξαιρετικά άμεση επέμβαση του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης (VSC), αλλά και φυσικά του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι αισθητές αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές και όσο άμεσο απαιτείται. Στα φρένα, το σύστημα δείχνει άκρως αποτελεσματικό, ωστόσο για λόγους που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση του συστήματος της ανάκτησης της ενέργειας από τα ηλεκτρονικά, η προοδευτικότητα λείπει από το πεντάλ και συχνά, το φρενάρισμα είναι πιο «δυνατό» από ό,τι πρέπει ή ελαφρώς πιο αργό, χωρίς όμως επιπτώσεις στις αποστάσεις φρεναρίσματος.
Ικανό και εκτός
Παρότι το σύστημα τετρακίνησης του NX δεν είναι ένα κλασσικό σύστημα μόνιμης ή αυτόματης τετρακίνησης (με διαφορικά ή έστω, συνεκτικό συμπλέκτη), οι δυνατότητες του αυτοκινήτου της Lexus εκτός δρόμου έδειξαν καλύτερες από αυτό που περιμέναμε. Έτσι, σε ένα δρόμο με πατημένο χώμα και μέτριας δυσκολίας ανωμαλίες, το NX θα κινηθεί χωρίς να κουράσει τους επιβάτες του, αλλά και χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και αναπηδήσεις στο τιμόνι. Παράλληλα, η ικανή απόσταση από το έδαφος φροντίζει ώστε να μην «βρίσκει» το αυτοκίνητο σε νεροφαγώματα, ενώ και η άμεση εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζει πρόσφυση ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς.