140.210 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2015
Η έκδοση BlueGT του VW Polo συνδυάζει την οικονομία καυσίμου με τις καλές επιδόσεις και την σπορ οδική συμπεριφορά. Υπεύθυνοι, βέβαια, είναι ο 1,4 TSI με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων όπως και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό.
Το VW Polo BlueGT ήταν το πρώτο μοντέλο του γερμανικού ομίλου που πήρε τον 1,4 TSI κινητήρα με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων, ένα σύστημα -όπως είναι πλέον γνωστό- όπου οι 2 από τους 4 κυλίνδρους απενεργοποιούνται για λόγους οικονομίας όταν το φορτίο είναι μικρό. Σήμερα, το δοκιμάζουμε στην ανανεωμένη εκδοχή των 150 ίππων (+10 PS), η οποία διατηρεί το σπορτίφ και ταυτόχρονα οικονομικό προφίλ της.
Κινητήρας-επιδόσεις: Πράσινα άλογα Κάτω από το καπό του Polo της δοκιμής μας βρισκόταν ο 1,4 TSI του VW Group με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Αυτός αποδίδει 150 ίππους (+10 PS) και 250 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ. Tο 0-100 χλμ.ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 220 χλμ./ώρα (+10 σε σχέση με πριν). Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι το πόσο οικονομικό είναι, εφόσον βέβαια κινείσαι σε κανονικούς-χαλαρούς ρυθμούς και αφήνεις το ACT (σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων) να μπαίνει σε λειτουργία. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,8 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, ωστόσο στην πράξη υπολογίστε γύρω στα 5,9. Αναφορικά, τέλος με τις εκπομπές CO2 αυτές ανέρχονται στα 110 γρ./χλμ. και πληρούν τις προδιαγραφές Euro6.
Οδική συμπεριφορά: Γρήγορο και διασκεδαστικό Με ανάρτηση 15 χλστ. χαμηλότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σε δύο προφίλ (normal και sport) και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό το VW Polo BlueGT έχει όλα τα εφόδια ώστε να είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό στο δρόμο, παρότι δεν σε αφήνει να παίξεις με την ουρά του. Πιο συγκεκριμένα, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες, ενώ το τιμόνι υπάκουο και πληροφοριακό χάρη βέβαια και στο ψευτο-μπλοκέ που βάζει την μούρη μέσα και μειώνει την υποστροφή. Αναφορικά με την λειτουργία της ανάρτησης στην επιλογή normal αυτή είναι σχετικά σφιχτή, στην sport σφίγγει περισσότερο, όμως και στις δύο περιπτώσεις δεν γίνεται ούτε κουραστική, ούτε κοπανάει. Τέλος, κορυφαία σε αίσθηση και απόδοση είναι και τα φρένα (100 - 0 σε 35,4μ.).